3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
‘89er BX 16RE Montreux
bert123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 09-10-2015

Gepost: 06 april 2016 12:39 AM
  [ # 31 ]

Ik heb onlangs nog een spanrol Poly V-riem voor een BX geleverd gekregen via autodoc.nl voor € 38,99 (Artikel nr. GA359.57).

Profiel  
 
Bart Middelkoop
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 27-12-2015

Gepost: 06 april 2016 06:59 PM
  [ # 32 ]

Kijk aan , dat zijn nog eens tips. Daar heb ik hem zojuist ook besteld. Bedankt!

Profiel  
 
Bart Middelkoop
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 27-12-2015

Gepost: 18 april 2016 10:27 PM
  [ # 33 ]

Vrijdag de BX weer aan de loop gemaakt. Pasvorm van de spanner was echt dramatisch slecht. De sleufgaten flink moeten opruimen en het boutgat ook nog wat moeten uitvijlen. Mankeerde zo een cm aan…

Maar wat wel heel positief was; motor eerst rondstarten zonder ontsteking om oliedruk te genereren, hierna ontsteking aangesloten en motor liep gelijk. Tik lopen, dat is toch wel een geweldig gevoel. Vooral omdat ik voor het eerst een carburateur heb gereviseerd. CO moet natuurlijk nog wel even afgesteld worden maar hij liep top. Hierna wielen eronder gezet nadat ik de achterremmen had ontlucht (achteras was er tenslotte onderuit geweest). En vervolgens met de hendel in de hoogste stand kwam de BX ook gelijk weer omhoog. Toen de auto andersom op de brug gezet en vandaag het subframe laten zakken, zodat ik daar alle hogedrukleidingen kan vervangen. De eerste leiding die ik een paar graden verboog knapte al, dus dat vervangen gebeurt gelukkig ook niet voor niks.

Groeten, Bart

Profiel  
 
Zweefgraag
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-2015

Gepost: 18 april 2016 10:28 PM
  [ # 34 ]

Gefeliciteerd, goed bezig!

1992 Citroën BX 16 TZI

Profiel  
 
kaas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 26-02-2008

- BX 1.4 RE
Gepost: 18 april 2016 11:13 PM
  [ # 35 ]

Geweldig hoe je bezig bent.

Wat die spanner betreft.


[quote author=“Bart Middelkoop”  Pasvorm van de spanner was echt dramatisch slecht. De sleufgaten flink moeten opruimen en het boutgat ook nog wat moeten uitvijlen. Mankeerde zo een cm aan…

Dus dat ding van autodoc a 38,99 is dus niet aan te bevelen? Of is die wellicht voor de 1.4 motor
tipgever Bert 123 rijdt in 1.4 basis


Of bedoel je de spanrol van de zx 1.8?

BX 1.4 serie 2 RE 1986

Profiel  
 
Bart Middelkoop
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 27-12-2015

Gepost: 19 april 2016 10:21 PM
  [ # 36 ]

Wat die spanner betreft… Surprisedops:

Ik heb gewoon degene besteld die Bert123 opperde, blijkt inderdaad een andere te zijn. Staat voor mijn bx een andere op de site. DOM,DOM,DOM.

Bestel ik die ook wel, heb ik een op reserve. Deze functioneert zo eerst prima. Smile

Profiel  
 
kaas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 26-02-2008

- BX 1.4 RE
Gepost: 19 april 2016 10:42 PM
  [ # 37 ]

Begrijp ik het nu goed

Je hebt een spanrol voor de v-snaar van een ZX 1.8 besteld waarvan je wist dat deze moest worden omgebouwd.
Vervolgens per vergissing ‘oeps’ een spanrol besteld die je werd geadviseerd door Bert123 die niet geheel paste en die heb je passend gemaakt.
Vervolgens bij de zelfde leverancier autodoc de juiste besteld.

Dus dan ben je 3 spanrollen verder? [1 op de auto en 2 in reserve!!]

ik vraag je dit zo nadrukkelijk omdat ook ik een spanrol wil bestellen bij autodoc [en in reserve wil hebben] voor mijn 86’er 1.4 bx motortje.

BX 1.4 serie 2 RE 1986

Profiel  
 
bert123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 09-10-2015

Gepost: 20 april 2016 07:51 PM
  [ # 38 ]

Inderdaad jammer, dit misverstand. Je kan bij autodoc.nl je kenteken intoetsen. Dan moet je het passende onderdeel kunnen krijgen. Ik heb in ieder geval geen klagen. De spanrol V-riem past perfect op mijn BX 14 met 150A motor.

Profiel  
 
Bart Middelkoop
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 27-12-2015

Gepost: 20 april 2016 09:37 PM
  [ # 39 ]

Ik heb inderdaad een ZX spanrol besteld waarvan ik wist dat hij omgebouwd moest worden, omdat ik in de veronderstelling was dat er geen juiste meer te verkrijgen was. Deze is inmiddels weer retour. Dus geen probleem. Wink

Toen ik die tip van Bert kreeg had ik op autodoc gekeken en deze spanner leek sprekend op de mijne. De kentekencheck nog geprobeerd maar die site was zo traag als dikke str*nt .zipper Ongeduldig en goedgelovig als ik ben de spanner maar zonder te checken besteld. Bleek achteraf niet lekker te passen maar gelukkig wel pas te maken. Probleem opgelost.

Nieuwe spanner bestel ik gewoon om op voorraad te hebben omdat ze waarschijnlijk echt niet meer leverbaar zijn als ik deze eindelijk heb afgereden. Dus een spanner gemonteerd en de andere op voorraad. Voor mij geen probleem hoor! Laughing 

Van de week tussendoor af en toe een leiding demonteren, na maken en de nieuwe weer terugplaatsen. Het meeste werk zit toch echt wel in het verwijderen van de oude, gare leidingen en het verwijderen van het oude rubbertje. cool grin

Groeten

Profiel  
 
kaas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 26-02-2008

- BX 1.4 RE
Gepost: 20 april 2016 09:51 PM
  [ # 40 ]

Bart en Bert het is duidelijk.

Ik ga eens kijken of ik er ook een kan bestellen
Groet
Dirk

BX 1.4 serie 2 RE 1986

Profiel  
 
Bart Middelkoop
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 27-12-2015

Gepost: 23 april 2016 10:44 PM
  [ # 41 ]

Een heerlijk productief weekje gehad. Alle hogedrukleidingen zijn inmiddels vernieuwd, wat een heerlijk gevoel. Een klus waar ik best tegen opzag, en waarvan ik gedacht had zo 2 zaterdagen werk van te hebben. Het valt dus ook wel eens mee! Wink Ook gelijk de retourbundels van de voorveerpoten vervangen en omdat ik de aandrijfassen er ook uit had gehaald om de differentieelkeerringen te vervangen, gelijk alle 4 de aandrijfashoezen maar vervangen. Deze waren al lekker uitgedroogd en aangezien lekkende ashoezen vervangen nooit mijn favoriete karweitje zal worden, heb ik het maar gedaan voor ze al hun vet eruit zouden slingeren.

Nog een paar meters van de 3 verschillende diktes leidingen op reserve.

En de opbrengst aan oud (zeer roestig) ijzer:

En helaas toen ik aan het eind van de middag de motor wilde starten om het gehele circuit op druk te brengen en te ontluchten, bleek het brandstofniveau ontoereikend om de motor aan de praat te houden dus dat hebben we maar uitgesteld tot volgende week. Verse benzine erin en ontluchten die hap.

Groeten

Profiel  
 
Bart Middelkoop
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 27-12-2015

Gepost: 01 mei 2016 02:42 PM
  [ # 42 ]

Deze week weer een paar stappen opgeschoten. Auto vrijdagavond uitgelijnd en wat andere kleine dingen gedaan. Maar gister de spatborden en voorbumper weer gemonteerd en de auto apk klaargemaakt.

EN(!!!) voor het eerst weer GEREDEN!!!

Rijden doet hij geweldig maar helaas heeft het brandstofsysteem nog ergens een probleempje. Als ik accelereer dan begint hij na een poosje te “sputteren”. Hij krijgt niet genoeg brandstof op dat moment. Dus ik zal morgenavond de opbrengst van de mechanische pomp eerst eens gaan meten en anders ben ik bang dat de vlotterafstelling uit het boek niet helemaal goed is.

Is hier iemand die weet wat de opbrengst ongeveer moet zijn van de mechanische brandstofpomp?

Groeten

Profiel  
 
Bart Middelkoop
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 27-12-2015

Gepost: 03 mei 2016 10:20 PM
  [ # 43 ]

Gisteravond de BX even warm laten draaien en CO weer gemeten. Weer veel te laag. Retour van de carburateur maar afgeknepen met behulp van onderstaand apparaat.En CO weer bijgedraaid. 

Hierna ben ik even een paar kilometer wezen rijden. En dit was geheel zoals ik me zaterdag al had verheugd. cool grin Heerlijk zwevend over de weg zonder horten en stoten. Toen ik terug was gelijk weer aan de 4-gastester gehangen en CO was nog goed. Hierna de slangenklem verwijderd en daar zakte het CO weer naar 0.0. Dus morgen maar eens een nieuwe pomp monteren en dan kan het echte genieten (proefrijden) beginnen.

En dan op een mooie zaterdag maar eens beginnen met de BX in zijn Carbagerun kleuren te rollen.  Wink

Profiel  
 
Bart Middelkoop
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 27-12-2015

Gepost: 29 november 2016 09:48 PM
  [ # 44 ]

Handig, zo’n comfortabele servicewagen!

Profiel  
 
Gepost: 29 november 2016 10:34 PM
  [ # 45 ]

Verrek, da’s dan nu de tweede BX in akkerbouwsferen. Panne met de zelfrijder?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook