3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
koppakking lek of toch de radiateur?
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 augustus 2015 09:29 PM
  [ # 31 ]

Daar gaat het over een CX turbo, deze heeft een andere condensor die ook op een andere manier is geplaatst.
Hier gaat het om een CX zonder turbo, deze condensor zit op de radiator dmv langere tapeinden die de ventilators ook vast houden.


Dan past die “goedkope” radiateur.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 28 augustus 2015 10:10 PM
  [ # 32 ]
F.SvM schreef:

Daar gaat het over een CX turbo, deze heeft een andere condensor die ook op een andere manier is geplaatst.
Hier gaat het om een CX zonder turbo, deze condensor zit op de radiator dmv langere tapeinden die de ventilators ook vast houden.


Dan past die “goedkope” radiateur.

VgF

begrijp ik nu goed dat die aluminium radiator gewoon in mijn trs met condensor past?
Net de lekke radiator losgekoppeld alleen zit hij nog van onder vast dmv een beugeltje pfffff krijg dat maar niet los ..iemand???

Profiel  
 
Gepost: 28 augustus 2015 10:17 PM
  [ # 33 ]

Ja die past, zoals ik al schreef kan je kiezen tussen beiden.

In het beugeltje zitten tapeinden met een vaste moer er aan, die moeten eruit.
Dat is wel een prul werkje…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 28 augustus 2015 10:43 PM
  [ # 34 ]
trxke schreef:

Ja die past, zoals ik al schreef kan je kiezen tussen beiden.

In het beugeltje zitten tapeinden met een vaste moer er aan, die moeten eruit.
Dat is wel een prul werkje…

ik kom er met mijn armen/handen niet tussen grrrr…

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 29 augustus 2015 02:34 PM
  [ # 35 ]
trxke schreef:

Ja die past, zoals ik al schreef kan je kiezen tussen beiden.

In het beugeltje zitten tapeinden met een vaste moer er aan, die moeten eruit.
Dat is wel een prul werkje…

Ik hoop dat ik het goed begrijp maar dat beugeltje onder in het midden waar de condensor en rdiateur aan elkaar vast zitten dan moet je toch onderin/ tussen de radiateur en de condensor wezen? Hoe doe je dat? passen mijn handen niet in en stel dat het op wonderbaarlijke wijze wel lukt hoe krijg je dat dan ooit weer vast op de nieuwe radiateur( extra lange steeksleutel ofzo?)
mvg, Joost

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 29 augustus 2015 04:31 PM
  [ # 36 ]
Shalom74 schreef:
trxke schreef:

Ja die past, zoals ik al schreef kan je kiezen tussen beiden.

In het beugeltje zitten tapeinden met een vaste moer er aan, die moeten eruit.
Dat is wel een prul werkje…

Ik hoop dat ik het goed begrijp maar dat beugeltje onder in het midden waar de condensor en rdiateur aan elkaar vast zitten dan moet je toch onderin/ tussen de radiateur en de condensor wezen? Hoe doe je dat? passen mijn handen niet in en stel dat het op wonderbaarlijke wijze wel lukt hoe krijg je dat dan ooit weer vast op de nieuwe radiateur( extra lange steeksleutel ofzo?)
mvg, Joost

het is uiteindelijk gelukt hoor ff de condensor een stukkie schuin omhoog kantelen en dan de onderkant van de radiateur los maken en hopla eruit. Zoals op de foto is te zien is de radiateur erg aan vervanging toe(lamelletjes) brokkelen helemaal af als ik er met mijn hand over ga.


mvg, joost nu de post afwachten nieuwe radiateur reeds besteld.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 augustus 2015 05:48 PM
  [ # 37 ]

Ja, die is wel ehhh…. vergaan ja Laughing

Goed werk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 augustus 2015 07:22 PM
  [ # 38 ]

Volgens mij is er vanmiddag een nieuwe op de post gegaan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 augustus 2015 07:23 PM
  [ # 39 ]

Waar is jouw motorkap isolatie ?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 augustus 2015 07:37 PM
  [ # 40 ]

Hoort niet bij de 20 en 22.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 augustus 2015 07:50 PM
  [ # 41 ]

Alleen Prestige en diesel hebben motorkap isolatie toch?

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 29 augustus 2015 09:38 PM
  [ # 42 ]
F.SvM schreef:

Waar is jouw motorkap isolatie ?

VgF

tis geen diesel!

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 29 augustus 2015 09:38 PM
  [ # 43 ]
F.SvM schreef:

Volgens mij is er vanmiddag een nieuwe op de post gegaan.

VgF

klopt ma of di gaan we weer verder

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 29 augustus 2015 09:39 PM
  [ # 44 ]
waterman schreef:

Hoort niet bij de 20 en 22.

gti ook niet

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2015 09:48 AM
  [ # 45 ]

Even opgezocht in het onderdelenboek.

Daar staat nr 95 559 811 voor de diesels, en nr 95 559 812 voor Prestige injectie. (Prestige serie 2 is altijd injectie)

Geen idee wat het verschil is tussen de 2 matten, ik de vorm zodat er niets tegen de mat komt?

Overigens heb ik nooit het idee gehad dat motorkap isolatie veel uitmaakt qua geluid in de auto.
Wel het dampen in de regen van de motorkap is stukken minder met isolatie.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook