9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
   
Citroën Advanced Comfort
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 04 juni 2016 08:12 PM
  [ # 121 ]

Dat haal ik er ook uit. Patent verkocht aan RR.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 juni 2016 08:20 PM
  [ # 122 ]

RR gebruikt het patent al sinds de jaren 60 in licentie van Citroën, net als Mercedes-Benz sinds ca 1973.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 juni 2016 09:42 PM
  [ # 123 ]

Goed lezen:  Rolls Royce ( motors, nu onderdeel van BMW) heeft voor de Silver Shadow het gebruik van het patent gekocht van Citroen….en natuurlijk ook gebruikt… Met 2 pompen, 2 drukregelaars, Voorvering en achtervering en remmen met Hydrauliek. Bijde 2e serie werden voor al weer klassieke veren gemonteerd.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 04 juni 2016 10:02 PM
  [ # 124 ]

Dus? Silver Shadow is jaren ‘60, sindsdien zijn er nog genoeg Citroëns met hydropneumatiek gemaakt en verkocht. Dat het niet meer gebruikt zou gaan worden omdat Rolls Royce het patent gekocht heeft (wat hier in mijn ogen wordt gesuggereerd) is dus in elk geval onzin.

Hoe dan ook, mooi dat Citroën een leuk systeem bedacht heeft om de comfort minnende Citrofiel een beetje tegemoet te komen.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 juni 2016 10:08 PM
  [ # 125 ]

Dus: Lezen wat er staat: De onzin is dat Rolls Royce het patent gekocht heeft, ze hebben het gebruik van de patenten gekocht, ( net als Mercedes voor de 600) de eigenaar van de patenten is en blijft Citroen. Rolls heeft na de Silver Shadow geen gebruik meer gemaakt van de hydraulische vering en remmen, voor zover ik weet.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 05 juni 2016 12:36 AM
  [ # 126 ]

Oei, dat wordt wel moeilijk op de late avond: wel het gebruik van het patent verkopen, maar niet het patent zelf. Dat betekent toch gewoon dat iemand iets in licentie mag produceren? Hoe dan ook: een achterhaald systeem aan iemand verkopen omdat je zelf iets beters hebt -even afwachten natuurlijk- is best slim (maar niet zo netjes).

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 05 juni 2016 12:42 AM
  [ # 127 ]

De bewoording van het Franse artikel was wat verwarrend, maar er werd mee bedoeld wat waterman hierboven al aangehaald heeft: dat Citroën aan Rolls-Royce een licentie verleend had.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 05 juni 2016 01:06 AM
  [ # 128 ]
Rougefurio schreef:

Oei, dat wordt wel moeilijk op de late avond: wel het gebruik van het patent verkopen, maar niet het patent zelf. Dat betekent toch gewoon dat iemand iets in licentie mag produceren? Hoe dan ook: een achterhaald systeem aan iemand verkopen omdat je zelf iets beters hebt -even afwachten natuurlijk- is best slim (maar niet zo netjes).

We praten hier over lang geleden ! De Silver Shadow is geproduceerd van 1965 tot 1980. voor zijn opvolger de Silver spirit werd gekozen voor een hydraulisch systeem van Girling.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 05 juni 2016 07:44 AM
  [ # 129 ]
Citroensmgz schreef:

Dus: Lezen wat er staat: De onzin is dat Rolls Royce het patent gekocht heeft, ze hebben het gebruik van de patenten gekocht, ( net als Mercedes voor de 600) de eigenaar van de patenten is en blijft Citroen. Rolls heeft na de Silver Shadow geen gebruik meer gemaakt van de hydraulische vering en remmen, voor zover ik weet.

Het is niet echt belangrijk bye , maar de Mercedes 600 veerde op lucht inderdaad, doch de wagenhoogte werd ook met lucht geregeld, net als de remmen en de ramen trouwens, dus niet met hydrauliek.
(http://600airsuspension.com/resources/150217-article-on-mercedes-air-suspension-by-martin-werminghausen.pdf)

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 juni 2016 10:58 AM
  [ # 130 ]

Het is dan eindelijk zover. Hydropneumatiek is dood, alle toekomstige citroens worden stuiterbakken.

Hartstikke leuk dat ze een manier gevonden hebben om de tekortkomingen van de hydraulische demping in de veerbol op te lossen. Ze hebben het alleen gedaan ten koste van de gasveer. Juist het progressieve karakter van een gasveer is inherent superieur (voor de een automobiele toepassing) aan de liniare eigenschap van een stalen veer.

In wezen is dit niet heel anders dan de geavanceerdere schokdempers van b.v. Koni, al hebben die over het algemeen een wat sportievere inslag.

Het zat er natuurlijk aan te komen, maar het is toch wel een beetje droevig.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 juni 2016 11:32 AM
  [ # 131 ]
JDEKKER schreef:
Citroensmgz schreef:

Dus: Lezen wat er staat: De onzin is dat Rolls Royce het patent gekocht heeft, ze hebben het gebruik van de patenten gekocht, ( net als Mercedes voor de 600) de eigenaar van de patenten is en blijft Citroen. Rolls heeft na de Silver Shadow geen gebruik meer gemaakt van de hydraulische vering en remmen, voor zover ik weet.

Het is niet echt belangrijk bye , maar de Mercedes 600 veerde op lucht inderdaad, doch de wagenhoogte werd ook met lucht geregeld, net als de remmen en de ramen trouwens, dus niet met hydrauliek.
(http://600airsuspension.com/resources/150217-article-on-mercedes-air-suspension-by-martin-werminghausen.pdf)

Goed, dan nu maar ff dieper ingaan op hoe het zit… De Mercedes 600, model W100, veert op lucht. Rijhoogte wordt door ventielen bepaald en geregeld. Echter… Ramen, vergrendeling en kofferdeksel werken 100% hydraulisch.

De mercedes 450 SEL 6.9, type W116, veert echter op bollen. Rijhoogte wordt daarbij hydraulisch bepaald en geregeld, geheel volgens de citroen-methode. Hiervoor maakt men gebruik van het citroenpatent.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 juni 2016 11:34 AM
  [ # 132 ]
Citroensmgz schreef:
Rougefurio schreef:

Oei, dat wordt wel moeilijk op de late avond: wel het gebruik van het patent verkopen, maar niet het patent zelf. Dat betekent toch gewoon dat iemand iets in licentie mag produceren? Hoe dan ook: een achterhaald systeem aan iemand verkopen omdat je zelf iets beters hebt -even afwachten natuurlijk- is best slim (maar niet zo netjes).

We praten hier over lang geleden ! De Silver Shadow is geproduceerd van 1965 tot 1980. voor zijn opvolger de Silver spirit werd gekozen voor een hydraulisch systeem van Girling.

Ook dat is niet helemaal correct want zelfs op modellen van RR en Bentley van na 1980 zitten gewoon groene veerbolletjes op de achteras. Hierbij gebruikt men het citroen systeem voor het stabiliseren en constant houden van de rijhoogte.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 06 juni 2016 11:58 AM
  [ # 133 ]
sans-pareil schreef:

Het is dan eindelijk zover. Hydropneumatiek is dood, alle toekomstige citroens worden stuiterbakken.

Hartstikke leuk dat ze een manier gevonden hebben om de tekortkomingen van de hydraulische demping in de veerbol op te lossen. Ze hebben het alleen gedaan ten koste van de gasveer. Juist het progressieve karakter van een gasveer is inherent superieur (voor de een automobiele toepassing) aan de liniare eigenschap van een stalen veer.

In wezen is dit niet heel anders dan de geavanceerdere schokdempers van b.v. Koni, al hebben die over het algemeen een wat sportievere inslag.

Het zat er natuurlijk aan te komen, maar het is toch wel een beetje droevig.

Je hebt helemaal gelijk E-J.
Toch nog even een kleinigheid: Zelfs met de mooiste schokbrekers kun je geen wagenhoogte corrigeren.

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 06 juni 2016 12:00 PM
  [ # 134 ]

Goed, dan nu maar ff dieper ingaan op hoe het zit… De Mercedes 600, model W100, veert op lucht. Rijhoogte wordt door ventielen bepaald en geregeld. Echter… Ramen, vergrendeling en kofferdeksel werken 100% hydraulisch.

De mercedes 450 SEL 6.9, type W116, veert echter op bollen. Rijhoogte wordt daarbij hydraulisch bepaald en geregeld, geheel volgens de citroen-methode. Hiervoor maakt men gebruik van het citroenpatent.

De MEESTER aan het woord. cheese

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 06 juni 2016 12:14 PM
  [ # 135 ]

En die wagenhoogte is juist mooi als je helemaal vol bepakt zit en caravan er achter, ik blijf voorlopig lekker in mijn C6 rijden!

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
 
9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook