8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8

De C6 van FurrieGurrie
furriegurrie
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1647

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- Xsara 1.6 Plaisir
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 juli 2017 09:56 AM
  [ # 106 ]

daar ga ik stiekem ook wel vanuit!

Profiel  

furriegurrie
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1647

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- Xsara 1.6 Plaisir
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 13 september 2017 08:40 AM
  [ # 107 ]

Gisterochtend bij het vertrek naar het werk in de eerste meters een melding op het display dat de band rechtsachter lek is. Direct bij de benzinepomp even gecheckt en inderdaad was de band (ondanks dat deze er op het oog niet zo slap uit zag) nagenoeg leeg. De band opgepompt en even goed geluisterd, maar ik hoorde geen gesis.
Display gaf weer groen aan en normaal naar het werk kunnen rijden. Halverwege de dag nog even gecheckt, maar geen melding meer. Bij naar huis gaan toch weer een melding, nu dat de spanning te laag was rechts achter.
Vlak bij mijn werk zit een bandenzaak, dus daar direct maar even heen gereden.

Het euvel was snel duidelijk:

Een torx schroef had zich in de band gewerkt.

Gelukkig nog te repareren en een 20 minuutjes later en €25,- armer was het weer opgelost. Ben toch wel blij met die sensoren moet ik zeggen. Omdat je het bij deze lage banden niet zo ziet als de spanning onvoldoende is, rij je ze snel kapot bij een lekke band en dan zijn de kosten een stukje hoger.
Slijtage patroon achter was prima en profiel nog wel ok. Voor zijn de banden niet geweldig meer. Volgend voorjaar maar eens vers rubber monteren. Voor de winter heb ik een set winterbanden die er straks op gaan (ook met sensoren)...

Profiel  

8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8

© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook