3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
DSuper economisch total loss
Gerard DSuper+
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012

- ID/DS Dsuper
Gepost: 09 november 2015 11:52 AM
  [ # 31 ]

maar wat doe je als je chassis krom is, gewoon ff laten uittrekken? Ook mijn spijlen bij de achterruit wijzen nu naar voren als ook de spijlen tussen de deuren…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2015 12:45 PM
  [ # 32 ]

Vervangen door nieuw. Je kan alle balken en dwarsverbindingen nieuw krijgen.

kijk hier:
http://www.citrosars.nl/restauratie-ds-chassis/#more-1636

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 november 2015 01:16 PM
  [ # 33 ]

Daarbij is richten/uittrekken heel goed mogelijk. Er wordt, naar mijn idee, veel te panisch gedaan over schade aan een chassis. Alles is te maken, als je weet wat je doet (en dat is dus niet “ff uittrekken!”) en daarbij ook nog eens op een veilige manier, het enige probleem is wat het kost.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 09 november 2015 01:19 PM
  [ # 34 ]

Ik heb Gerard vrijdag al een normaal e-mailtje gestuurd met de adresgegevens van een bedrijf in de regio Venlo waar hij eventueel een compleet vervangend chassis of een losse originele achterkant kan kopen

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 11 november 2015 06:01 PM
  [ # 35 ]
waterman schreef:

Daarbij is richten/uittrekken heel goed mogelijk. Er wordt, naar mijn idee, veel te panisch gedaan over schade aan een chassis. Alles is te maken, als je weet wat je doet (en dat is dus niet “ff uittrekken!”) en daarbij ook nog eens op een veilige manier, het enige probleem is wat het kost.

Helemaal mee eens. Richten en trekken hebben ze niet pas gisteren uitgevonden. Daar kan je hele goede resultaten mee boeken

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 november 2015 08:33 PM
  [ # 36 ]

In hoeverre moet je er rekening mee houden dat het staal dan verzwakt is, of heb je daar in de praktijk weinig zorgen over?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 november 2015 11:01 PM
  [ # 37 ]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar: het is tenslotte plastisch vervormd.

Leuke materie.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 12 november 2015 12:37 AM
  [ # 38 ]

En tegen elk gevoel in wordt het dan dus ‘sterker’ (of eigenlijk toch niet?...)

Je haalt tussen de botsing en de trekbank en evt. latere tweede botsing geen materiaal weg. Het effect is een beetje alsof je een rekproef zoals in het diagram hierboven onderbreekt in het gebied tussen Re (beging gelijkmatige rek) en Rm (einde gelijkmatige rek), en dan een dag later met hetzelfde proefstuk weer opnieuw doet: in eerste instantie zal er meer kracht nodig zijn voordat er weer vervorming optreedt, de vloeigrens is hoger, het materiaal is gehard. Pas als je voorbij de kracht komt van de eerdere vervorming zal er weer verdere vervorming optreden. De uiteindelijke waarden voor kracht bij breuk blijft hetzelfde, de totale rek ook, maar de rek t.o.v. begin tweede proef is kleiner… een deel van de rek is in de eerste proef al ‘opgebruikt’
De tweede proef toont dus materiaal dat meer kracht aankan alvorens te vervormen, maar vanaf daar minder vervorming aankan voordat het breekt. Het is dus sterker (hogere vloeigrens) maar minder buigzaam.

Dat is overigens ook de reden waarom je een paperclip zo lastig drie maal op dezelfde plek heen-en-weer kunt buigen: na buigen is die ene plek sterker geworden dan het plekje ernaast, dus de tweede keer buigt’ie makkelijker net náást de eerste plek.

Leuke materie, inderdaad.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9909
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 november 2015 01:32 AM
  [ # 39 ]

Het getoonde diagram is verwarrend omdat de spanning berekend wordt door de kracht te delen door de oorspronkelijke dwarsdoorsnede. Daardoor lijkt het of het materiaal zwakker wordt na de top van het diagram. Aangezien bij het vervormen (bij een trekproef) de doorsnede kleiner wordt, daalt in werkelijkheid de spanning niet. maar loopt verder op tot het moment van breken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 12 november 2015 12:38 PM
  [ # 40 ]

Waterman heeft gelijk, dit kwam in mijn Stadionpleintijd wel meer voor.

Dat vonden we een mooie klus. Maar ook wel een enorme klus.

Maar ook onbetaalbaar, dus werd vaak afgevoerd. Of niet…

Dan moest hij dus op de “plaat” ofwel de ID/DS mal, voorbruglichamen er af en dan

daar op maat vast zetten.

En dan maar aan de achterzijde blijven trekken totdat hij achter weer

op maat was van de mal.

Daarna werd al het defecte plaatwerk verwijderd en het nieuwe er in gelast.

Door deze korte trekhaak is alles omhoog gebogen. Bij langere trekhaken

werd ook de vloer onder de auto opgestroopt dat was minder aantrekkelijk.

Dan leek het minder, maar het was veel erger.

Zou die richtplaat nog bestaan..!!

Ik kan makkelijk praten, maar het blijft wel een hele klus.

En dat moet je meer gedaan hebben.

Het blijft moeilijk beslissen… Succes.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 november 2015 12:43 PM
  [ # 41 ]
Visa GTI 115 schreef:

Zou die richtplaat nog bestaan..!!

Ja, Cyril Sars heft zo’n richtbank met alle bijbehorende hulpstukken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gerard DSuper+
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012

- ID/DS Dsuper
Gepost: 12 november 2015 11:15 PM
  [ # 42 ]

Lastig hoor deze keuze ... Ga toch maar eens buurten dan bij cyral sars

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 november 2015 11:52 PM
  [ # 43 ]

Zeker doen, zeer goed en betrouwbaar vakman.
Niet goedkoop, maar kwaliteit kost wat.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Gerard DSuper+
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012

- ID/DS Dsuper
Gepost: 12 november 2015 11:57 PM
  [ # 44 ]

Tja of anders toch maar een mooie andere ID of DSuper zien te vinden voor een schappelijke prijs. Maar ook dat vind ik niet eenvoudig. Op internet is het aanbod niet heel hoog.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 november 2015 09:58 AM
  [ # 45 ]

Lastige afwegingen hoor. En dan probeer ik me voor te stellen (wat ik niet wil) hoe dat met een break zou moeten. Probeer daar nog maar eens een mooi chassis van te vinden… Dat wordt dan dus een mooie break zoeken…€€€€€€  Shocked

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook