Dag iedereen,
Ik heb ongeveer een jaar geleden een Citroën Reflex van bouwjaar ‘79-80 gekocht. Sindsdien ben ik ook lid op dit forum. Ik heb hier écht al een heleboel bijgeleerd, merci.
Het is mijn eerste auto en ik ben er verliefd op. Voor mij is het de ideale manier om te onthaasten. Zowel ermee rijden als eraan sleutelen. Ik werk nl altijd met een computer en dus digitaal. Een vastgeroeste moer loskrijgen is voor mij nu nog het equivalent van een 4-weken durend project succesvol te beëindigen. Het is allemaal nieuw.
Het is natuurlijk een uitdaging, maar beetje bij beetje leer ik de auto beter kennen. De eerste paar keren ben ik wel naar een garage gegaan (die goed werk leverde), maar het werd me snel duidelijk dat dit op langere termijn onbetaalbaar zou worden. Los daarvan, besef ik dat als ik met zo’n auto wil rijden, ik er ook écht wel wat van moet kennen. Anders is de pret er, vanaf er iets fout gaat, meteen af.
Er is ondertussen al een hele waslijst aan dingen die ik jullie zou kunnen vragen, maar ik hou het nog even bij een probleem dat momenteel prioritair is.
Ik heb al een tijdje een kleine lek van LHM. De laatste weken (rij er de voorbije 1,5 maand bijna dagelijks mee) is die lek erger geworden. Ik heb het probleem ook al gelokaliseerd, de lek komt van de HD pomp, dat was niet zo moeilijk, maar ik vind het te vervangen onderdeel nergens! Ik kan deze pomp nergens vinden en weet ook de naam niet van die rubber waarvan ik denk, de lek komt.
Kunnen jullie me hierbij helpen? De naam van de pomp of de naam van de rubber? Zoals je op de foto’s ziet is volgens mij de rubber die rond de pomp zit (zitten rond de knik ook haarscheurtjes in) door de klem die er rond zit beginnen te scheuren.
Alvast heel erg bedankt!
Matthijs
wat een apart ding.
zo te zien een pomp met 1 plunjer die door de nokkenas wordt aangedreven.
het ziet er origineel uit, maar dit is voor het eerst dat ik dit zie.
is het niet een blok uit een ander auto?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Auto zonder stuurbekrachtiging?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
waarschijnlijk ja, maar daar zit toch niet zo’n lekzak op? of wel?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zou zomaar de 1 plunjerpomp uit de DS kunnen zijn! Ga maar langs bij chyparse.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Beter kijkend: GS pomp! Rubbers via gs club!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Die rubber mof kun je in GB bij Chevronics bestellen en heet dan “hydraulic pump gaiter”.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is dit af fabriek zo geleverd in die tijd (79/80)
Heb dit nog nooit gezien bij een cx.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Ja, dit is geheel origineel voor een allereerste type cx reflex. De ontsteking zit onder het inlaatspruitstuk, de pomp op een ecxenter op de nokkenas.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Had deze dan wel stuurbekrachtiging ?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Nee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Eigenlijk wel gek vanaf 77/78 alles stuurbekrachtiging.
En dan met de reflex weer “terug naar af”
Rare mensen bij citroen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Gaaf! Ik wist dat ze bestonden, nooit gezien.
Deze Reflex heeft dan ook een ongetinte voorruit.
Lekker warm.
@TS: heb je meer foto’s van je auto?
Je hebt naar mijn mening een van de mooist denkbare kleurcombinaties met het cognacbruine rib interieur.
Forumlid Schoot heeft volgens mij een Athéna uit dat jaar.
Prachtig.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Indd mooie kleur!
En meer foto’s!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heeft deze cx dan ook weer een groter stuur?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Gokje, bleu argenté?
Idd mooie combinatie, ben ik zelf ook aan het maken..
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage