2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Art’s CX break familiale!
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 24 augustus 2015 08:57 AM
  [ # 16 ]

Nice! zijn heeel erg fijne auto’s die CX Breaks!

(heb er zelf ook een gehad, maar met de herziene oldtimerwetgeving en maar 5000 km per jaar werd het een beetje te kostbaar met een diesel)

mocht je trouwens interesse hebben in 15” LMV (alfa) ik heb nog een setje liggen, mogen voor weinig weg.

ik hoor t wel, en ik zie je nieuwe aanwinst vast binnenkort staan, ga em dan wel even uitgebreid bewonderen (dus niet raar opkijken als er in een keer iemand door t raam staat te gluren Smile

greetzzzzzzz, Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 24 augustus 2015 09:10 PM
  [ # 17 ]

Dankje!, Hij staat bij mij in de straat, dus als je op doorreis bent op de fiets moet je even de va…straat inrijden

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25353
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 augustus 2015 09:36 PM
  [ # 18 ]

Ik ben benieuwd naar je bevindingen vwb de dunlops. Michelins kosten het dubbele…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 24 augustus 2015 10:41 PM
  [ # 19 ]

Ik heb er de eerste 45 kilometer mee op zitten. Met droog asfalt. Reed lekker, geen herrie, geen trillingen.
De auto trok niet en ik had goed grip op de weg. Een heel verschil met de oude michelins die er onder zaten (michelin XT!) Ik zal in dit topic hier later nog op terug komen als ik meer ervaring met deze banden heb.
(evt even vragen mocht ik het vergeten)

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 24 augustus 2015 11:27 PM
  [ # 20 ]

waarom dunlop?????

Mijn ervaring met dunlop (wel van minstens 10 jaar terug) is dat ze extreem snel uitdrogen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 augustus 2015 11:56 AM
  [ # 21 ]
Art schreef:

Ik heb lang getwijfeld over deze of de uniroyal rainexpert.
uiteindelijk was de doorslag het bandenlabel. De dunlop zou wat zuiniger met je brandstof omgaan en minder herrie maken. Prijs is nagenoeg hetzelfde. De dunlop waren maar een paar euro per stuk duurder.

Over het uitdrogen is mij niet bekent, we zullen het zien. De michelins vond ik te duur en had ik ook slechte verhalen over gehoord.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 augustus 2015 12:02 PM
  [ # 22 ]

Heb ik weer, sinds een dag heb ik een rammeltje rechts achter,(was al voor ik gister ging sleutelen)
rij ik net een drempel in een bocht over, hoor ik KNAK!!!!. Auto geparkeerd om te kijken maar was al met de kont naar de grond gezakt.
Gelukkig was ik vlakbij huis en in de op 1 na hoogste stand ging de achterkant nog wel omhoog dus voorzichtig naar huis gereden.
Wat blijkt nou, de bout van de stabilisatorstang is rechtsachter afgebroken in de draagarm shut eye
Dat word dus boren! Gelukkig heb ik alles in huis om dit voor de deur te kunnen doen.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2015 12:19 PM
  [ # 23 ]

Een hardstalen bout uitboren in een alu draagarm?
Geen leuke klus.

Let op, dit zijn bouten met fijne draad!

Heb eventueel wel een andere draagarm voor je.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 augustus 2015 02:22 PM
  [ # 24 ]

Hoi Rene, bedankt! Ik zal het in gedachten houden mocht het niet lukken.
Had net de bout aan de andere kant er even uitgehaald om te kijken met wat voor bout ik te maken had.
Die ging er gelukkig makkelijk uit. Dus dat bied hoop. Ik ga zo een eerste poging wagen.
[sarcasmemodus]Je komt er lekker bij ook [/sarcasmemodus]

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2015 02:34 PM
  [ # 25 ]

Heb nog een achtersubframe van een Break staan, complete met draagarmen en veercilinders, alleen de remklauwen ontbreken.

Staat bij mij dubbel dubbel. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 augustus 2015 10:10 PM
  [ # 26 ]

Pffffff wat een ##$%@@*&^klus om op straat te doen! Pijn in me nek! Je komt er gewoon NIET fatsoenlijk bij.
Het subframe zit lelijk in de weg.Ik word te oud voor dat beunen op straat depressed
Heb de hele middag op me rug gelegen , en met pijn en moeite is het gelukt om schuin een gat te boren van 7.5mm en getapt naar m8. Plan is om hier dus een m8 bout in te frotten zodat de stab.stang weer ff op zn plek blijft zitten. Dan kan ik naar een sleutelplek met brug waar ik vaker sleutel rijden om daar de draagarm te vervangen, of misschien fatsoenlijk te demonteren , recht boren en een juiste bout er in te krijgen als dat nog mogelijk is.  Voor nu ben ik er vanwege de regen, pijn etc mee gestopt. Volgende keer boutje er in .

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 augustus 2015 11:06 PM
  [ # 27 ]

Omdat ik het toch niet laten kon, net met mn rug in een plas water in het schijnsel van de gele koplampen van me renault 5 het m8 boutje er in gefrot opdat de stabilisatorstang op z,n plek blijft.
Alleen blijft madam op dr reet liggen. muv de hoogste standen. Mis ik hier wat? Kan het stangetje van de hoogte regeling misschien verbogen of los geschoten zijn???

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2015 11:10 PM
  [ # 28 ]

Klem van commandostang op stabilisatorstang verdraaid?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 augustus 2015 11:24 PM
  [ # 29 ]

Zal er morgen weer eens onder kruipen, of weet je mischien of er net als bij de gsa een luik in de kofferbodem zit?

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2015 11:26 PM
  [ # 30 ]

Bij een serie 2 wel 2 luiken, alleen dan kom je bij de bovenkant van de tank.

Afstellen wagenhoogte op 4-kolomsbrug, vanaf onder dus.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook