2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Citroën Reflex ‘79 - schud achteraan even net voor hij helemaal laag staat
matthijsrubb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-2014

Gepost: 18 september 2015 12:44 AM
  [ # 16 ]

Bedankt voor al jullie reacties.

Dus, ik moet gaan zoeken bij GS onderdelen. Daar had ik niet aan gedacht, bedankt bogaard77! Daar maak ik werk van.

@erikkuiper: Het plaatje op de motor komt overeen met het type voor de Reflex zoals het in de vraagbaak staat. Ik begon ook te twijfelen.

@Nielsje en B.elgi.X: De kleur is Vert Tamaris denk ik (lijkt helemaal op die van Schoot), maar de kleurcode aan de binnenkant van de motorkap kan ik niet vinden.

De auto heeft idd geen stuurbekrachtiging en het is een redelijk groot stuur ja. Ik veronderstel groter dan die mét stuurbekrachtiging (nog niet gezien).

Je kan een heleboel foto’s van mijn CX (oa) bekijken op mijn Instagram account: https://instagram.com/matthijsrub. Ik voeg er hier nog twee toe, een met het overzicht en een met een deel van het interieur. Deze hebben geen hipster-filters.

Ik ga binnenkort een andere topic starten voor een hele hoop andere zaken waarmee ik hoop dat jullie me mee kunnen helpen. Ik start de zoektocht morgen. Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt!
Matthijs

Afbeelding Bijlagen
forum-cx-interieur-01.jpgforum-cx-overzicht-01.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 18 september 2015 10:17 AM
  [ # 17 ]

Ik heb hier een plaatje uit het onderdelenboek vwb de pomp

Afbeelding Bijlagen
HD-pump3.jpgHD-pump4.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
matthijsrubb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-2014

Gepost: 18 september 2015 01:46 PM
  [ # 18 ]

@WebmasterGS: Bedankt! Ga ik afprinten Wink

waterman schreef:

Die rubber mof kun je in GB bij Chevronics bestellen en heet dan “hydraulic pump gaiter”.

Ik heb een aanvraag gedaan bij Chevronics, bedankt voor de tip!


Op deze site kom ik het onderdeel ook tegen. Iemand al ervaring met hen?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 september 2015 03:06 PM
  [ # 19 ]

Der franzose is ok. Anders hier:
http://www.ebay.com/itm/CITROEN-GS-GSA-HYDRAULIC-PUMP-GAITER-GENUINE-CITROEN-/150396284131?hash=item2304512ce3

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 18 september 2015 03:13 PM
  [ # 20 ]

Wat een mooi ding. Bijna jammer van de Pallas/Athena doppen. De kleine Reflex doppen zouden haar goed staan.

Profiel  
 
matthijsrubb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-2014

Gepost: 18 september 2015 04:43 PM
  [ # 21 ]

Ik ben niet helemaal zeker of het verschil qua uitvoering van die op Chevronics of die op Französische Klassiker iets uitmaakt.

Ik probeer het zo goed mogelijk te vergelijken met die er nu op zit, maar het is een beetje moeilijk kijken met die straps er nog rond.

Iemand een idee? Bij Chevronics zou het me rond de 50€ kosten, bij die Duitse 34€.

Afbeelding Bijlagen
EC 28.jpg_169_IMGP1554.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 september 2015 04:53 PM
  [ # 22 ]

De chevronics heeft origineel citroen parts. Lijkt me beter.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
matthijsrubb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-2014

Gepost: 21 september 2015 04:16 PM
  [ # 23 ]
bogaard77 schreef:

De chevronics heeft origineel citroen parts. Lijkt me beter.

Chevronics vraagt mijn “card details” in een mail, beetje vreemd toch? Als ik vraag voor een overschrijving te maken, krijg ik te horen dat ze dat voor zulk klein onderdeel “a waste of time” vinden en de bank er 15pond vraagt voor de transactie (dat laatste kan wel, ook al lijkt die fee me wat hoog).

Naar mijn weten geef je toch nooit je card details in een mail aan een vreemde? Dan bestel ik liever bij Franzoesische Klassiker. Daar kost het me 20€ minder, hopelijk is het onderdeel van goede kwaliteit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 september 2015 05:40 PM
  [ # 24 ]

Het zit goed bereikbaar dus kan je het wel gokken. Bij een GS moet je de hele auto uit elkaar halen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
matthijsrubb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-2014

Gepost: 21 september 2015 05:41 PM
  [ # 25 ]
bogaard77 schreef:

Het zit goed bereikbaar dus kan je het wel gokken. Bij een GS moet je de hele auto uit elkaar halen…

Okay, bedankt voor je reactie en de tips bogaard77! Zit op deze CX idd heel goed bereikbaar.

Profiel  
 
matthijsrubb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-2014

Gepost: 28 september 2015 02:43 PM
  [ # 26 ]

Ik heb het onderdeel (met een paar dagen vertraging) ontvangen van Franzosische klassiker.

Kan iemand me wat tips geven over hoe ik het best te werk ga om die rubber te vervangen? Ik veronderstel dat ik de druk moet aflaten van het systeem? Daarna gewoon losmaken? Gaat er veel LHM langs daar uitlopen/spuiten? Is dit een goede moment om gelijk mijn LHM te vervangen? Hoe laat ik die volledig leeglopen?

Bedankt jongens, ik ben een beginner Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 september 2015 03:46 PM
  [ # 27 ]

Ja er staat wel druk op. Draai de ontlast schroef op de HD regeleaar een halve slag los en zet de auto laag. Verwijder de drukleiding.
Haal de pomp van je blok af. Let op dat er mischien een drukstift uitvalt. Als het hetzelfde zit als een gs kan hij er een stukje af en dan kan je een pennetje eruitdruken om em los te koppelen.

Dan boven een bakje de retour eraf en die leeg laten lopen in een bak.

Het is een goede zet om de LHM te verversen. Daartoe neem je het vat uit de auto. Eerst haal je het plastic slangen deksel eraf. Dan kan je vat uit de auto.

Het witte deksel zit vast met een klembeugel. wijst zichzelf.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
matthijsrubb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 17-08-2014

Gepost: 28 september 2015 04:03 PM
  [ # 28 ]
bogaard77 schreef:

Ja er staat wel druk op. Draai de ontlast schroef op de HD regeleaar een halve slag los en zet de auto laag. Verwijder de drukleiding.
Haal de pomp van je blok af. Let op dat er mischien een drukstift uitvalt. Als het hetzelfde zit als een gs kan hij er een stukje af en dan kan je een pennetje eruitdruken om em los te koppelen.

Dan boven een bakje de retour eraf en die leeg laten lopen in een bak.

Het is een goede zet om de LHM te verversen. Daartoe neem je het vat uit de auto. Eerst haal je het plastic slangen deksel eraf. Dan kan je vat uit de auto.

Het witte deksel zit vast met een klembeugel. wijst zichzelf.

Topkerel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 september 2015 04:23 PM
  [ # 29 ]

Als je het klaar hebt krijg je de opstart procedure!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 28 september 2015 07:30 PM
  [ # 30 ]
matthijsrubb schreef:

Ik ga binnenkort een andere topic starten voor een hele hoop andere zaken waarmee ik hoop dat jullie me mee kunnen helpen. Ik start de zoektocht morgen. Ik hou jullie op de hoogte.

Ander Topic hoeft helemaal niet. Gewoon naar je 1e bericht en dan “Citroen Reflex - Reparatie HD pomp” (met het probleem of aanpassing waar je mee bezig bent) 

Zo hou je al je probleempjes en dingetjes van je auto in 1 draadje Wink

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook