2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
13e Le Citron Pressé, Veldhoven, 11-14 mei 2016
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 september 2015 09:39 PM
  [ # 16 ]

Navigator en bestuurder mogen wisselen Wink

Gaten boren hoeft niet, de mijne hangt aan het raam met zuignappen. Dat is een kwestie van even uitzoeken wat je wil.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 18 september 2015 11:36 PM
  [ # 17 ]

Wij gaan nu voor de derde keer. Sport prima. Gravel das niet zo spannend.
Die regelmatigheids etapes zijn wel lastig.
Zonder hulpmiddelen is dat wel echt moeilijker.
Wij hadden in de mehari een fiets computer. behoorlijk nauwkeurig.

Volgens mij mag jeje smarphone er niet bij houden.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 september 2015 10:35 AM
  [ # 18 ]

Ik dacht dat het wel mocht, er was zelfs een team dat een eigen app had ontwikkeld.
Maar goed, gewoon even navragen hoe dat zit voor de 2016 editie.

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 19 september 2015 11:05 AM
  [ # 19 ]

Er wordt niet op gecontroleerd (Citoënisten onder elkaar weetjewel), maar het is niet de bedoeling dat je een apparaat meeneemt dat (ook) als GPS/navigatie gebruikt wordt.

In overleg met Gies gebruiken wij een Garmin fietsnavigatiecomputer, waarvan we alleen de trackfunctie gebruiken voor de afgelegde afstand, gemiddelde snelheid, enz. Het is gelijkwaardig aan een tripcomputer, die elektronisch of mechanisch werkt op de omwentelingen van de aandrijfas. Het enige nadeel bij ons is dat als we bij een RE verkeerd rijden en omdraaien, we dan handmatig moeten bijstellen en dat blijkt in de praktijk heel erg ingewikkeld. Dus vandaar dat we zo weinig mogelijk verkeerd rijden.

We hebben wel een echte tripcomputer overwogen, maar voor die ene keer per jaar, hebben we nu een simpel en zeer nauwkeurige apparaat. Bij de laatste Pressé hadden we een RE met 1V.

Adri

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 19 september 2015 12:11 PM
  [ # 20 ]

Ik ben me hier ook al een beetje over aan het inlezen. Tripcomputers zijn inderdaad vrij prijzig, helaas.
Er zijn best wel wat GPS gebaseerde computers en dat mag gewoon. Je kan prima een app kopen of maken die alleen de GPS gebruikt om de afstand te meten, te nullen etc.

Het probleem is denk ik dat op een smartphone je ook heel makkelijk een kaart kan openen (google maps oid) en dat is niet de bedoeling.
Als jij met de organisatie kan overleggen dat ze je moeten geloven op je blauwe ogen dat je dat niet doet: prima.
Maar ik zou er niet vanuit gaan dat het altijd mag.

Mij lijkt het wel leuk zelf iets te klussen: sensoren bij de achterwielen, raspberry PI eraan, schermpje, klaar Smile
Maar kost natuurlijk heel veel tijd, geld en. tja.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 19 september 2015 12:51 PM
  [ # 21 ]

Tja, dat (on)gemerkt een GPS-kaart openen is natuurlijk altijd een mogelijkheid. Mijn PDA heeft ook binnen een halve minuut een kleurenkaart van de omgeving. Maar dat doe je gewoon niet. En als je dat echt wilt voorkomen dat kunnen ze beter het WADA inschakelen, want die weten hoe je stiekemerds opspoort, ..........hoewel.
Maar troost je Niels(je), je hebt het zo druk met navigeren (en foutrijden enzo), dat je meestal geen tijd hebt om alleen maar te denken aan de afkorting GPS.

Adri

Profiel  
 
Gepost: 19 september 2015 08:36 PM
  [ # 22 ]

Je hebt er toch ook geen fluit aan, je mag er ook gewoon een kaart bij houden. Het punt is dat je de bedoelde route rijdt en die kent je gps ook niet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 september 2015 12:13 PM
  [ # 23 ]

Idd wat Marc zegt, je heb eigenlijk helemaal niets aan een navigatie. Als je er al mee aan de gang moet gaat dat veel te veel tijd kosten.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 20 september 2015 06:30 PM
  [ # 24 ]

Een GPS-kaart geeft anders dan een papieren kaart ook de actuele positie weer en dat is geen onbelangrijk detail…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 20 september 2015 07:07 PM
  [ # 25 ]

Precies! met een tomtom zou het echt veeeel makkelijker zijn.
Want dan weet je altijd waar je bent. En dat is met papieren kaarten niet.
en ZEKER niet in belgie!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 september 2015 08:03 PM
  [ # 26 ]

Ja en nee…

Je zou idd kunnen opzoeken waar je ben. Maar de kaarten zijn niet hetzelfde, je zou je dus kunnen vergissen.
Daarbij denk ik dat het veel tijd kost, welke je niet heb.

Ik denk dat de ervaren teams het niet veel beter zouden doen met GPS kaart.
Een goed ervaren team weet nagenoeg altijd waar ze zijn, anders denk ik niet dat je het evenement kan winnen Wink

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 20 september 2015 08:27 PM
  [ # 27 ]

Dat kost toch geen tijd? Als je een navigatiesysteem aan hebt, ken je elk moment je positie, op 5m nauwkeurig. Ik denk ook dat echt goede teams dit niet nodig hebben. Juist dat lijkt mij de reden GPS te verbieden…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 september 2015 08:47 PM
  [ # 28 ]

Voor de duidelijkheid, ik vind zeker dat GPS kaarten/navi verboden moeten blijven.

GPS tripmaster heb ik geen problemen mee. Functioneel niet veel anders dan een andere tripmaster. Je heb alleen een probleem als je GPS signaal (tijdelijk) wegvalt Wink

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 04 oktober 2015 10:43 PM
  [ # 29 ]

Zullen we ze nog een keer tellen?
- 13 ID/DS
- 7 GS
- 3 A-type
- 3 CX
- 2 BX
- 2 TA
- 1 LN (T Samba)
- 1 SM
- 1 XM

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 oktober 2015 10:46 PM
  [ # 30 ]

7 GS-en! Mooi Smile

Zoals het er nu uit ziet, doen Daan en ik niet mee, helaas.

nono

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook