Wie kan helpen met activeren CD-wisselaar Xsara Picasso?
Gert8
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-12-2015

Gepost: 03 januari 2016 03:39 AM

Ik heb sinds een tijdje een Xsara Picasso uit 2007 (daarvoor een Scenic en daarvoor een C5). Afgelopen week kreeg ik een bestelde Yatour audio speler binnen. Hiervoor moet de CD-wisselaar functie geactiveerd worden in mijn Picasso. Is iemand op dit forum in het bezit van een Lexia module om dit voor mij te doen? Kan uiteraard tegen een kleine vergoeding. Graag in de omgeving van Borger. Ik hoor het graag.

Profiel  
 
theetron
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 18-10-2015

Gepost: 07 januari 2016 09:14 PM
  [ # 1 ]

Bij mijn Citroen dealer is het €33 om dit te doen.

gr
Erik

C4 Grand Picasso Exclusive - 2011 - 1.6 - semi automaat - RNEG MyWay

Profiel  
 
Gert8
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-12-2015

Gepost: 12 januari 2016 10:23 PM
  [ # 2 ]

Intussen zelf een Lexia module besteld en vandaag binnen gekregen. Morgen maar even mee spelen.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 13 januari 2016 12:51 AM
  [ # 3 ]

Laat even weten of het lukt en waar je de optie gevonden hebt. Ik wil dit binnenkort ook bij een maat van mij gaan doen.

Profiel  
 
Gert8
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-12-2015

Gepost: 16 januari 2016 04:53 PM
  [ # 4 ]

Het is me gelukt. Ik heb een (gebruikte) Lexia3 interface gekocht en e.e.a. op een Windows XP machine geïnstalleerd. Daarna de Yatour module in de auto aangesloten en kon ik de CD wisselaar activeren via de Lexia software. Al met al wel een gepiel en veel proberen, maar het draait. Nu nog even uitzoeken of ik met mijn RD3 meer dan 6 mappen kan selecteren. Volgens mij is dat beperkt tot 6.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 januari 2016 06:40 PM
  [ # 5 ]

Mooi dat het gelukt is! Waar in de menu structuur heb je de optie gevonden?

Profiel  
 
Gert8
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-12-2015

Gepost: 16 januari 2016 06:48 PM
  [ # 6 ]

Even uit mijn hoofd nu Smile. Ik heb van alles bekeken en er wat mee gespeeld. Nadat is de Lexia module (binnen de Lexia software) heb gestart werd verbinding gemaakt met de auto. Toen een diagnose gedaan (bovenste optie) en stond cd-wisselaar tussen alle items. Als je die selecteert kun je hem activeren (en weer deactiveren). Daarna werd nog aangegeven dat ik de wijziging online moet melden, maar dat heb ik dus niet gedaan.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 16 januari 2016 09:02 PM
  [ # 7 ]
Gert8 schreef:

Nu nog even uitzoeken of ik met mijn RD3 meer dan 6 mappen kan selecteren. Volgens mij is dat beperkt tot 6.

Gezien het feit dat je zes knoppen hebt, kun je maar zes mappen selecteren. Je kan wel CD07, CD08 etc aanmaken. De Yatour ziet ze ook en kan ze afspelen en doet dat als het laatste nummer van CD06 is afgespeeld.

@furriegerrie Bij mijn 406 zat de wisselaar onder het display menu.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Gert8
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-12-2015

Gepost: 18 januari 2016 12:36 AM
  [ # 8 ]

Zo, vandaag alles ingebouwd en ik zal mijn ervaringen maar even delen. Kort gezegd werkt alles uiteindelijk als een speer. Ik heb vrij vlot de Yatour YTM03-RD3 met YT-BTM bluetooth module in kunnen bouwen. Alleen het microfoontje zit (uiteraard) in het zicht. Erg prettig dat ik verder geen extra troep op mn dashboard heb (nog wel even een dashmount voor mijn Garmin navigatie geplaatst trouwens). De bediening, incl. die van de carkit, gebeurd met de standaard radio. Super4 handig dat je met de toets ‘forward’ een gesprek kunt beantwoorden. Ik kan wat de MP3tjes betreft alleen de mappen CD01 t/m CD09 op de USB stick plaatsen. CD10 wel geprobeerd maar wordt niet herkend. De mappen CD07 t/m CD09 kan ik niet op de radio zelf selecteren (geen knoppen voor) maar wel met het wieltje op de stuurbediening van de radio. Bij het wisselen van een andere USB stick merkte ik dat de Yatour even helemaal spanningsloos moet zijn om de nieuwe stick te herkennen. Een minuut van contact af was niet voldoende. Ik heb niet uitgezocht na hoeveel tijd dit wel lukt. Ik heb de kabel van de Yatour even losgekoppeld en weer aangesloten en toen werd de andere stick goed herkend. Je kunt veel MP3-tjes in 1 map zetten. Hoeveel het maximum is weet ik niet maar vanaf nummer 100 geeft het display weer 01 aan, maar nummer 100 wordt gewoon afgespeeld, etc. Ik had iets van 180 nummers in één map gezet en het laatste nummer kon ik gewoon afspelen.

De geluidskwaliteit van de carkit is beide kanten op perfect. Ik heb 100 Km/h gereden en mijn vrouw hoorde thuis niet dat ik in de auto zat (zei ze) dus dan klinkt dat vast goed Wink . De geluidskwailiteit van de muziek is vanuit de Yatour merkbaar zachter dan vanuit de radio of CD-speler zelf. Met MP3GAIN kun je vrij simpel het geluidsniveau omhoog brengen van alle nummers op de stick. Ik vindt het persoonlijk geen probleem de radio zelf even harder te zetten. Keuzes, keuzes cheese .

Verder worden de MP3tjes afgespeeld in de volgorde van de tijd dat de op de stick zijn gezet. Dat wil je liever niet. Je wilt ze liever op alfabetische volgorde afgespeeld hebben (de volgorde zoals ze op de cd staan bedoel ik, eventueel met 01, 02, etc er voor). Daar is ook een erg handig tooltje voor, genaamd ‘Mp3DirSorter’. Werkt als een speer. Kleine utility. Je sleept de map waarin de bestanden staan die je wilt sorteren even naar het schermpje van die utility en klaar. Zeer handig!

Al met al best wel veel uurtjes in dit ‘project’ gestopt (incl. de laptop met Lexia module klaar maken) maar ik ben erg tevreden met het resultaat. Ook veel gehad aan diverse tips uit diverse fora. ‘Google is your friend’ bleek ook nu het geval.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook