


























Totaal aantal Berichten: 8842
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De drijvende smeerput.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Mijn franse les was 150 jaar geleden en google maakte er ‘drijvende olieput’ van.














































Totaal aantal Berichten: 42496
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Mercedes E200 CGI T
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Dyane_ac078 schreef:We zijn letterlijk goed de diepte in gegaan (kuil)
Ik beun in een garagebox op de eerste verdieping. Tot nu toe alles kunnen doen vanaf de vloer met gebruik van 2 goede krikken en assteunen.
Dat is een mooie strakke ruimte. Het grote voordeel van klassieke Citroëns is echt wel dat je zo’n beetje alles kunt doen zonder hefbrug of smeerput. Alleen het afstellen van de rijhoogte bij een hydraulisch geveerd model heb je absoluut een rijplatenhefbrug of smeerput nodig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Eens. De brug was voor mij gewoon een luxe die ik mezelf cadeau heb gedaan. Nooit spijt van gehad. Daarvoor jaren met assteunen en krik. Ook geen probleem.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
waterman schreef:[quote
Het grote voordeel van klassieke Citroëns is echt wel dat je zo’n beetje alles kunt doen zonder hefbrug of smeerput.
Dat is in mijn geval wel iets anders.
Ik was het bijvoorbeeld zat, om onder de auto te kruipen, om vervolgens met gestrekte armen, het oliefilterhuis los te kunnen schroeven, waarbij natuurlijk gelijk een straal olie je mauw in loopt.
.Een andere optie is door het interieur, ook met grote kans op morsen.
N kan ik er prima bij, met het huis op ooghoogte.
Ook het olie pijl in de bak is nu prima te controleren.
En dan heb ik het nog niet eens over de +15 smeernippels, die alleen van af onderen te bereiken zijn.
Ook het een en ander opknappen is met de put leuk werk.
IMG_0798 by patrijsraam, on Flickr
IMG_0800 by patrijsraam, on Flickr














































Totaal aantal Berichten: 42496
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Mercedes E200 CGI T
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Is dat de originele motor of iets anders? Het lijkt nogal op een Mercedes dieselmotor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!




Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Ja, dit is de originele motor.
een Perkins type 4.236
3860 cc, 80 pk, 255 nm.














































Totaal aantal Berichten: 42496
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Mercedes E200 CGI T
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Tof!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!