7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Advanced Comfort
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 01 april 2016 09:37 PM
  [ # 91 ]

Leuk bedacht. Terug naar de vrachtwagen, goedkoop en degelijk en de meeste mensen merken toch het verschil niet.

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
Jako
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 180
Geregistreerd: 23-11-2004

- Xantia Plus 1.8i 16v
Gepost: 14 mei 2016 10:27 AM
  [ # 92 ]

Zojuist gelezen op de website van Argus:
Het artikel gaat over de nieuwe C3, maar er staat ook iets over nieuwe vering (zie alinea Confort Avancé):
“Citroën s’est vanté d’une suspension révolutionnaire qui prend la forme, selon nos informations, d’amortisseurs avec butées hydrauliques. Ce système permet de limiter les réactions sèches sur les routes dégradées en améliorant l’effet d’amortissement en fin de course.”

Dus volgens deze site lijkt het nieuwe veersysteem hydraulische schokbrekers te gaan gebruiken, wellicht van Soben (te zien op een van de foto’s).

Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 14 mei 2016 11:14 AM
  [ # 93 ]

Dank, Jako, scherp opgelet! Het zou dus gaan om een “schokdemper met hydraulische aanslag”. Maar… een standaard schokdemper werkt toch ook al met een vloeistof die weggedrukt wordt? Ik snap het verschil niet. Wat klopt met eerdere berichten is dat het systeem er in 2017 zou komen.

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 14 mei 2016 12:43 PM
  [ # 94 ]

Zo te zien gaat het artikel alleen om een schokbreker en niet om vering. Er staat een plaatje bij van het Franse merk SOBEN. Ik zie zo snel het spectaculaire er niet van.

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 14 mei 2016 01:42 PM
  [ # 95 ]

Misschien dat hier de veer/wokkel niet niet meer bij nodig is?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 mei 2016 02:48 PM
  [ # 96 ]

Is alleen maar de eindstop die ze vervangen door een extra hydraulische eenheid, voor de rest is dat gewoon om een veer op te plaatsen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
geerst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 14 mei 2016 11:18 PM
  [ # 97 ]

Een soort van bladveer?
Zou citroen zich wagen aan een samengestelde koolstof/carbon-aramide..bladveer? Duurder dan staal maar met niet vergelijkbare eigenschappen.Denk aan atletiek en de carbon veervoeten van beenprothese atleten.
(dromen mag)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 mei 2016 11:42 PM
  [ # 98 ]

bladveren zijn echt passe

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 15 mei 2016 09:18 AM
  [ # 99 ]

Nee, bladveren zijn retro. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 15 mei 2016 09:49 AM
  [ # 100 ]
geerst schreef:

Een soort van bladveer?
Zou citroen zich wagen aan een samengestelde koolstof/carbon-aramide..bladveer? Duurder dan staal maar met niet vergelijkbare eigenschappen.Denk aan atletiek en de carbon veervoeten van beenprothese atleten.
(dromen mag)

Aramide en koolstof is veel te duur, het mag niks kosten. We zullen ermee moeten leren leven dat Citroèn voor de winst gaat en zich dus op de meute richt en dat geniale en esthetische ideeèn tot het verleden behoren. crying

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 juni 2016 10:32 PM
  [ # 101 ]

Een Frans artikel met íets meer info

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 juni 2016 09:44 AM
  [ # 102 ]

Als dat op een Cactus leverbaar wordt ga ik serieus nadenken voor zo’n ding Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 juni 2016 10:33 AM
  [ # 103 ]

Mijn idee. Ik ben heel erg benieuwd naar hoe dat rijdt!
M’n Frans is niet zo goed, dus lang leve Google Translate.
Hieruit maak ik op dat er van een soort drie-traps demper gebruik gemaakt wordt en dat het nu nog een beetje zoeken is naar juiste frequentie van demping. Nu kan men nog een beetje wagenziek worden.

Ik word er in ieder geval blij van!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 juni 2016 10:44 AM
  [ # 104 ]

Een Cactus met roadhook/skyhook en tall & narrow wielen zoals op dat ene showmodel waarvan ik even de foto niet vinden kan.

Doe mij die maar!

Edit: deze dus!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 03 juni 2016 11:11 AM
  [ # 105 ]

Het staat nu in ieder geval wel vast dat we er met ons Bose-verhaal naast zaten.

Profiel  
 
 
7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook