Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 08-04-2013
- 2CV Transat
- ID/DS 21 Pallas Mechanique
- Concept cars XMPle
- CX GTI Turbo 2 K6
mijn KAT van mijn CX GTI T2 K6 (1989) raakte gister verstopt.
CX loopt beroert en KAT word roodgloeiend heet.
Nog wel thuisgekomen.
Dus KAT vervangen.
Weet iemand hoe zoiets komt?
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De kat zit samen met de midden demper, misschien dat die verstopt zit en de kat daardoor zijn warmte niet kwijt kan?
Kan je nog aan een kat komen?
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Katten zijn op een gegeven moment op. Meestal na zo’n 150.000
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Het binnenwerk van de katalysator komt los en verstopt dan meestal de uitgang naar de middendemper, maar het komt ook voor dat het spul uiteindelijk nog wel in de middendemper komt en dan daar de boel verstopt. Gewoon weglaten die kat er een uitlaat voor turbo zonder kat onder schroeven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is de K6 aanduiding op het kenteken geen probleem?
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 08-04-2013
- 2CV Transat
- ID/DS 21 Pallas Mechanique
- Concept cars XMPle
- CX GTI Turbo 2 K6
Uiteindelijk een verrassende uitkomst.
1 van de 2 bobines bleek defect te zijn, hierdoor liep de auto op 2 cilinders, de andere 2 kregen wel benzine injectie. op deze manier is mijn hele uitlaat volgelopen met benzine en ontbrandt in de KAT.
Na vervanging bobine probleem opgelost.
Gelukkig niet de uitlaat / KAT gesloopt hiervoor.
Blij dat de boel niet afgefikt is.
Dank voor jullie reacties, groet Fred
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi dat het opgelost is!
Direct moderne bobines geplaatst? Beter vonk en wellicht ook betrouwbaarder
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 08-04-2013
- 2CV Transat
- ID/DS 21 Pallas Mechanique
- Concept cars XMPle
- CX GTI Turbo 2 K6
Jazeker, inclusief bougies en kabels.
Dat betrouwbare moet ik nog gaan ervaren, wat een slechte bouwkwaliteit zo’n CX in vergelijking met mijn snoek uit 1970 al 350000 km probleemloos.
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ach, dat verhaal heeft natuurlijk 2 kanten.
Al het plastic is idd na 25-30 jaar wel erg kwetsbaar.
Ook de stekkerverbindingen kunnen voor veel problemen zorgen.
Echter als je het onderhoud juist uitvoert kan het best betrouwbaar zijn, in de praktijk moet je toch vaak eerst wat storingen en achterstallig onderhoud inhalen.
Als je nu een matig onderhouden DS koopt loop je ook tegen allemaal problemen aan
Daarbij loop je tegen het probleem aan dat niet iedereen goed weet hoe ze een CX goed moeten onderhouden en waar alle zwakke plekken zitten (geld voor DS natuurlijk ook).
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
FredH24 schreef:..wat een slechte bouwkwaliteit zo’n CX in vergelijking met mijn snoek uit 1970 ...
Ja, maar dat had je wel een beetje kunnen weten want de legendarisch matige bouwkwaliteit van de cx ten opzichte van de DS staat overal tot in den treure beschreven….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!