9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
   
De C6 van FurrieGurrie
furriegurrie
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1950
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- Xsara 1.6 Plaisir
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 14 mei 2018 06:21 PM
  [ # 121 ]

Daar ga ik eens informeren. Ziet er inderdaad goed uit, maar hopelijk ook te betalen voor een simpele C6 rijder….


Gisteren opeens weer de riedel aan fout meldingen die er ook was voor het vervangen van de abs sensor rechts voor. Vaag, meerdere keren gestart na vervanging en zo’n 400 km gereden.
Nog niet uitgelezen, dus wellicht een andere sensor….de vervanger is een Bosch die er voor zover ik kpn beoordelen goed en origineel uit zag. Maakte niet de indruk van vervalsing oid…

Profiel  
 
furriegurrie
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1950
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- Xsara 1.6 Plaisir
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 15 mei 2018 12:31 PM
  [ # 122 ]

gisteravond even aan de lexia:

https://share.ziggo.nl/ajax/share/0f8d590e08262d48f8673118262d4d7786f8e88d970dd183/1/8/NDA/NDAvNTkx



https://share.ziggo.nl/ajax/share/0bb7e22404644144bbcc83b464414090b9017c39097e5d52/1/8/NDA/NDAvNTkw

lijkt er dus op dat nu de sensor linksachter aan de beurt is. Ik heb de storingen gereset maar daarna niet meer gereden.

De ABS Sensoren aan de achterzijde zijn volgens mij lastiger te vervangen dan die aan de voorkant.
Dacht dat de brandstoftank dan moet zakken om de clips van de bekabeling die over de tank loopt los te kunnen maken. En je zou bij de stekker moeten kunnen via de dop onder de achterbank waar de brandstofopvoerpomp zit. Maar of dat eenvoudig is met Pack Lounge? Iemand dit al eens aan de hand gehad?

Edit: embedden van de links werkt helaas niet meer via de ziggo webspace

Profiel  
 
compie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 18 mei 2018 12:49 PM
  [ # 123 ]

Klopt dat de brandstoftank een stukje moet zakken om bij de bekabeling te kunnen.
Bij mij was rechtsachter defect en kreeg dezelfde riedel aan storingen als jij, schijnt normaal te zijn.
Ik heb de reparatie niet zelf gedaan, maar laten doen door een kleine, gespecialiseerde, garage.
Daarna nooit geen vervelende foutmeldingen meer gehad.

Profiel  
 
furriegurrie
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1950
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- Xsara 1.6 Plaisir
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 21 december 2018 01:01 PM
  [ # 124 ]

Vanmorgen met de C6 naar de APK keuring geweest. Weer een jaartje goedgekeurd.
Wel met wat aandachtspunten: remmen rondom worden minder. En er zit iets spel op het onderste punt van de wielophanging links voor. Fusee heeft speling die kleiner is dan 1 mmm. Ik heb de onderdelen allemaal al een tijdje liggen, moet alleen ff tijd en zin maken

Profiel  
 
furriegurrie
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1950
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- Xsara 1.6 Plaisir
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 21 december 2018 04:58 PM
  [ # 125 ]

En de teller stond precies op 156000 toen ik de C6 in de garage parkeerde na de APK.

Dus zo’n 30k mee gereden sinds ik de C6 in bezit heb.

Profiel  
 
wimb
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2609
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 21 december 2018 05:40 PM
  [ # 126 ]

Grappig, de Jag heeft vorige week de 330.000 overschreden. Het dubbele van jouw C6.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
furriegurrie
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1950
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- Xsara 1.6 Plaisir
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 13 januari 2019 08:54 PM
  [ # 127 ]

vandaag maar eens de olie vervangen. Dat had ik eigenlijk wel wat eerder mogen doe. Ik heb nu 30k met de C6 gereden en weet niet precies wanneer de laatste oliewissel hiervoor is geweest. Op zich niet zo spannend natuurlijk, maar wel wat werk omdat de bodemplaat er onderuit moet om bij de aftapplug te komen. Dat gaat met een smeerkuil best makkelijk.
Oliefilter zit aan de bovenzijde van de motor en is redelijk bereikbaar. Er lopen wel wat leidingen langs die gelukkig wel wat aan de kant te leggen zijn. Dan gaat het precies.
Ik kwam er achter dat er 1 plug van de bodemplaat bevestiging was verdwenen. Gelukkig heb ik er daar een tijdje geleden een aantal van aangeschaft dus die kon ik direct vervangen.
Bij het rommelen aan de diverse leidingen en leidinkjes brak er een vacuumslangetje. Wat een brosse rommel is dat.
Ik kon de verbinding weer maken door de boel iets te verleggen.
Iemand enig idee waar die vacuumleidinkjes voor/van zijn er welk artikelnummer ze hebben of waar ze in service.citroen terug te vinden zijn???

Profiel  
 
furriegurrie
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1950
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- Xsara 1.6 Plaisir
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 10 juli 2019 11:18 AM
  [ # 128 ]

Gisteren de opgeknapte velgen met nieuwe bandenspanningsensoren en splinternieuwe Michelin Primacy 4 onder de C6 gezet.
De sensoren zijn Jaguar/LandRover items die ik via Ebay in de UK had gekocht. De originele sensoren zaten wel in deze velgen en werkten prima, maar ze zijn dusdanig oud dat ik niet verwacht dat ze het nog de hele levensduur van de Primacys vol gaan houden. Vandaar een ander setje. Deze nummers ingevoerd met de Lexia en na een paar km rijden stonden alle geregistreerd en is de status Ok.

Zo staat ze er nu bij

En deze banden voelen geweldig goed aan. Een hele verbetering vergeleken met de oude die net niet lekker gebalanceerd waren (tweede hands set Atlantique velgen die ik een keer op de kop had getikt) en wat gecupt waren achter

Profiel  
 
vtske
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1650
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 10 juli 2019 11:30 AM
  [ # 129 ]

Het is en blijft een prachtige wagen in deze kleur.

(Werknemer)1978-1983 Alle types CITROËN Demo, nieuw, tweedehands en overnames.(Werknemer-Medezaakvoerder) 1983-1989 BX16 TRS 3X, BX19 TRD 1X, BX19D 1X, BX19RD BREAK 2X, BX TRD TURBO 1X. (Privé) 1989-2000 BX TRD TURBO,1992-1998 AX11 TRE, 1998-2000 SAXO 15D SX, 2000-2008 XSARA BREAK 19D,2004-2011 SAXO VTS 1400,2008-2014 PEUGEOT 307 14 HDI,2011-tot heden New C4 EXCLUSIVE 16 EHDI 112 EGS6,2014(zoon)2016-tot heden C4 GRAND PICASSO EHDI 115 BVM6.

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 13 juli 2019 05:09 PM
  [ # 130 ]

Wat ontzettend mooi, ik rijd zelf ook nog steeds met veel plezier in mijn C6!

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
 
9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook