4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Martin’s ‘nieuwe’ CX 2400 Pallas!
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11632
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 november 2015 01:41 PM
  [ # 46 ]
René Jongejan schreef:

Maken we niet met z’n allen een denkfout v.w.b. de interieurluchtaanzuigkoker.

Deze CX is een RHD-uitvoering, kan die dan wel rechts zitten?

Lijkt mij van niet, in ieder geval niet in de ons bekende LHD-versie.

Overigens nog nooit een rechts gestuurde CX onder de kap gezien.

Daar hebben we de kameraden van de Aussiefrogs voor. Dit is een RHD 25 GTi Turbo uit Oz, in RHD:

klik!

Lijkt mij dat reservewiel en luchtkoker op de gebruikelijke plaats zitten. Maar je zou bij de Aussiefrogs kunnen nagaan of dat voor een 2400 Carb ook zo is (wat ik wel denk)...

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 25 november 2015 02:46 PM
  [ # 47 ]

Hoi Derk, ja das wel handig inderdaad.
Ook nog omdat deze australier een wagen met airco is.
Het lijkt op de foto dat ik ook een fabrieks airco heb dan, en geen aftermarket. Daar ben ik wel blij mee.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 november 2015 03:55 PM
  [ # 48 ]

De airco lijkt op het eerste gezicht origineel en zoals bij een LHD.

De LHM pomp en airco pomp zitten op de juiste plek.
Echter de droger zit niet op de plek waar ik hem verwacht bij een LHD serie 2.

Zo houd je dus een aantal mogelijkheden over…
RHD heeft andere airco.
Bij dit exemplaar is iets aangepast. (de kabelboom lijkt ook niet geheel origineel)
Of dit is een serie 1 turbo waar de droger naast de condensor zit. (al lijkt het een serie 2)

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 25 november 2015 09:09 PM
  [ # 49 ]

Dag Arjan, tja knutselen aan AC’s is daar iets wat bijna alle garages (Bengkels) wel doen, iedereen heeft er een inmiddels.
Er zal best wel wat bedrading aangepast zijn, dat geloof ik graag.
Ik hoop het allemaal weer een beetje in shape te kunnen krijgen.
Ik denk wel dat het een originele 2400 serie 1 is. Dat staat in de papieren, en bovendien ken ik, en das wel bijzonder toch,
de direkte familie van de inmiddels overleden eerste eigenaar. De diplomaat dus.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 november 2015 09:25 PM
  [ # 50 ]

Ik heb het over de airco in de rode CX die als voorbeeld werd gegeven, daar klopt de fabrieksairco niet helemaal Wink

Een serie 1 airco wijkt af van een airco in een serie 2.
Sterker nog, de airco in een serie 2 20/22 is anders dan van een 25 en 25 Turbo, zelfs een automaat wijkt weer af, etc…

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 november 2015 09:27 PM
  [ # 51 ]

Het enige wat écht consequent is doorgevoerd over alle jaren is de roestvorming..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 november 2015 09:28 PM
  [ # 52 ]

Bij een serie 2 roesten de bumpers niet! Dat noem ik pas vooruitgang Cool

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9139
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 november 2015 10:11 PM
  [ # 53 ]

Maar de bevestigingsboutjes nog wel! Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43055
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 november 2015 10:17 PM
  [ # 54 ]
Nielsje schreef:

Het enige wat écht consequent is doorgevoerd over alle jaren is de roestvorming..

En de zeer matige bouwkwaliteit van het geheel….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 25 november 2015 10:29 PM
  [ # 55 ]

Wat ik me nog kan herinneren van mn nooit voltooide projectje om een airco in te gaan bouwen in een serie2 model is, dat het beluchtingshuis een extra klep moest gaan krijgen die het intreden van buitenlucht moest afsluiten ivm de recirculatiestand.

Heeft een serie 1 airco ook origineel zo’n recirculatie stand ? 
Dus dat alleen de interieurlucht opnieuw gebruikt word om weer opieuw te gaan koelen. En dat buitenlucht afgesloten is.

Daar is in de S2 met AC een knopje voor

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 november 2015 10:48 PM
  [ # 56 ]

Bij een serie 2 heeft elke CX volgens mij zo’n klep, in geval zonder airco sluit de klep dan om geen buitenlucht meer binnen te krijgen. Echter de fan valt dan uit.

Bij airco gaat de klep dicht, maar blijft de fan draaien.

Ik dacht wel gezien te hebben dat een late serie 1 ook zo’n klep had bij airco.
Of een oudere serie 1 daarvan juist afwijkt weet ik niet.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 26 november 2015 12:58 AM
  [ # 57 ]

Inderdaad, zo was het, nu komt het terug inderdaad.
Bij AC cxen blijft de fan draaien.
Ik meen me te herinneren dan ik een klep had gemaakt in zon luchthuis, maar wellicht was dat om een bestaand luchthuis, zonder klep, aan te passen voor de airco ombouw.
Is allemaal lang geleden.


Dat luchthuis by the way, zit er nu helemaal niet op. Dat lijkt me niet zomaar te kunnen. Zit daaronder nu dan ergens een grote opening ? ? Moet wel zou je zeggen.
Zon luchthuis moet ik dus ook meenemen. Is dat een groot ding ? Voor een koffer ?  Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 november 2015 09:18 AM
  [ # 58 ]

Ja die buis is vrij groot…

Reken op zo’n 25 cm doorsnede. Aan de onderkant zit nog een hoek, dat zal nog groter zijn.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 november 2015 09:40 AM
  [ # 59 ]

Laat effe weten wanneer je op het vliegtuig stapt, dan kom ik even kijken, ben benieuwd hoe je een hele cx gaat meeslepen   Mr. Green

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 26 november 2015 10:12 AM
  [ # 60 ]

Alles wat niet in de koffer past zaag ik doormidden en plak daar weer asn elkaar.  En anders vraag ik de piloot of het onder zn stoel mag liggen. Je mag best komen kijken dan hoor

Profiel  
 
 
4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook