Deurvergendelingdingetje
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 25 juli 2015 09:17 PM

Ja hoe heet dat eigenlijk? 

Vandaag deurpaneel LV er af gehad om raammechanisme te repareren. Paneel er nu weer op, gaat allemaal goed op ‘deurvergendelingdingetje’ na.  Dat plastic dingetje waarmee je de deur op en van het slot kunt doen als de centrale vergrendeling niet zou werken. 
Dit dingetje heb ik er bij demontage afgetrokken, maar ben er niet achter hoe ik m er weer op krijg.  Heb wel gezien dat het uit 2 delen bestaat.
Tips??

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 26 juli 2015 09:27 AM
  [ # 1 ]

Het vingertje van het binnenste palletje in het onderste gaatje van het buitenste palletje klikken. In de auto zitten, de deur op slot doen en dan het knopje op het stangetje drukken. Je voelt een soort klik en dan zit het vast op het stangetje.
Dit is de enige juiste manier.

Als het binnenste palletje geen vingertje/haakje heeft dan is die stuk. Knopjes kun je volgens mij nog nieuw bij de dealer kopen. Kost maar een paar euro.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 26 juli 2015 09:39 AM
  [ # 2 ]

En als je hem bij demontage er gewoon afgetrokken hebt is de kans groot dat het binnenste deel de “weerhaakjes” kwijt is….

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 26 juli 2015 11:14 AM
  [ # 3 ]
wimb schreef:

Het vingertje van het binnenste palletje in het onderste gaatje van het buitenste palletje klikken.

Dat moest ik 3x lezen voor ik het snapte, maar het is gelukt!

furriegurrie schreef:

En als je hem bij demontage er gewoon afgetrokken hebt is de kans groot dat het binnenste deel de “weerhaakjes” kwijt is….

Heb ik idd gedaan, maar weerhaakjes zaten er nog op. Wat is de juiste manier van demonteren dan?

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 26 juli 2015 11:48 AM
  [ # 4 ]

Als het knopje in de deur omhoog staat (deur ontgrendeld) dan zie je het bovenste gaatje. Met een kleine schroevendraaier kun je dat haakje iets indrukken en het knopje loshalen. Het binnenwerk klikt dan meestal in de montagestand.

Ik vind het een geniaal systeem. Echter, de meeste mensen weten het niet, trekken de knop los en dus stuk.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook