1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Wie heeft er iets achter zijn C6 hangen?
Citroënnetje01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 21-10-2013

- C5 2.2 HDi Break Exclusive automaat
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
Gepost: 11 juli 2015 11:58 AM

Ik was gewoon benieuwd.

Momenteel hangt er nog niets achter, maar een reden om de C6 aan te schaffen was dat mijn C5 aut. maar 1300Kg mag trekken vanwege de BVA4 bak.

Wat heeft een C6 rijder eigenlijk achter zijn dame hangen? En hoeveel weegt ‘het aanhangsel’?

Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 11 juli 2015 03:15 PM
  [ # 1 ]

Een Eriba Touring met een leeggewicht van 750 kg. Niet iets dus waar mijn C6 zich zorgen om maakt.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 juli 2015 06:20 PM
  [ # 2 ]

Alsof er helemaal niets achter hing… Mr. Green

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 11 juli 2015 06:34 PM
  [ # 3 ]

Jeetje wat gaaf!!

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
Citroënnetje01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 21-10-2013

- C5 2.2 HDi Break Exclusive automaat
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
Gepost: 12 juli 2015 09:02 AM
  [ # 4 ]

Wat leuk!

Zelf gefabriceerd?

Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos.

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 13 juli 2015 01:36 AM
  [ # 5 ]

Volgens mij mag de C6 1700 kg trekken op kenteken.

Ik gebruik zowel voor de zaak, met zware tandemasser vol met bloemen (rond de 2500 kg) als privé met autoambulance en caravan. Beide geen probleem of enkele moeite. Komt mede door hoog eigen gewicht.
Nu ben ik met de caravan op vakantie in Duitsland en rij altijd stevig door.  Bij Luik bergop met gemak 90 km per uur.

Gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 13 juli 2015 01:40 AM
  [ # 6 ]

Wel moet ik vermelden dat ik dan altijd de automaat en vering in sportstand zet. Dan deint de auto minder en schakeld de automaat later wat weer beter voor de automaat is (lijkt mij).

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 17 juli 2015 03:26 PM
  [ # 7 ]
par eXeMple! schreef:

Alsof er helemaal niets achter hing… Mr. Green

Echt heel leuk.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 30 augustus 2022 08:41 PM
  [ # 8 ]

Mijn C6 wordt met Eriba Troll, ongeveer 1100kg,op lange stijgingen snel te heet (olie, niet water). Geen idee wat daar aan te doen is behalve een extra oliekoeler te laten monteren….

Profiel  
 
Gepost: 31 augustus 2022 11:48 AM
  [ # 9 ]

Dat laatste had mijn C5 phase 2 ook. Blijkbaar lag dat aan de thermostaat die de watergekoelde oliekoeler niet goed bediende is mij ooit verteld. Heb er nooit iets mee gedaan, gewoon wat minder hard met de caravan de berg op gereden.

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 31 augustus 2022 04:27 PM
  [ # 10 ]

Graddus, bedankt voor je reactie! Ik ga dit aankaarten bij Civer…

Profiel  
 
mallepietje1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 16-10-2022

Gepost: 23 mei 2023 08:53 PM
  [ # 11 ]

Wij reden vorige jaar zomer met onze C6 3.0 diesel en een Constructam New Generation 500 (1200 kg) probleemloos in de bergen van Noorwegen.

Afbeelding Bijlagen
caravan3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 24 mei 2023 08:56 AM
  [ # 12 ]

Regelmatig met een Fendt 470 achter de C6 2.7 HDi gereden. Probleemloos. En zoals Giel aangeeft, altijd in de sportstand. Dat rijdt (gevoelsmatig) net wat prettiger.

https://photos.app.goo.gl/kDH82FVWRsMBUu2H6

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27882
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 mei 2023 04:56 PM
  [ # 13 ]

Bak of vering in de sportstand?

Het is me bij m’n C5 wel eens opgevallen dat als bak en vering in de sportstand staan de stuurbekrachtiging bij lage snelheid zwaar blijft gaan. Bij 1 van de 2 in sportstand is dat niet zo.
Vroeg me af of dat bij een C6 dan ook zo is.

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 25 mei 2023 10:46 AM
  [ # 14 ]

Ik deed eigenlijk alleen de bak in sportstand. Dan schakelt hij net wat later op en dat voelt wat prettiger.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
mallepietje1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 16-10-2022

Gepost: 25 mei 2023 10:10 PM
  [ # 15 ]

Ik reed met de vering in sport stand.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook