1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Xsara Coupé VTS
DirtDiverMF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-08-2015

Gepost: 30 augustus 2015 10:21 PM

Beste mede citroen rijders,

Mijn naam is Michiel, 30 jaar en woon in Twente. Mij aangemeld op t forum omdat ik sinds een weekje in een Xsara Coupé VTS Exclusive uit 2003 mag rijden. Leuke vlotte auto met alle opties en 116.000 op de teller, en veel zaken zijn mij erg bekend omdat ik zo’n 4 jaar geleden een Peugeot 206 GTI heb gehad. Motorblok is ook identiek.
Auto heeft een paar dingen die gedaan moeten worden,

- koppelingspedaal gaat stroef, laat de hele kabel maar vervangen. Want de kabel op m’n 206 begaf t ook rond deze km stand. Zelfstellend mechanisme had begeven waardoor t pedaal onderin bleef liggen. Opgelost, Nieuwe koppeling

- koppeling zelf naar mijn idee ook aan de beurt, zit hoog en trilt bij optrekken. Gekoppeld geen trilling waarneembaar. Opgelost, Nieuwe koppeling

- knakken in voorterrein. Vooral bij sturen met parkeren goed hoorbaar en ook op slecht wegdek rammelt er wat. Denk stab. Stangen/ veerpootlagers?
Niet opgelost maar bijna niet meer waarneembaar. Alle rubbers en ophanging in orde

- spruitstuk rammelt, bekende verhaal. Lassen zou t op moeten lossen. Opgelost, gelast

- stuurbediening radio was defect, nieuwe schakelaar/hendel zit er al in! ( 16,-!!! Euro excl. bij de dealer… Goedkoper dan de plaatselijke sloop….) Opgelost

- spiegels draaien tegelijkertijd met verstellen. Zowel links als rechts op de knop geselecteerd. Nieuwe schakelaar is besteld. Opgelost, Nieuwe schakelaar.

Verder krijgt hij nog een beurtje met nieuwe olie, bougies etc.  Uitgevoerd

Mocht iemand nog tips hebben voor bovenstaande punten, ik houd mij aanbevolen!

Vast bedankt voor jullie evt reacties.

Gr. Michiel

Ps. Ik zal even kijken hoe ik wat foto’s kan posten, krijg ze met m’n iPhone niet geplaatst.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 31 augustus 2015 12:00 AM
  [ # 1 ]

Welkom hier! Zelf ook zo’n geval gehad, m’n vierde en laatste Xsara. Lekker pittig ding.

Als het een Coupé is, dan heb je een VTS. Een Exclusive is altijd vijfdeurs!

Voor wat betreft de koppeling neig ik eerder naar een drukgroep die niet meer goed is, of wat gesmeerd moet worden. Als zo’n pedaal op de bodem komt te liggen kan het ook het beruchte witte palletje van de kabelbevestiging aan het pedaal zijn.

Reactiestangen van de voorwielophanging willen nog wel eens een ‘pokkepok’-geluid produceren, daarom worden ze ook nog wel eens zo genoemd. Uitgedroogde veerpootrubbers zorgen eerder voor gekraak bij drempels.

Heb ook je topic even naar het Xsaragedeelte verplaatst.

Succes en veel plezier met de Xsara!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DirtDiverMF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-08-2015

Gepost: 31 augustus 2015 11:36 AM
  [ # 2 ]

Dankjewel!

Ja de benaming, ... ik heb mij laten vertellen dat deze niet in Nederland geleverd is. (komt uit duitsland)
maargoed Whats in a name, het is een VTS (staat op de zijkant) en heeft alle opties die een exclusive heeft. (stoelverwarming, auto ruitenwissers, cruizecontrol,parkeersensoren, etc.)

Dank voor je reactie

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2015 11:58 AM
  [ # 3 ]

Gezien er VTS op de zijkant staat ga ik er vanuit dat het een Coupé is.

In Nederland geleverd:

1.6 16v VTR Coupé
1.6 16v Ligne Prestige Berline/Break
2.0 16v 137 pk VTS Coupé
2.0 16v 137 pk Exclusive Berline/Break
2.0 16v 167 pk VTS Coupé

Ook diverse actie modellen zoals de Bonheur en de Differance (II) gebaseerd op de VTR en Ligne Prestige

In Nederland niet geleverd is de 1.6 16v motor in VTS en Exclusive uitvoering.

Dus afhankelijk van wat je precies heb klopt het verhaal van de garage.

Profiel  
 
DirtDiverMF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-08-2015

Gepost: 31 augustus 2015 12:09 PM
  [ # 4 ]

Het is een 2.0 16v 137 pk VTS Coupé ( 3 deurs) (Type 3? bj 2003)
en dan met alle opties die een exclusive heeft.
Maar of de auto nu deze benaming heeft of niet, het is een leuke auto met lekker wat opties Very Happy en VTS staat op de zijkant dus dat zal kloppen.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 31 augustus 2015 12:16 PM
  [ # 5 ]

Ik denk ook dat je gewoon een VTS hebt.
Wat de Exclusive is in de berline, is de VTS in de coupe. Interieurbekleding is ook gelijk…

Wel een lekker full-options VTS! Mooi hoor! We kijken uit naar de foto’s Wink
En stoelverwarming had een Exclusive ook niet standaard hoor… En cruisecontrol zat volgens mij dan ook weer standaard in de VTS..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2015 12:24 PM
  [ # 6 ]

Cruise control had alleen de 137 PK uitvoering, de 167 is zover ik weet nooit met CC geleverd.
De 137 heeft een elektronische gasklep, dus makkelijk met CC. De 167 werkt nog met een gaskabel Wink

Die stoelverwarming zal nooit geleverd zijn, dus dan klopt het wel dat het een buitenlandse uitvoering is.
Ik vermoed uit Duitsland bijvoorbeeld.

Profiel  
 
DirtDiverMF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-08-2015

Gepost: 31 augustus 2015 12:41 PM
  [ # 7 ]

Dit is em:

Afbeelding Bijlagen
IMG_0336.jpgIMG_0324.jpgFullSizeRender.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2015 12:45 PM
  [ # 8 ]

Type 3 VTS is het dus. Waarschijnlijk 137 pk.
Het is een buitenlandse uitvoering, koplamp sproeiers zijn nooit geleverd in Nederland Wink
Vandaar ook de stoelverwarming.

Profiel  
 
DirtDiverMF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-08-2015

Gepost: 31 augustus 2015 12:48 PM
  [ # 9 ]
Arjan Verkade schreef:

Type 3 VTS is het dus. Waarschijnlijk 137 pk.
Het is een buitenlandse uitvoering, koplamp sproeiers zijn nooit geleverd in Nederland Wink
Vandaar ook de stoelverwarming.

Haha nou we zijn er achter (Y)
Type 3 VTS dus met lekker wat opties!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 31 augustus 2015 12:57 PM
  [ # 10 ]

Maar niet full-options, want leer, schuifdak en de Windows CE computer met navigatie ontbreken. Maar desondanks een erg leuke Xsara Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DirtDiverMF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-08-2015

Gepost: 31 augustus 2015 12:59 PM
  [ # 11 ]

Daar heb je helemaal gelijk aan. Maar die mis ik ook niet Wink
Hoewel, schuifdak zou wel lekker geweest zijn. Very Happy

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 31 augustus 2015 01:01 PM
  [ # 12 ]

Schuifdak is heerlijk, voor in de stad, tijdens rustig cruisen. Boven de 80 gaat ‘ie bij mij gewoon dicht.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DirtDiverMF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-08-2015

Gepost: 31 augustus 2015 01:21 PM
  [ # 13 ]

Iemand trouwens enig idee van die spiegels?
Er zitten veel opties op maar dat beide spiegels simultaan draaien lijkt mij af fabriek niet geleverd.?(of heb ik het nu mis?)
Heb een nieuwe schakelaar besteld maar dat gaat nog even duren en vraag mij ook af of dit het oplost.

Is de motor van automatisch opklappen ook te demonteren en los te vervangen trouwens? Heb gezocht naar een complete spiegel met die feature zodat ik alleen de gespoten kap over kan zetten, maar nog geen geluk gehad.

Profiel  
 
DirtDiverMF
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-08-2015

Gepost: 02 september 2015 01:53 PM
  [ # 14 ]

Update: schakelaar binnen en gemonteerd. Spiegels bewegen weer afzonderlijk. Rechter spiegel klapt niet in. En gaat handmatig makkelijk naar binnen. Kan t zijn dat er daar geen motor zit?  Als ik tijd heb maar even demonteren en kijken hoe t zit.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 02 september 2015 04:04 PM
  [ # 15 ]

Je geeft zelf al het antwoord. Als die erg makkelijk gaat, is het waarschijnlijk een gewone spiegel, maar dat zie je pas als je hem open hebt vrees ik.. Een inklappende spiegel is op de Xsara erg zeldzaam vrees ik, dus vaak monteren ze bij een schade aan de spiegel dan een exemplaar dat niet klapt. Makkelijker te vinden en goedkoper..

Leuke auto verder! En inderdaad overduidelijk een VTS met VTS interieur. Exclusive had geen stof met nummers, maar velours…

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook