31 van de 62
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
hweetink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 28 juli 2020 04:47 PM
  [ # 451 ]

Ik meen dat je onder Linux ook een USB stick FAT32 kunt formatteren.

Je bent verder wel afhankelijk van de links die geplaatst worden, vermoed dat het via de websites niet meer gaat werken omdat er een Update programma wordt aangeboden (Windows en Mac). Je krijgt niet meer de mogelijkheid om de bestanden via de website te downloaden.

Ben verder niet zo bekend met Linux, maar als je de archives kunt uitpakken en naar een USB stick kunt verplaatsen zonder dat daar iets aan wijzigt dan denk ik dat het wel gaat lukken.

Citroen C3 AIRCROSS

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 28 juli 2020 05:04 PM
  [ # 452 ]

Echt heel fijn, van algemene updates via een link, naar een OS afhankelijk programma (en natuurlijk niet voor Linux) Ik vraag me af of de .exe in WINE draaid (een windows emulator) als ie enkel bestanden ophaalt zou dat moeten werken.. Tijd om WINE maar weer eens van stal te halen, en als ik eindelijk de VIN heb gekregen van de garage waar onze nieuwe 2e handse staat (waarom dat zo lang moet duren??) kijk ik wel of het werkt, en laat het resultaat van dit Nobele Experiment hier nog wel horen Wink

Ondertussen wel een link naar kaart 17 gevonden, maar geen link naar de laatste Firmware kunnen vinden (voor de C3 Aircross)
Mocht iemand hem hebben, Google drive is geduldig, of een link is ook meer als welkom Very Happy

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 28 juli 2020 05:08 PM
  [ # 453 ]
hweetink schreef:

Ik meen dat je onder Linux ook een USB stick FAT32 kunt formatteren.

Je bent verder wel afhankelijk van de links die geplaatst worden, vermoed dat het via de websites niet meer gaat werken omdat er een Update programma wordt aangeboden (Windows en Mac). Je krijgt niet meer de mogelijkheid om de bestanden via de website te downloaden.

Ben verder niet zo bekend met Linux, maar als je de archives kunt uitpakken en naar een USB stick kunt verplaatsen zonder dat daar iets aan wijzigt dan denk ik dat het wel gaat lukken.

Ik heb het exe programmaatje nog niet kunnen draaien. Windows blokkeert het. Zit natuurlijk n de beveiliging, maar ben er nog niet achter waar ik dat kan uitschakelen.

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 28 juli 2020 05:48 PM
  [ # 454 ]

shout

[Facepalm]
Dus de .exe werkt niet (makkelijk) onder Windows…
Jemig!

Ik vraag mij af hoe straks verder, ik bedoel, als er geen links meer zijn, ben ik basicly afhankelijk van de dealer, en naar verluid zijn die vaak nog minder op de hoogte als wij hier.
Klasse hoor hmmm

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 28 juli 2020 06:06 PM
  [ # 455 ]
hweetink schreef:

Ik meen dat je onder Linux ook een USB stick FAT32 kunt formatteren.

Ja, dat kan, gewoon FAT of FAT32, dus dat boeit niet zo, het is meer ‘Hoe kom je bij de bestanden’ als alles via een programma gaat??
En schrijf ie (linux) de data exact gelijk aan windows, al zal het onderliggend systeem van de Navigatie zonder twijfel Linux zijn (dat was met de oude TomTom bajes al zo).

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 28 juli 2020 06:30 PM
  [ # 456 ]

Ik heb de link voor de exe in windows nu gekopieerd naar een nieuw tabblad. En dan geklikt. En het werkt nu dus wel. Vraag niet hoe het kan.

Profiel  
 
hweetink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 28 juli 2020 06:31 PM
  [ # 457 ]

- Rama - Kijk eens naar de Firewall, vermoedelijk houdt deze het tegen.
Zie net dat het werkt, mooi.

- Wilco - Op dit forum staan verschillen links naar de bestanden, zelfs een link naar een Peugeot site en zoals gezegd Peugeot en Citroen voor wat betreft software “een pot nat”. Dus het downloaden van de bestanden is niet moeilijk, denk dat je meer problemen hebt met het schrijven naar een USB Stick. Je moet nogal wat commando’s geven begrijp ik van de diverse forums over Ubuntu, Linux enz.
En de bestanden zijn *****.TAR dus inderdaad Linux. Connect Nav is meen ik ook zo geschreven.

Citroen C3 AIRCROSS

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 28 juli 2020 07:11 PM
  [ # 458 ]

LOL, nee hoor, Linux heeft [echt waar] al decennia een GUI (Grafische User Interface) tegenwoordig, vele zelfs, en die werken eender aan Windows en/of IOS, of helemaal anders, net wat je leuk vind.
Dus stickie er in, TAR bestand openen, en uitpakken (met behoud van directory structuur) naar het stickje, kind kan de was doen..
De tekst interface gebruik je enkel als je iets niet standaards wil doen, programma’s met een reeks commando’s opstarten bv, of de schade herstellen die je aan kunt richten als je experimenteert Wink

Dat je heel veel commando’s moet geven, dat zijn de diehard users die dingen veel sneller doen via de CLI (command-line interface), ik doe alles liever met muisbewegingen en clicken op muisknoppen. Maar dat is dan ook een typisch Linux voorbeeld, vele wegen die naar Rome leiden, geen beter als een ander (al zullen sommige Linux gebruikers hier woest van gaan briesen):-D

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
hweetink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 28 juli 2020 07:32 PM
  [ # 459 ]

Dus geen probleem dan voor je.

Kijk even naar de Peugeot link daar kun je zowel de firmware als de kaarten downloaden.

Voor Wave2 gebruikers, kom er net achter dat je daar .....18 kunt downloaden. (03.06.20).

http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/PSA_map-eur_18.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2.tar

Morgen eens installeren.

Citroen C3 AIRCROSS

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 28 juli 2020 07:54 PM
  [ # 460 ]

Vreemd. Ik gebruik ook de wave 2. Maar in de windows app zegt dat er geen updates zijn.
Ik wacht eens even af, wanneer de versie 18 in de app verschijnt.

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 28 juli 2020 07:57 PM
  [ # 461 ]

Ik wacht met spanning de installatie van @hweetink af, als dat goed gaat (hij heeft toch ook een C3 Aircross?) Jas ik hem er vrijdag direct op (met 17 op een andere stick just in case)

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 28 juli 2020 08:30 PM
  [ # 462 ]
hweetink schreef:

Dus geen probleem dan voor je.

Kijk even naar de Peugeot link daar kun je zowel de firmware als de kaarten downloaden.

Voor Wave2 gebruikers, kom er net achter dat je daar .....18 kunt downloaden. (03.06.20).

http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/PSA_map-eur_18.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2.tar

Morgen eens installeren.

Ik kan geen Peugeot link vinden, en op het Peugeot forum heeft men het over een Licence Key die nodig is (model en maker afhankelijk?) die er niet bij zit.. Geen idee hmmm

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 29 juli 2020 08:38 AM
  [ # 463 ]

Grrr, heb ik de garagehouder lastig gevallen om het vin nummer van onze nieuwe auto te krijgen, en eindelijk gekregen, krijg ik op de .be en de .fr site ‘er is geen update nodig’...
WTF, we hebben bij de proefrit kunnen constateren dat het een oude kaart is, al begrijp ik niet goed hoe dan, aangezien de auto van Nov. 2019 is. TomTom had toen toch zeker de gewijzigde A6 etc al op orde?
Maar een uitgestippelde route liet ons zien dat ie de twee gescheiden rijstroken bij bv Almere niet kende.
Ook de maximum snelheden klopt voor geen meter, we mochten volgens hem overal 130.
Ik kreeg overigens ook geen link naar een windows.exe, gewoon, er is niets.
Dus nu heb ik twee stickies met niets, althans volgens de site, al staat er kaartversie 17 & 18 op.
Moet ik er nu vanuit gaan dat de Firmware up-to-date is?
Of heeft ergens iemand een link naar de laatste (wave2??) versie.

Mijn dank Smile

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 29 juli 2020 09:51 AM
  [ # 464 ]

Ik heb de .exe gedownload, maar wine emuleert niet de juiste windows versie hiervoor Sad
Dus dit gaat niet werken. Nu maar hopen dat onze Citroen dealer wel de weg weet in deze update nachtmerrie, anders moeten we het nog lang gaan doen met verouderde firmware hmmm

Ik begin mij af te vragen of we toch niet beter een Suzuki Vitara hadden moeten kopen…

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
bwichers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 11-06-2008

- C3 Aircross
Gepost: 29 juli 2020 04:30 PM
  [ # 465 ]

Heb zojuist de update naar kaartversie 18 met succes uitgevoerd

Citroën C3 Aircross

Profiel  
 
 
31 van de 62
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook