2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
koppakking lek of toch de radiateur?
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 augustus 2015 11:41 AM
  [ # 16 ]

en dan?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 28 augustus 2015 01:14 PM
  [ # 17 ]
waterman schreef:

En kijk ook eens of de vloerbedekking aan de passagierskant nat is geworden…..

evt lekke kachelradiateur ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 augustus 2015 01:21 PM
  [ # 18 ]

yEP.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 28 augustus 2015 02:41 PM
  [ # 19 ]

probleem gevonden ff de motor gestart en na 5 minuten jawel hoor drup drup…. radiateur lek rechtsonder.
nu zat ik te denken kan deze nog worden gemaakt bij een specialist of een nieuwe ?
Cx-basis heeft twee soorten op de plank liggen

deze:    http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=41361&products_id=5656

en deze:  http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=41361&products_id=6370

de laatste zit in mijn auto maar kan ik ook die goedkopere nemen (ik heb wel airco in de auto)

Ook moest ik ff de motor starten met startkabels want de accu was dood?? gelijk ff de laadspanning gemeten 13,66volt ? lijkt mij niet genoeg moet toch 14,2 volt zijn ongeveer?
Geen lekke kachelradiator was kurk droog daar.
mvg, joost

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 augustus 2015 03:01 PM
  [ # 20 ]

Als je accu leeg was klopt die 13,66 wel. Bij (bijna) volle accu haal je 14,4V bij 2000 toeren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 28 augustus 2015 03:14 PM
  [ # 21 ]
bogaard77 schreef:

Als je accu leeg was klopt die 13,66 wel. Bij (bijna) volle accu haal je 14,4V bij 2000 toeren.

dus accu maar vervangen,dynamo zal dan wel oke zijn
mvg, joost

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 augustus 2015 03:23 PM
  [ # 22 ]

Iets aan laten staan? Binnenverlichting oid?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 28 augustus 2015 03:49 PM
  [ # 23 ]

nee dat niet echt weet niet zo goed waarom die nu leeg is misschien een oude accu dat kan natuurlijk.
Eerst maar eens de radiator vervangen en dan weer verder kijken na een stukkie rijden(kan m natuurlijk ook ff opladen met een lader.

Profiel  
 
zwevend_tapijt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 22-12-2013

Gepost: 28 augustus 2015 04:22 PM
  [ # 24 ]

stukkie rijden is beter, want dan weet je ook hoe je dynamo is. in de tijd dat je met je radiateur bezig bent kan je je huidige accu opladen en kijken of-ie, zonder gebruikers aangesloten, na het opladen leeg loopt. zoja, dan is je accu op. als je met een nieuwe accu een stukje gaat rijden en de boordspanning komt onder de 12 volt, dan is ook je dynamo op.

als je met een gammele accu gaat rijden en je strandt vanwege boordspanning, weet je niet of het nou aan de accu of dynamo ligt.

denk ik…

Ooit gehad: 2x BX, 4x Xantia
Nu: 2001 Citroën Xantia 1.8 16v Plus, 25-GT-BN
en: 2x Saab 9000, Mercury Capri

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 augustus 2015 04:41 PM
  [ # 25 ]

Deze zit er bij mij ook tijdelijk in,de airco past gewoon.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 augustus 2015 05:52 PM
  [ # 26 ]

Bedoel dus de bovenste link van cx basis wie je gaf.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 28 augustus 2015 07:14 PM
  [ # 27 ]
F.SvM schreef:

Deze zit er bij mij ook tijdelijk in,de airco past gewoon.

VgF

Hoe zit de condensor dan vast? zit toch aan de radiateur vast? en heb je dan niet die enorm dure radiator nodig of valt dat allemaal wel mee de montage met die goedkopere?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 augustus 2015 08:55 PM
  [ # 28 ]

Op mijn 2400 prestige past alles gewoon.
Misschien weet iemand anders het?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2015 09:00 PM
  [ # 29 ]

In het draadje van Arjan Verkade staat een aantal berichten over de montage van de condensor bij een serie 2.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 28 augustus 2015 09:12 PM
  [ # 30 ]

Daar gaat het over een CX turbo, deze heeft een andere condensor die ook op een andere manier is geplaatst.
Hier gaat het om een CX zonder turbo, deze condensor zit op de radiator dmv langere tapeinden die de ventilators ook vast houden.

Om te antwoorden op de topic starter zijn vraag: je kan beide radiatoren gebruiken de condensor past even goed op de alu als op de koperen radiator.
De Alu radiator is normaal voldoende als je geen zware aanhanger trekt want dan kom je capaciteit te kort.
In mijn 22TRS met airco zit een alu radiator (die je trouwens voor een 60euro nieuw op ebay vind) dit werkt perfekt maar deze CX trekt dan ook nooit een aanhanger.
In mijn 22RS Break die geen airco heeft heb ik afgelopen maand de koperen (de dure dus) versie geplaatst omdat de CX het te warm naar mijn zin kreeg bij het trekken van de “zware” aanhangers die er regelmatig achter hangen.
Nu met de koperen radiator is er geen enkel probleem meer (belangrijk om te vermelden dat de alu radiator die er in zat nog maar 2 jaar oud was!)

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook