8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Jantje nu aan de Xantia, geen dashboard meer!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 juli 2016 06:47 PM
  [ # 106 ]

Wijsheid is een nieuwe, seem-meter heb ik voor zo’n xantiablok nooit gebruikt. Riem pakken en kijken of ie net een Kwart slaggie wil draaien na het spannen, klaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 juli 2016 07:10 PM
  [ # 107 ]

Tja, ik heb wat last van in het verleden behaalde resultaten. Riem van een 2.0 16v bij 113000 gebroken. Dan word je wat huiverig. Zonder die ervaring zou ik daar waarschijnlijk geen last van hebben….
Voor het eerst trouwens niet met tent op pad, maar met sleurhut.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 juli 2016 07:55 PM
  [ # 108 ]

Dan breng je hem dus gewoon weg, naar de dealer en laat je er een nieuwe riem opleggen. Geen risico, rekening betalen, garantie en rijden maar. Het is niet zo moeilijk hoor Jan Wink

Overigens brak bij mijn nieuwe xm de riem al bij 105.000 km terwijl men 120.000 verschreef. Nieuwe motor, onder garantie. Na een heleboel gezeik..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 augustus 2016 02:59 PM
  [ # 109 ]

Nieuwe d riem er op gezet met behulp van Sohail een week of 5 geleden.
Een week daarna begon de wagen te hikken. Dat wil zeggen, bij iets gas minder of meer vertraagde reactie en met een schok. Ik dacht: misschien was de oude riem iets opgerekt en is de kleptiming ietsjes veranderd. Reset uitgevoerd volgen de methode Waterman en gelijk ook maar de nog geen 2 jaar oude stappenmotor gereinigd. Lopen als een zonnetje en de reis naar Kroatie kon beginnen. Gisteren echter, op de laatste dag van de terugreis, trad het euvel opnieuw op met als bijkomend verschijnsel dat het stationair toerental varieert tussen zo’n 1500 en 3500. Pas na een halve minuut of zo zakt het naar een normale waarde. Gaskabel is goed gangbaar en niet hakerig. Ik heb nu maar het complete gasklephuis er afgehaald om alles maar eens goed schoon te maken. Iemand suggesties over de oorzaak? Verder ging het rijden prima.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 augustus 2016 03:38 PM
  [ # 110 ]

Edit: bij de gaskleppositie toestand meet ik bij alle mogelijke combinaties en alle standen van de gasklep een weerstand oneindig met de meter op de stand 200.

Nog een edit: Op de stand 20k gebeurt er wel wat. Tussen linkse pootje en middelste varieert het van 2,6k tot 1,6k Tussen linkse pootje en rechtse pootje ook, maar dan omgekeerd. Tussen rechter pootje en middelste pootje blijft de weerstand steeds 2k, die verandert dus niet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 augustus 2016 04:51 PM
  [ # 111 ]

Ik zie net in het schema in de RTA dat tussen pootje 1 en 2 een weerstand zit die als spanningsdeler gebruikt wordt voor een signaal naar pootje 3. Dat komt inderdaad overeen met wat ik gemeten heb.
Maar ik zou toch graag de oorzaak weten. Het kan niet de bedoeling zijn om elke 4000 km de stappenmotor te moeten reinigen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 december 2016 01:41 PM
  [ # 112 ]

Nieuwe stappenmotor besteld en gemonteerd 2 maanden geleden. Toen bleek dat de oude los zat. Waarschijnlijk niet nodig, maar toch de nieuwe gemonteerd. Reset en karren weer.
Een euvel dat maar niet wil verdwijnen. Hij reageert slecht op het gaspedaal. Gas geven is prima, maar de motor reageert erg traag op gas loslaten. Iemand een idee hierover?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7277
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 december 2016 02:22 PM
  [ # 113 ]

Zit toch een gasklephuis in ??? Als ‘m met de hand bedient en loslaat komt hij dan even snel terug ??
Die gaskabel kan ook gekke dingen doen…..

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 december 2016 05:08 PM
  [ # 114 ]

Ja, dat werkt allemaal perfect. 4 maanden geleden nog gasklephuis er af gehad, schoongemaakt. Map sensor en gaskleppositiesensor doorgemeten, werken prima.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 december 2016 07:02 PM
  [ # 115 ]

Het vertraagd reageren bij “gas los” is een feature die bij moderne auto’s vrijwel standaard voorkomt vanwege milieu-eisen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 december 2016 07:19 PM
  [ # 116 ]

Ok, bedankt! Niets aan te doen dus, maar ik blijf het irritant vinden. Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 december 2016 05:36 PM
  [ # 117 ]
waterman schreef:

Het vertraagd reageren bij “gas los” is een feature die bij moderne auto’s vrijwel standaard voorkomt vanwege milieu-eisen.

Wordt dat geregeld via de stappenmotor?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 januari 2017 10:17 PM
  [ # 118 ]

Iets met verlichting….
Vaak als ik het dimlicht aanzet gaat ook het lampje van het mistachterlicht branden. Als ik dan achter kijk blijkt dat de binnenste (in kofferklep) achterlichten het niet doen en is het mistachterlicht gewoon uit. De keren dat het lampje niet gaat branden doen de binnenste het wel en ook het mistachterlicht als dat aangezet wordt. Massaverbinding??

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 05 januari 2017 12:46 PM
  [ # 119 ]

Ik weet niet meer waar de mistlamp van een Xantia aan de achterkant zit, maar zou het geen beschadigde draad door de slurf naar de achterklep kunnen zijn? Anders zou ik inderdaad aan massa denken

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 januari 2017 12:50 PM
  [ # 120 ]

Ik denk aan massa omdat dat lampje gaat branden. Dat krijgt dan dus spanning, maar niet via de schakelaar.
Verder bevalt ze prima!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook