2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
bodemplaat C4 Cactus
Tinne
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 07-12-2015

Gepost: 11 januari 2016 04:26 PM
  [ # 16 ]

Het is dus geen optie of accessoire, dus wellicht nodig bij een ander type motor?
Steekt er niet gewoon iets meer uit bij de 110pk motor?

Profiel  
 
San
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 11 januari 2016 08:12 PM
  [ # 17 ]
ronjo schreef:

Deze?

er is er dus in ieder geval eentje;-) voor welk model is deze?

Profiel  
 
Tinne
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 07-12-2015

Gepost: 18 januari 2016 01:01 PM
  [ # 18 ]

Het ziet er iig niet uit dat je de achteraf nog even monteert.
Iemand zonder bodemplaat als serieus de intentie om er een te gaan monteren? Topicstarter?

Profiel  
 
San
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 18 januari 2016 07:29 PM
  [ # 19 ]

ik ga er eens ee belletje aan wagen bij de dealert. hij is nogal open aan de onderzijde, komt in ieder geval de aerodynamica ten goede;-)

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 18 januari 2016 09:00 PM
  [ # 20 ]

Ik denk toch dat je de aerodynamische voordelen van deze ‘bodemplaat’ wat overschat. Ik denk namelijk dat die er helemaal niet zijn, ‘t is volgens mij meer bescherming of iets thermisch.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
San
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 18 januari 2016 09:07 PM
  [ # 21 ]

mijn vorige wagen was van voor tot achter van onderen gesloten, ik heb de cactus op de brug goed van onderen kunnen bekijken, en zowel bij de voorbumper als de achterbumper zit veel open ruimte. kan me voorstellen dat deze “ruimtes” veel lucht happen.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 18 januari 2016 09:09 PM
  [ # 22 ]

Dat klopt, maar de vorm van de bodemplaat bevordert de aerodynamica niet omdat deze niet de gehele bodem bedekt. Door deze halve bodemplaat krijg je net zoveel, zo niet meer, wervelingen in/bij je subframe.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 18 januari 2016 10:10 PM
  [ # 23 ]

Lucht happen zal niet gebeuren aan de onderzijde. Waar al lucht is zal geen nieuwe lucht komen. Mooi voorbeeld is een pick-up truck met een klep aan de achterzijde. Voor je gevoel zal de luchtweerstand met de klep dicht groter zijn omdat de lucht er tegenaan stroomt. De praktijk is anders. Er vormt zich als het ware een luchtkussen in de ruimte waar de lucht overheen stroomt. Dus een botsing met een gesloten klep is er niet. Dat zie ik ook zo onder de auto waar lucht in een gesloten ruimte zit zal als het ware een kussen gevormd worden waardoor de lucht niet naar binnen stroomt. Er zullen wel wervelingen zijn maar die heb je overal onder de auto. Wielkasten bijvoorbeeld.
Wat mij wel opvalt is dat bodemplaten onder diesel auto’s gebruikt worden. Waarschijnlijk om de motor sneller op temperatuur te krijgen. Let maar eens op hoeveel VWtjes je ziet rijden met een losse bodemplaat. Het zijn allemaal diesels.
Een benzine motor warmt sneller op. Dus een bodemplaat is niet nodig.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Tinne
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 07-12-2015

Gepost: 19 januari 2016 02:41 PM
  [ # 24 ]

Uit dit topic (b)lijkt er GEEN bodemplaat op de 82pk te zitten en WEL op de 110pk versie….waarom zou dat?

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 19 januari 2016 11:29 PM
  [ # 25 ]

Turbo snel op temperatuur brengen?
Ik ben overigens wel erg nieuwsgierig naar waar je immense interesse voor de bodemplaat vandaan komt.

Profiel  
 
Tinne
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 07-12-2015

Gepost: 20 januari 2016 12:23 AM
  [ # 26 ]

Immense nieuwsgierigheid Very Happy

Ik vond het al bijzonder dat ik bij onze 82 versie zo langs de distributieriemen de grond al zag….huh dacht ik toen?
Ik zag allerlei rommel zo overal bij komen (tussen die riemen dus).

Verder bang dat Citroën bespaard heeft op bodemplaat voor onze versie misschien.

En het wel hebben van een bodemplaat lijkt zo logisch (terwijl het er maar een halve is en hij idd meer een isolatiefunctie lijkt te hebben)

Dat is alles Wink

Profiel  
 
San
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 20 januari 2016 07:27 PM
  [ # 27 ]
Nitro+ schreef:

Turbo snel op temperatuur brengen?
Ik ben overigens wel erg nieuwsgierig naar waar je immense interesse voor de bodemplaat vandaan komt.

ik was bang dat ik wat verloren was;-) en lijkt zo logisch een plaat onder je auto. maar heb vandaag gebeld met de dealert, er is een bodemplaat leverbaar….maar die zit niet standaard op de 82 pk versie, dus ben gelukkig niks verloren.

Profiel  
 
Tinne
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 07-12-2015

Gepost: 20 januari 2016 07:46 PM
  [ # 28 ]

Niet standaard op de 82 versie? waarom zou dat? (kosten?).
Toevallig ook de prijs van een bodemplaat te weten gekomen?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 20 januari 2016 07:48 PM
  [ # 29 ]
hoeksepeet schreef:

Lucht happen zal niet gebeuren aan de onderzijde. Waar al lucht is zal geen nieuwe lucht komen. Mooi voorbeeld is een pick-up truck met een klep aan de achterzijde. Voor je gevoel zal de luchtweerstand met de klep dicht groter zijn omdat de lucht er tegenaan stroomt. De praktijk is anders. Er vormt zich als het ware een luchtkussen in de ruimte waar de lucht overheen stroomt. Dus een botsing met een gesloten klep is er niet. Dat zie ik ook zo onder de auto waar lucht in een gesloten ruimte zit zal als het ware een kussen gevormd worden waardoor de lucht niet naar binnen stroomt. Er zullen wel wervelingen zijn maar die heb je overal onder de auto. Wielkasten bijvoorbeeld.
Wat mij wel opvalt is dat bodemplaten onder diesel auto’s gebruikt worden. Waarschijnlijk om de motor sneller op temperatuur te krijgen. Let maar eens op hoeveel VWtjes je ziet rijden met een losse bodemplaat. Het zijn allemaal diesels.
Een benzine motor warmt sneller op. Dus een bodemplaat is niet nodig.

Ben het niet eens, dat luchtkussen in die pick-up is niet vlak zoals een afdekzijl, sterker nog als je in een pick-up zult meerijden en naar zo’n afdekzijl kijkt zie je dat het gegolft staat hoe strak aangespannen ook.
Praktijk is dat mijn oude Volvo destijds met moeite 100 reed met de aanhanger er achter, deed ik de achterklep eruit was 120 geen probleem.
Hoeveel Mondeo’s zag je niet rijden met een gescheurde achterbumper? Dat was niet van aanrijdingen maar gewoon scheuren door de wind.

Maar de bodemplaat, als het onderstel van de C3 is, kun je dan geen plaat van een C3 monteren? Die moeten wel al op de sloop te vinden zijn.
Misschien helpt het nioet aerodinamisch, het helpt wel om minder geluid van de motor te hebben, het helpt ook om alles wat properder te houden.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
San
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 15-11-2015

Gepost: 20 januari 2016 07:55 PM
  [ # 30 ]
Tinne schreef:

Niet standaard op de 82 versie? waarom zou dat? (kosten?).
Toevallig ook de prijs van een bodemplaat te weten gekomen?

jup, 159 euro ik ben nog niet echt overtuigd van een voordeel, zolang dat nog niet is gebeurt blijft de mijne plaatloos;-) de dealert gaf aan dat de plaat met name geluid van de diesels wat dempt

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook