7 van de 16
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
C35 XUD11 2.1 turbo diesel motorombouw
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 02 augustus 2015 12:27 AM
  [ # 91 ]

Gelukkig is de verkoper uit het goede hout gesneden, ik krijg de helft van de koopsom terug.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 augustus 2015 01:09 AM
  [ # 92 ]

Da’s netjes.  very good

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 15 augustus 2015 12:24 AM
  [ # 93 ]

Inmiddels is het CX blok geheel ontmanteld en kon ik het gietijzeren onderblok
vergelijken met het al kale C35 blok.
Er moeten wat boringen bijgemaakt worden voor: smering oliepomptandwiel, motorsteun, brandstofpompsteun en
op twee hoofdlagerkappen waar de oliepomp op vastgebout zit
Verder heeft de CX kennelijk genoeg aan een gat in het kleppendeksel voor de carterontluchting.
De C35 heeft ook een aansluiting op het carter, dat potje onder de brandstofpomp.
Ik denk dat ik de gaten voor het potje, die bij het CX blok dichtzitten, toch maar openmaak, de motor heeft het in een hoge en zware camper een stuk zwaarder dan in een gestroomlijnde CX.
Helaas is de koop van een komplete donor mislukt, bod gedaan maar nooit meer iets gehoord.
De zoektocht naar een 5 bak gaat daarom onverminderd door.

Profiel  
 
Van alles Wat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 16-11-2013

- C35 camper neba coryfee
- C35 benzine
Gepost: 24 augustus 2015 12:09 AM
  [ # 94 ]

heb je verhaal gelezen t zit inderdaad niet mee succes in ieder geval maar ik zat er aan te denken om ook een keer een zwaarder blok in te bouwen in onze camper ben er weer mee op vakantie geweest maar ik vind t tegenvallen in de eifel.  Zijn er geen andere (jongere modernere)blokken met meer vermogen uit b.v. renault master o.i.d. in te bouwen

acadyane
ax
bx

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 augustus 2015 12:55 AM
  [ # 95 ]

Dat ben ik nu aan het uitzoeken.
De 5 bak schijnt niet de betrouwbaarste te zijn, vroeg of laat gaat de 5e versnelling stuk schijnt het.
Plan is nu van de 4 bak de eindaandrijvingen er af te halen, het motortoerental zakt dan met een factor 1, 4
en de draairichting draait om.
De bak kan daar volgens insiders prima tegen.
De bak moet dan 13 cm naar voren geplaatst worden en de aandrijfassen moeten op een of andere manier
verlengd en van splines voorzien worden die in de differentieel tandwielen passen.
Motor toerental wordt dan ong 2500 bij 100kmh.
Ik heb nog een XUD11ATE (120 pk 230Nm) die zou het gemakkelijk moeten kunnen doen.
De ruimte lijkt er te zijn, de rest is nog flink wat uitzoekwerk.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 augustus 2015 07:49 AM
  [ # 96 ]

De bak is gelijk aan die van de sm en ds. De vijf gaat daarvan niet stuk, het enige wat er wel eens wil gebeuren is dat de moer en de bout waarmee de zaak vastzit los komt. Ik heb in 20 jaar nog geen vijfbak van een c35, sm of ds stuk zien draaien, terwijl er makkelijk tot wel 280 nm op kan worden losgelaten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 augustus 2015 01:17 PM
  [ # 97 ]

Dan was dat een broodje aap verhaal, toch maar weer op zoek naar een 5 bak dan Smile
Gelijk aan de DS zeg je, dan zou ik dus iets kunnen hebben aan de as bevestiging en de assen.
Eens kijken of ik iemand in groningen kan vinden die een bak en assen los heeft liggen.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 01 september 2015 09:10 PM
  [ # 98 ]




Het past !
Alleen is olie bijvullen onmogelijk, de vulopening annex peilstok zit in de weg want het blok moet nog 10 cm verder naar binnen.
Oliefilter gaat net goed, en aan de turbo kant heb ik zeeen van ruimte.
Nu ik weet dat de motor met wat aanpassingen gaat passen ga ik nu eerst maar eens verder met de versnellingsbak.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 september 2015 12:19 AM
  [ # 99 ]

Ik bewonder je doorzettingsvermogen. Goed bezig. Even wennen aan het beeld met die inlaten er zo bovenop. Heeft het spul nog wat ruimte om te bewegen in de motorsteunen?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 02 september 2015 12:25 AM
  [ # 100 ]

Dat plestik ding zit nog los, eerst maar eens vastzetten.
Mocht het dan nog niet passen dan zit er niets anders op dan er een stuk uitzagen
en het ontstane gat weer dicht maken.
Maar je hebt gelijk, zoals het er nu uitziet gaat het niet goed.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 02 september 2015 01:59 AM
  [ # 101 ]

Het is inmiddels een flink project geworden! Wel gaaf hoor!

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 02 september 2015 11:23 AM
  [ # 102 ]

Gelukkig heb ik geen haast, stukje bij beetje aanpakken dan is het goed te doen.
Nu ik de foto’s nog eens bekijk is het ruimteprobleem rechtsboven gemakkelijk op
te lossen door de motor wat naar links te draaien.
heeft iemand de priseas als eens gewisseld? in de 2200 bak zit een korte, dat gaat
niet passen, de lange moet er in.
Het laatste stuk zit flexibel in de primaire as, ik zie zo niet hoe je dat los krijgt.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 02 september 2015 12:29 PM
  [ # 103 ]

De prise-as uit de bak is gemakkelijk te wisselen: Zit met een borgring en een veer erachter. Ik heb nog wel een lange liggen als je die nog nodig hebt. Normaal heeft een 5-bak van een C35 een lange prise as. Ik zou er zeker een 5-bak inzetten. Als je de overbrengingen langer wilt moet je de reductoren van een 4-bak op een 5-bak zetten.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 02 september 2015 01:23 PM
  [ # 104 ]

Waar zit die borgring ? en hoe krijg je hem er uit ? ik kon hem niet zien..
Lange priseas heb ik, maar dank voor het aanbod !
Reductoren gaan er af want ik ga een linksom draaiende motor gebruiken(XUD11ATE)
En de eindoverbrenging van de 4 bak levert me met de kleinste banden 2500 rpm bij 100kmh op.
Dat worden nog minder toeren bij een 5 bak, daarom wilde ik de 4 bak weer gebruiken.
Bovendien heb ik geen 5 bak Smile

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 02 september 2015 06:17 PM
  [ # 105 ]

Borgring zit aan het einde in de primaire as: Druk de prise-as in de primaire as tegen de veerdruk, en je moet hem zien zitten.Er uit werken: Duw een dunne spijker in een van de spiebanen, dan komt ie naar binnen en krijg je hem er uit.
Als je de prise-as niet kunt indrukken moet je de zaak eerste met ontroester behandelen.
Zonder reductoren zitten je aandrijfassen veel te ver naar achter, aan gedacht neem ik aan, zet je de hele combinatie blok/bak verder naar voren?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
7 van de 16
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook