gisteren heb ik de cactus op de brug gezet om de lampjes van mijn mistlampen te veranderen….ik heb geen bodemplaat onder de motorruimte, wel vielen me bevestigingspunten op onder. kan een mede cactusrijder me vertellen of hij/zij wel een bodemplaat/afdekplaat aan de onderzijde van de motor heeft?...ik ben erg benieuwd…..
Ik kan wel zeggen dat ik bij openen motorkap langs de motor overal de ondergrond zie.
Dus het lijkt er op.
thanks Tinne, en als je van onder kijkt?
en ik blijf natuurlijk benieuwd naar andere cactus rijders;-) vandaag mooi weer dus ff op de knietjes om er onder te kijken;-) dank! hoor het graag!
Ik heb ook geen bodemplaat, volgens mij is dat ook standard, wel is er verschil in de afdekplaat van boven geloof ik, de turbo 12 benzine heeft van boven een afdekplaat en de 1200cc 75 of 82pk hebben dat niet.
ik vind het wel bijzonder dat de onderkant zo weinig is afgedekt, pakt veel wind e.d. er zitten ook tal van bevestigingspunten bij mij onder…zou het een optie zijn?
Op mijn Cactus zit wel een bodemplaat onder motor (110hp, benzine).
Gr.
C4 Cactus PureTech 110
kijk dus ze zijn er wel;-) heb je daar een foto van?
Ik heb een 82 pk benzine van 2015, ben erg benieuwd of cactussen zijn van dat type met plaat…
Een 82pk 2015, volgens mij niets te zien.
Ik heb geen brug, maar met mijn ipad toch wat foto’s proberen te maken:
Van onderen:
Door de motor van boven gezien, zie je onderin de bodemplaat (zilverkeurig):
Gr
C4 Cactus PureTech 110
Ik heb duidelijk geen bodemplaat dus. Ik kijk voorbij vsnaar naar de straat naar beneden.
Wat kan geen bodemplaat hebben voor kwaad?
dank voor de foto’s, meer wind happen, en rommel die eventueel naar boven kan slaan.
ik blijf het vreemd vinden, wellicht is er nog een cactus rijder 82pk model 2015 die wel een bodemplaat heeft..
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
San schreef:... meer wind happen, ...
Ik heb het idee dat deze plaat bijzonder weinig aerodynamisch effect heeft gezien hij niet doorloopt tot waar de carrosserie begint. Daarnaast lijkt het iets thermisch te zijn gezien het zilveren isolatiemateriaal.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
ben ik met je eens, deze kap lijkt inderdaad een meer hitte schild achtige werking te hebben. maar gezien de vele bevestigingspunten die ik zag bij mij, lijkt het of ze bij iets zijn vergeten of dat ik iets kwijt ben…;-)
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Welnee, dat is alleen om dingen ‘universeel’ te maken. Is weer goedkoper als een fabrikant 1 subframe hoeft te ontwerpen & maken
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
heeft het inderdaad te maken dat de cactus het onderstel van de c3 heeft en dat de c3 wel de bodemplaat heeft en de cactus gewoon niet?