29 van de 62
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
hweetink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 19 juli 2020 03:25 PM
  [ # 421 ]

Wanneer je - Aan - ziet staan bij Status aangesloten services dan heb je verbinding gemaakt.
Als je de auto niet start zou er na ongeveer 5 minuten TomTom Traffic moeten verschijnen, rijdend is dat zo goed als meteen. Tenminste dat is mij ervaring met mijn auto.

Citroen C3 AIRCROSS

Profiel  
 
Stijn44
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 21-11-2011

Gepost: 19 juli 2020 03:34 PM
  [ # 422 ]

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe het komt dat bepaalde modellen inmiddels al met kaartversie 17 rondrijden en ook de snelheidswijziging naar 100 km/h al op hun systeem hebben, terwijl de nieuwste versie voor onze Cactus versie 12 is met kaarten uit eind 2019? Zit er dan toch een verschil in systemen bij de modellen? Het draait toch allemaal op dezelfde TomTom kaarten?
Ik krijg het idee dat bepaalde connect-nav systemen veel sneller ondersteund worden dan ons systeem.
Updaten doe ik via het Citroën-update programma wat eerder gepost is. Via de Belgische website krijg ik de [cle1: _MYC_MAJESTIC_KO Lang:nl] error.

Citroën BX 19TZi 1992 - C4 Cactus 1.2 PureTech 110 Origins 2019

Profiel  
 
hweetink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 19 juli 2020 06:52 PM
  [ # 423 ]

Connected Nav is Connected Nav er zit geen verschil in de diverse systemen.

Updates via de officiële kanalen gaan altijd moeizaam, vandaar dat je links aangeboden krijgt om toch een nieuwere versie te downloaden en te installeren, alleen moet je dit zelf doen dus ook voor eigen risico. Via de dealer lukt het ook al moeilijk zij kunnen versie 17 ook niet vinden. Twee weken geleden is mijn auto geleverd, specifiek gevraagd om de firmware en kaart updates te installeren maar nee.

Lees even dit artikel, misschien is dan e.e.a. duidelijker

https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=7654

Je kunt versie 17 van dit forum downloaden (paar pagina’s terug) ik heb deze versie bij twee C3 aircross"en geïnstalleerd zonder problemen, let wel even op je firmware versie zoals in de link te lezen is.

Citroen C3 AIRCROSS

Profiel  
 
Pascal1966
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 18-06-2020

Gepost: 20 juli 2020 09:37 AM
  [ # 424 ]
hweetink schreef:

Connected Nav is Connected Nav er zit geen verschil in de diverse systemen.

Updates via de officiële kanalen gaan altijd moeizaam, vandaar dat je links aangeboden krijgt om toch een nieuwere versie te downloaden en te installeren, alleen moet je dit zelf doen dus ook voor eigen risico. Via de dealer lukt het ook al moeilijk zij kunnen versie 17 ook niet vinden. Twee weken geleden is mijn auto geleverd, specifiek gevraagd om de firmware en kaart updates te installeren maar nee.

Lees even dit artikel, misschien is dan e.e.a. duidelijker

https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=7654

Je kunt versie 17 van dit forum downloaden (paar pagina’s terug) ik heb deze versie bij twee C3 aircross"en geïnstalleerd zonder problemen, let wel even op je firmware versie zoals in de link te lezen is.

Hoi,
En waar ergens kunnen we de nieuwe firmware WAVE2 voor citroen downloaden?
Of is deze dezelfde als in je link van peugeot?

Mvg,

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 20 juli 2020 03:03 PM
  [ # 425 ]

Weet iemand de link naar de site van tomtom waar je de Connect nav kaarten kunt downloaden.
Dus niet de link naar het tar bestand, maar de http://download/tomtom.com/oem/psa etc etc…..

Profiel  
 
Rene2310
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 27-12-2008

- C5 Aircross
Gepost: 20 juli 2020 04:25 PM
  [ # 426 ]

nu lees ik op de Peugeot site dat Wave 3 wordt is uitgefaseerd en een update nodig heeft naar wave 4 heeft iemand al ervaring hiermee en wat zijn dan de resultaten?
******
* Wave 3 wordt uitgefaseerd. Voertuigen met Wave 3 dienen vanaf heden de firmware van Wave 4 te installeren. De link hierboven naar Wave 4 download automatisch de juiste bestanden om van Wave 3 naar Wave 4 te gaan.
Deze verandering zorgt ervoor dat je reeds aanwezige Wave3 navigatiekaarten gewist worden. Echter in dezelfde download vind je ook de nieuwste kaarten voor Wave 4. Na installatie van de firmware zal het systeem zelf vragen of ook de nieuwe kaarten moeten worden geïnstalleerd. Het spreekt voor zich dat dit noodzakelijk is om te doen.
******

rijd al flink wat jaren in Citroën maar ze worden er niet makkelijker op. maar blijven er toch bij.
Nu C5 Aircross EAT8 133kw, met alle toeters en bellen lijkt wel een Tesla rijdt ook vanzelf.

Profiel  
 
Stijn44
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 21-11-2011

Gepost: 20 juli 2020 05:04 PM
  [ # 427 ]

Bedankt voor de info hweetink. Mijn Cactus blijkt nog op de uit gefaseerde wave 3 te draaien. Vandaar dat ik zo achter loop met de kaarten. Ik moet dus eerst een update doen naar wave 4. Ik neem aan dat ik die software gewoon van het Peugeot forum kan downloaden? Of heeft Citroën eigen software?

Citroën BX 19TZi 1992 - C4 Cactus 1.2 PureTech 110 Origins 2019

Profiel  
 
hweetink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 20 juli 2020 06:58 PM
  [ # 428 ]

Nu wordt het voor mij gokken, Ik kan alleen maar mededelen hoe ik er over denk m.a.w. ieder voor zich.

Gezien Citroen en Peugeot beide in de PSA groep zitten, Mede gezien dat meerdere websites een onderdeel Peugeot/Citroen hebben en daar naar een(1) bestand wordt verwezen de bestandsnamen exact hetzelfde zijn dus zowel Citroen als Peugeot gebruiken dezelfde namen, dit geldt zowel voor de mappen als firmware,  denk ik dat de software van Peugeot gebruikt kan worden.
B.v. Citroen PSA_map-eur_17.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2
Peugot     PSA map-eur_17.0.0-r0-NAC EUR WAVE2

Zou ik het proberen, ja , maar pin mij er niet op vast als e.e.a. niet gaat. Persoonlijk denk ik dat als de software voor de Citroen geen hout snijdt het systeem het niet zal installeren en alles afkappen.

Nogmaals dit is geen “BINDEND” advies of raad. IEDEREEN IS ER ZELF VERANTWOORDELIJK VOOR.

P.s. Ik kan het niet proberen doodgewoon omdat ik up to date ben en het systeem niets meer installeert.

Citroen C3 AIRCROSS

Profiel  
 
Stijn44
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 21-11-2011

Gepost: 20 juli 2020 07:52 PM
  [ # 429 ]

Het enige verschil wat ik kan bedenken is bij de firmware updates mogelijk een verschil met het opstartscherm (Peugeot logo) en de kleur blauw ipv rood. Maar misschien zit dit wel vast opgeslagen in het systeem. Weet iemand misschien waar je de firmware updates voor Citroën kunt vinden? Je zou via de app een notificatie moeten krijgen met de downloadlink naar de beschikbare updates als je het land op België instelt, maar bij mij werkt dat met de my Citroën app helaas niet.

Citroën BX 19TZi 1992 - C4 Cactus 1.2 PureTech 110 Origins 2019

Profiel  
 
hweetink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 20 juli 2020 07:57 PM
  [ # 430 ]

Verwijderd

Citroen C3 AIRCROSS

Profiel  
 
hweetink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 21 juli 2020 02:07 PM
  [ # 431 ]

De firmware update of touchscreen update kan alleen geïnstalleerd worden met een unieke license key.
Deze key is alleen via Citroen te downloaden. De update los downloaden heeft helaas geen zin.

Citroen C3 AIRCROSS

Profiel  
 
Masimo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 19-04-2017

- C3 PureTech 110 S&S EAT6 Shine + Pack Smile
Gepost: 21 juli 2020 08:50 PM
  [ # 432 ]

De update bestanden (firmware en kaarten) van de Citroën en Peugeot systemen zijn identiek. Ik kan het weten want ik gebruik ze voor mijn C3 en mijn 3008. Alleen, zoals gezegd, moet je voor een firmware update de unieke license-key hebben, die op basis van de VIN gegenereerd wordt.

Ik heb overigens ergens gelezen dat de key met de laatste firmware versie niet meer nodig is. Alleen een internet verbinding zou voldoende zijn. Kwestie van proberen, denk ik.

Profiel  
 
Bas_234343234
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 26-09-2018

Gepost: 22 juli 2020 07:54 PM
  [ # 433 ]

De straat waar ik al 9 jaar woon staat niet volledig op de Connect Nav maps (kaartversie 17.0.0)
Waar zou ik kaartfouten kunnen melden? Dwz fouten in de ligging van de weg en de gegevens op de kaart.
Waarschijnlijk bij TomTom, maar al ik daar zoek zie ik enkel verwijzingen naar TomTom producten.

Nog sterker, als ik bij TomTom Online Map Share Reporter kijk zie ik dat mijn straat er precies goed, met alle huizen er op.
Dus gebruikt PSA TomTom data van meer dan 9 jaar oud? :-s

 

Profiel  
 
hweetink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 23 juli 2020 03:00 PM
  [ # 434 ]

Waar je kaartfouten kunt melden weet ik ook niet maar, de grote veranderingen bij Amsterdam, Almere en Joure zijn netjes verwerkt dus 9 jaar oud!?

Citroen C3 AIRCROSS

Profiel  
 
tremendous
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 15-07-2020

Gepost: 23 juli 2020 04:32 PM
  [ # 435 ]
hweetink schreef:

Connected Nav is Connected Nav er zit geen verschil in de diverse systemen.

Updates via de officiële kanalen gaan altijd moeizaam, vandaar dat je links aangeboden krijgt om toch een nieuwere versie te downloaden en te installeren, alleen moet je dit zelf doen dus ook voor eigen risico. Via de dealer lukt het ook al moeilijk zij kunnen versie 17 ook niet vinden. Twee weken geleden is mijn auto geleverd, specifiek gevraagd om de firmware en kaart updates te installeren maar nee.

Lees even dit artikel, misschien is dan e.e.a. duidelijker

https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=7654

Je kunt versie 17 van dit forum downloaden (paar pagina’s terug) ik heb deze versie bij twee C3 aircross"en geïnstalleerd zonder problemen, let wel even op je firmware versie zoals in de link te lezen is.

Ik snap nog niet helemaal hoe die wave’s werken.
Ik heb enkele dagen terug mijn auto geüpdatet naar de laatste wave 2 firmware.
Is mijn auto compatibel met wave 3 of wave 4 firmware? Of hangt dat van het bouwjaar af?

Profiel  
 
 
29 van de 62
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook