2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
DSuper5 met 4-bak?
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 oktober 2015 11:14 PM
  [ # 16 ]

Volgens De Lange is 4539111 een Dsuper5 van 1973.
Typeplaatjes op het kofferdeksel zeggen niets.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 oktober 2015 11:15 PM
  [ # 17 ]

Chassisnummer ook niet altijd…
Officieel hoort er wel een 21 in, maar dat was ruim 40 jaar geleden…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 oktober 2015 11:19 PM
  [ # 18 ]

Wat staat er op de rechterkant van het motorplaatje? Dat kunnen we net niet zien.
Zeker is wel dat er dus een 21 motor met 5 bak inhoort.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 12 oktober 2015 11:21 PM
  [ # 19 ]

Er staat nog DY3 op het plaatje. Ben benieuwd wat het betekend!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 12 oktober 2015 11:24 PM
  [ # 20 ]
Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 oktober 2015 11:26 PM
  [ # 21 ]

Ik weet bijna zeker dat deze motor + bak niet bij de auto horen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 12 oktober 2015 11:26 PM
  [ # 22 ]

Ok, dus de motor en back horen origineel niet in deze DS. (Volgens de papieren is het een DSuper5, maar motor en bak zijn van een DSuper). Is dit ‘normaal’ bij een DS, dat het niet meer origineel is en is het te adviseren om deze DS te kopen?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 oktober 2015 11:29 PM
  [ # 23 ]

Tis geen verkeerde motor hoor! De krachtigste 2 liter.
Maar de 21 met lange 5-bak is wel een erg fijne combinatie.
Wel jammer dat ie er niet meer in zit…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 oktober 2015 11:31 PM
  [ # 24 ]

Ja, op die leeftijd kan het wel eens voorkomen dat een motor of bak in de soep loopt; als je er goed mee omgaat komt dat bij een ds niet vaak voor. 4 x de klok rond is vrij normaal. Het kan helemaal geen kwaad dat deze aandrijving erin hangt, maar als je het origineel wil hebben moet er dus een ander aggregaat in. Daar is best wel aan te komen zonder dat het de hoofdprijs kost.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 oktober 2015 11:31 PM
  [ # 25 ]
HAMA153 schreef:

Is dit ‘normaal’ bij een DS, dat het niet meer origineel is en is het te adviseren om deze DS te kopen?

Nee, natuurlijk niet normaal.
Maar of je hem wel of niet moet kopen hangt van jezelf af.
Als de prijs er naar is en hij rijdt lekker…?

Profiel  
 
Gepost: 12 oktober 2015 11:39 PM
  [ # 26 ]

De DS heeft een behoorlijke ‘opfris’-beurt nodig. (Deuren/schermen/volledig spuiten/interieur enz.) Dit vergt natuurlijk een investering… Het fijnste is dan als alles origineel is. Maar misschien moet ik van het idee ‘origineel’ af.

Hoe is de ervaring van een 19-motor i.c.m. LPG? (3 jaar geleden ingebouwd). Is de motor icm 4-bak (en LPG) een fijne en goede combinatie?

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 12 oktober 2015 11:43 PM
  [ # 27 ]

Ik heb zelf de DY3 met een korte 5 bak en ben best tevreden over de prestaties van de motor.
Maar de DX2 met een lange 5 bak maakt wat minder toeren en herrie.
Er zit dan ook nog een hitteschild tussen je tunnel en het blok.
Daar kan je nog even naar kijken als er een 2100 in gezeten heeft zat er vaak een hitteschild tussen.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 oktober 2015 12:04 AM
  [ # 28 ]

LPG is geen probleem.
Als je een lange 5 bak kan vinden is dat wel een pré.
Met de korte 5 maakt de motor in de hoogste versnelling maar een fractie minder toeren t.o.v. de 4-bak.

Verschil tussen de 21 en 20 is niet zo heel groot, 21 heeft wel wat meer koppel.

Beste is een proefrit, kijken of het bevalt!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 oktober 2015 10:10 AM
  [ # 29 ]
HAMA153 schreef:

Ok, dus de motor en back horen origineel niet in deze DS. (Volgens de papieren is het een DSuper5, maar motor en bak zijn van een DSuper). Is dit ‘normaal’ bij een DS, dat het niet meer origineel is en is het te adviseren om deze DS te kopen?

Uiteindelijk is dat natuurlijk wat je zelf wil en wat voor waarde je eraan hecht.

Het feit is dat een originele auto het meest waarde vast is.
Daarbij zijn er een aantal uitvoeringen die nog wat gewilder zijn.

Een originele DSuper5 staat niet bovenaan het lijstje, maar ook zeker niet onderaan.
Omdat de basis de eenvoudige ID is, maar wel met de krachtige DS 21 motor met lange 5bak.

Ik zou zeggen, bedenk eerst goed wat je wil!
Dus niet een auto kopen omdat die toevallig te koop staat of in de buurt is.

Er staan genoeg ID/DSsen te koop, dus er valt altijd wel iets te vinden.

Persoonlijk vind ik het zonde om een auto (deels) te gaan opknappen als het niet het model is wat je wil en hem vervolgens weer weg doet voor iets anders.

Dus wat zou je graag willen? Wink

Profiel  
 
Gepost: 13 oktober 2015 08:29 PM
  [ # 30 ]

Super bedankt allemaal voor alle tips en adviezen…. Ik ga er even over nadenken. Wel/niet kopen… Blijft lastig. Ik laat het hier weten!

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook