2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
L’Aventure Peugeot Citroën DS
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 14 november 2015 04:36 PM
  [ # 16 ]

Op de site van de Amicale Citroën Internationale staat een interesante bijdrage (klik!).

Een paar passages daaruit:
“Xavier Peugeot, President of the Association, reaffirmed the importance of the heritage in the life of the brands.”
“He also underlined the long-term commitment of the Group PSA, at the highest level”.
“Effective December 1st, 2015, Marie-Thérèse Lardeur (...), is named Executive Director of the Association “L’Aventure Peugeot Citroën DS” (...) to assure the unification and the coherence of the various entities within the Association, while still preserving the identity of each brand.”

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 14 november 2015 05:09 PM
  [ # 17 ]
Breeze schreef:

En hopelijk wordt de dump, die ze “Conservatoire” noemen, nu ook eens omgebouwd tot iets behoorlijks.

Ben je je daar wel zeker van? In de hal in Aulnay-sous-Bois staat (stond?) ontzettend veel. In een museale opzet zie je per definitie een kleiner deel van de collectie…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 november 2015 06:29 PM
  [ # 18 ]

Ik ben nooit in het Conservatoire geweest, maar ik ben eigenlijk wel voor een ‘museale’ opstelling.
Mijn vriendin zit in ‘het museum gebeuren’, en meer dan eens gaan we samen naar een museum waarbij we erachter komen dat het museum dan maar een stoffige boel is. Vaak is minder tonen juist een betere manier: wees selectief. Wat laat je zien, en waarom?
Bij een kleinere ten toon gestelde collectie kan je nog eens wisselen, en dat is meteen een goede reden om nog eens naar dat museum te gaan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 november 2015 10:19 PM
  [ # 19 ]

Ik denk juist dat de kracht zit in de complete collectie. De volledige geschiedenis met productie modellen en concept modellen. En ook de uitvoeringen die ingezet zijn voor de rally en andere sporten.

Overigens wisselde de collectie altijd wel een beetje, soms zijn er auto’s uitgeleend voor evenement. En zo af en toe kwam er iets nieuws binnen.

Je was nu ongeveer een uur of 1.5 uur binnen, ga je daar maar een deel van tonen houd je niet veel over…

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 november 2015 11:17 PM
  [ # 20 ]

Korte spanningsboog Arjan? Wink
Een mooie voiture kan me zo een half uur bezig houden als je de lijnen goed kan bestuderen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 14 november 2015 11:43 PM
  [ # 21 ]
RensKorevaar schreef:
Breeze schreef:

En hopelijk wordt de dump, die ze “Conservatoire” noemen, nu ook eens omgebouwd tot iets behoorlijks.

Ben je je daar wel zeker van? In de hal in Aulnay-sous-Bois staat (stond?) ontzettend veel. In een museale opzet zie je per definitie een kleiner deel van de collectie…

Ja ik ben er erg zeker van. Zeker als je dit vergelijkt met de musea van b.v. Mercedes, Porsche of BMW. Zelfs het Volkswagen Wink  museum is een wereld van verschil. Als je sec alleen maar een rijtje ouwe auto’s wil zien dat is (was) Aulnay-sous-Bois prima. Maar van een automerk met zoveel historie verwacht ik meer dan een kale loods met veel gangpaden waar ook nog auto’s langs staan.

Adri

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 november 2015 10:19 AM
  [ # 22 ]
Nielsje schreef:

Korte spanningsboog Arjan? Wink
Een mooie voiture kan me zo een half uur bezig houden als je de lijnen goed kan bestuderen.

Nee je wordt rond geleid, na die tijd is de ronde wel over.

Je mag idd ook zelf rondkijken, dan zou je idd een half uur voor elke auto kunnen gaan staan Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook