16 van de 16
« Eerste  < Vorige 14 15 16
   
C35 XUD11 2.1 turbo diesel motorombouw
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1463
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 juli 2019 09:26 PM
  [ # 226 ]

Zo weer een heel stuk opgeschoten met de C35, twee stappen vooruit en één stap achteruit maar de aanhouder wint. Zoals hierboven geschreven was het volgende project om de regengoot aan te pakken, het is uiteindelijk gelukt maar wat een bak ellende dat daar verscholen. Lang geleden is iemand eens met polyester matjes wezen rommelen bij de dakrand, leuk idee maar jammer dat ze het metaal eronder niet hebben behandeld. Hierdoor was alles lekker verder gaan roesten, ik heb nu het metaal rond de dakrand kaal gehaald en de rottigheid eruit geslepen. Hierdoor bleef er weinig regengoot over om het kunststof dak met de koets te verbinden grrrrrrrr balen. Natuurlijk het metaal nu wel goed behandeld en hier en daar een verstevig aangebracht. Over de hele lengte een aluminium U profiel over de oude goot heen gezet en daarachter alles helemaal vol met zuurvrije kit gespoten zodat er ook geen vocht meet bij kan. Ziet er nu weer strak uit en vooral is het waterdicht.
Met de remmen ook veel geklier gehad, zoals eerder geschreven is de leiding tussen HD pomp en voorraadbol tot 2x toe stuk gegaan. Deze nu op meerdere punten vast gezet en zo kort mogelijk gemaakt. De twee voorraad bollen op druk gecontroleerd en één hiervan vervangen. Alsnog bleef de pomp aan een stuk door tikken, bleef de rem-servo ook lek te zijn, de retour naar het voorraadvat bleef lekker stromen. De servo verwisseld voor een van een BX maar die bleek toch niet te passen, gelukkig zat op een sloper nog wel een goede dus die zit er nu op.
Nu druk bezig met het interieur, onder de voorstoelen timmer ik nu netjes in en ga voorin overal nieuw tapijt leggen, hopelijk weer wat stiller en vooral lekker fris. Daarnaast nog 101 kleine klusjes maar dat komt komende tijd wel, de camper is gelukkig klaar om mee naar Frankrijk te nemen naar 100 jaar Citroen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14899
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 08 juli 2019 10:45 PM
  [ # 227 ]

Lekker bezig.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1463
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 12 augustus 2019 11:34 AM
  [ # 228 ]

Weer nieuwe avonturen beleefd met de C35, gisteren avond helaas weer een keer gestrand met de camper in de buurt van Zwolle. Dit keer kon ik opeens niet meer schakelen. Auto aan de kant gezet en contact opgenomen met de ANWB, was er best snel en tot mijn grote verbazing bleek de wegenwachter ook nog een bekende te zijn Henk Fikse! Een lot uit de loterij als je met een oude Citroen komt te stranden.
Na kort overleg en onderzoek met een endoscoop vrij snel kunnen vaststellen dat de drukgroep kapot is. Hier de volgende theorie over: als de koppeling te strak staat leunt het druklager voortdurend tegen de vingers van de diafragmaveer. Dat overleeft het druklager niet. Die loopt dan vast en vreet zich een weg door de vingers. Er breken stukjes af en het lager zakt in het ontstane gat, in plaats van de veren te bedienen. Klink als een logische theorie maar hoe dan ook moet het blok los van de bak om erbij te kunnen.
Geluk bij een ongeluk is dat juist deze onderdelen van het XM blok zijn waardoor het makkelijker te verkrijgen is dan C35 spul al zou dat spul weer van de DS kunnen komen. Hoe dan ook moet ik nu een keuze gaan maken hoe dit weer op te lossen, de C35 is gisteren afgesleept naar een veilige plek waar die nu staat. Deze klus uitbesteden aan een garage gaat waarschijnlijk veel geld kosten (tijd) en dat komt mij nu heel slecht uit, andere optie is om de klus zelf te doen, echter moet ik daar wat moed voor verzamelen en een plek hebben waar ik kan sleutelen. Ik kreeg de tip van Nanko om voor deze klus een hoge palletkar te gebruiken, vervolgens de 4 bouten van het blok los halen en zo het blok eruit tillen. Met een motortakel heb je eigenlijk geen ruimte boven het blok om deze erin te hangen. Het avontuur wordt vervolgd, ik wil wel ook via deze weg Henk, Nanko en Chris bedanken voor de hulp die geboden is met alle bruikbare tips!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1463
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 12 augustus 2019 01:31 PM
  [ # 229 ]

Beste Forum leden,

Het plan is om de klus toch zelf te gaan uitvoeren, het blok moet eruit om bij de drukgroep en druklager te kunnen. Om deze klus aan een garage uit te laten besteden komt mij nu financieel heel slecht uit dus moet het dan maar zelf doen hopelijk met wat hulp van vrienden. Probleem is dat ik met de camper gestrand ben in Hasselt (NL) bij Zwolle en eigenlijk hier in de buurt een plek zoek waar ik een paar dagen mag sleutelen aan het ding. Heeft iemand hiervoor de gouden tip?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5036
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 augustus 2019 02:06 PM
  [ # 230 ]
mbender schreef:

Ik kreeg de tip van Nanko om voor deze klus een hoge palletkar te gebruiken…

Als je wil heb ik wel een palletwagen voor je te leen, helaas niet in de regio Zwolle maar in het westen van het land.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1463
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 12 augustus 2019 06:38 PM
  [ # 231 ]

Hi Ree, precies zo’n palletwagen is handig maar bijna onmogelijk om te vervoeren. Camper is trouwens ook lastig te verplaatsen dichter richting de palletwagen. Ben nu bezig in de buurt van Zwolle een geschikte ruimte te vinden

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
16 van de 16
« Eerste  < Vorige 14 15 16
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook