1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
tank leeg gereden
Klussensmurf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 18-11-2015

Gepost: 16 december 2015 03:16 PM

Ik heb een Berlingo 1900 D van 1997 met 150.000 op de klok ! Ik heb mijn tank te ver leeg gereden en nu wil hij niet meer lopen /rijden !  Ik begrijp dat ik dus mijn troep uit de tank heb binnen geslobberd maar is dit eenvoudig zonder veel kosten te verhelpen en zo ja hoe !?
Graag advies .
Groeten Hans

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 december 2015 03:22 PM
  [ # 1 ]

Het is een Diesel. Het kan ook dat er lucht in je pomp zit en die gaat er niet makkelijk uit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 december 2015 03:30 PM
  [ # 2 ]

Ten eerste, je rijdt een tank nooit helemaal leeg, zover steekt de aanzuigpijp namelijk niet in de tank.
De echte troep wordt dus niet aangezogen, maar blijft onderin.

Ten tweede, er zit een brandstoffilter gemonteerd, dus als je al iets hebt opgezogen, houdt die dat tegen.

Dus, zoals Boog al meldt, het zal zeer waarschijnlijk lucht in het brandstofsysteem zijn.
Met ontluchten verhelp je zeer waarschijnlijk het probleem.

Bekend hoe?

En eventueel een schoon brandstoffilter (laten) plaatsen, dan moet er sowieso ontlucht worden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 december 2015 05:15 PM
  [ # 3 ]

Ja je moet die terug oppompen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 16 december 2015 05:54 PM
  [ # 4 ]

Bij mijn DW8 zit onder het deksel over de motor een pompknop naast het filter waar je de diesel mee kan oppompen.
Ik heb zelfs een gat in dat deksel geboord zodat ik er zó bij kan..

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
Klussensmurf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 18-11-2015

Gepost: 16 december 2015 09:25 PM
  [ # 5 ]

van de week begon hij wat te stotteren en vanzelf wat gas te geven enzo .  Ik moest nog een km tot huis en toen ik daar arriveerde rookte Bertha ( mijn berlingo ) aardig en sloeg af . Ik heb hem daarna nog wel twee maal aan de praat gekregen maar loopt op minder cilinders en rookt hevig dan !
Brandstoffilter is nog niet zo heel oud!  Lucht is mogelijk want ik heb het filter open gehad maar dan gaat hij niet zo roken toch?

Ik heb links naast mijn blok rubber balg en daar heb ik al heftig mee lopen pompen en dan wil hij wl even starten.

Is er een speciale methode om te ontluchten /??  Dan verneem ik dat heel graag !

elk antwoord of idee cq oplossing is welkom !  Auto is mijn inkomen.

Alvast weer bedankt ,...Hans

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 december 2015 10:51 PM
  [ # 6 ]

Knijpen tot de balg hard wordt. Dan starten. Laten lopen tot ze netjes loopt. Soms is het nodig om een voor een de leidingen op je verstuivers te lossen om daar de lucht uit te krijgen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 december 2015 11:25 PM
  [ # 7 ]

Ik ontlucht altijd met contact aan, zodat de elektromagnetische stopklep op de inspuitpomp open staat.
Het ontluchten gaat dan naar mijn idee beter.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Klussensmurf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 18-11-2015

Gepost: 17 december 2015 08:46 AM
  [ # 8 ]

Dank jullie wel voor de info maar…...........ik krijg haar wel even aan de loop maar waarom zet ze dan het hele dorp in een rookwolk !?  En totaal geen reactie op het gaspedaal!

Zou het toch nuttig kunnen zijn de verstuivers te demonteren en schoon te maken ??  Auto heeft echt maar 150.000 gereden en altijd onderhouden geweest. Drie jaar geleden een kop revisie gehad maar ik weet niet hoelang de verstuivers er al in zitten.

Toen het probleem zich voordeed reed ik al een geruime tijd op mijn reserve en ineens was het mis.  Ik heb gelijk 5 liter diesel bijgetankt maar sindsdien is het mis.

Ik heb de auto van wijlen mijn vader en is emotioneel dus ook wel belangrijk voor me .

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 december 2015 10:22 AM
  [ # 9 ]

Je kan de verstuivers laten testen. Dan zie je wel of ze gereviseerd moeten worden.

Het roken is een slechte verbranding. Waarschijnlijk lucht in het systeem.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 december 2015 12:27 PM
  [ # 10 ]

Is terwijl ze loopt bij blijven pompen met dat handpompje een mogelijkheid om de lucht eruit te forceren?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 17 december 2015 12:38 PM
  [ # 11 ]

Lucht verdwijnt vanzelf, kan een minuutje duren.
Toch niet per ongeluk benzine er ingekiepert hoop ik, dat geeft namelijk exact de zelfde verschijnselen.
Veel blauwe rook, moeizaam starten en onregelmatig lopen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 december 2015 02:19 PM
  [ # 12 ]

Als je in een lege dieseltank 5 liter benzine doet is je pomp in 2 minuten kapot..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 17 december 2015 04:47 PM
  [ # 13 ]

Dat geldt voor een HDI, maar een berlingo uit 97 heeft nog zo’n fijne degelijke mechanische pomp.
En uit ervaring weet ik dat die dit wel overleven.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 december 2015 08:06 PM
  [ # 14 ]

Bij die mechanische pomp is de brandstof overigens ook het inwendige smeermiddel!

Dus te dun is niet goed.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 17 december 2015 09:56 PM
  [ # 15 ]

Het is niet fijn voor de pomp, maar na 5 minuten stuk valt wel mee.
Ik heb ruim 50 kilometer gereden met 80% benzine in mijn tank.
Met horten en stoten thuisgekomen en de tank afgetapt.
HDI pompen echter hebben een coating die loslaat heb ik begrepen, gelukkig
geen eigen ervaring.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook