2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Carbon Cleaning bij Garage Johan Oldenhage
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 22 september 2016 05:44 PM
  [ # 16 ]

Voor de Carbon Cleaning leek het net alsof mijn 1.6 THP motor een flinke turbogat had. Bij ongeveer 3000tr/min kwam de turbo pas erin met een nadrukkelijke duw in de rug. Optrekken bij lage toerentallen ging wat schokkerig bij het schakelen. Met het gas loslaten leek de motor met een schokje te reageren. Dit is met de dag steeds minder geworden. Ik moet wel zeggen dat ik de motorolie verwisselde voor/na de Carbon cleaning behandelingen. De olie neemt het losgeweekte koolaanslag op en reinigt ook weer op zijn beurt.
Ik kan deze behandeling iedereen aanraden bij iedere beurt bv, ook al vermoed je niet dat de motor inwendig vervuild is.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9566
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 22 september 2016 11:13 PM
  [ # 17 ]

Ik heb de cleaning niet bij Garage Oldehage laten doen maar bij mijn eigen Citroën dealer en het beter reageren in lage toeren kan ik eerder omschrijven als koppel is terug aanwezig, trouwens niet enkel in lage toeren ook hoger merk ik meer koppel.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
FastFred
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1839
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 september 2016 11:32 AM
  [ # 18 ]

Het bokken en stoten van de motor is bij mij soms zo extreem dat ik bij het lossen van het gas of het uitschakelen van de cruisecontrol bij 80km/h zowat door de vooruit gelanceerd wordt. Ook file rijden is geen pretje op die manier.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9566
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 september 2016 05:59 PM
  [ # 19 ]

Die cruisecontrol werkt inderdaad ook veel beter maar denk dat dit vooral is gekomen door het hendeltje aan het stuur dat ik heb open gemaakt en de contactjes gekuist. 1 van de 2 was dus de oplossing, of beide.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7216
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 september 2016 07:24 AM
  [ # 20 ]

Onze Mégane leasediesel uit 2012 met nog geen 80K kilometer op de klok was, mede dankzij een stadsleven met veel korte ritten maar ondanks regelmatig een lange rit en uitsluitend premium diesel, erg vermoeid geworden. Heel makkelijk afslaan bij optrekken, geen topsnelheid meer en tergend trage tussensprints.

Na een carbonbehandeling bij Johan is de auto een stuk opgeknapt: hij heeft weer een flinke duw in de rug en minder gevoelig bij wegrijden. Binnenkort mag ‘ie voor een beurt en ik denk dat ik na de olieverversing nog één keer een behandeling laat doen. Maar ik ben nu al erg in mijn nopjes met de huidige verbetering!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 24 september 2016 09:18 AM
  [ # 21 ]

Over welke kosten hebben we het?
Overweeg namelijk om het bij de C2 1.4 HDI van m’n dochter te laten doen, die wordt een beetje lui onderin.
Km-stand nu ruim 250.000

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40652
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 24 september 2016 01:24 PM
  [ # 22 ]

Tientjeswerk Rene. Gewoon ff bellen met Johan. Kosten vallen enorm mee, resultaat is echt merkbaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9566
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 september 2016 02:38 PM
  [ # 23 ]

Ik betaalde 80€ bij de dealer.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
alen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 20-10-2016

- (Grand) C4 Picasso 1.8 16 v Ambiance
- Saxo 1,1 SX
Gepost: 03 november 2016 09:55 PM
  [ # 24 ]

Hoe groot is de benefiet bij de benzine motoren? Heeft het zin om mijn 1.8 16v uit C4 GP te behandelen (bj 2007) ?

Citroen C4 Grand Picasso 1.8 16v bj2007 voor mijzelf Wink
Smart Forfour voor de betere helft Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27201
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 november 2016 02:11 PM
  [ # 25 ]

Een week of 2 geleden ben ik bij Johan langs geweest met mijn Xsara met 1.6 16v motor.
De auto heeft net iets meer dan 250k gelopen, waarvan net iets meer als de helft op LPG.

De motor loopt altijd goed als er net onderhoud is uitgevoerd (verse olie), maar het wordt steeds lastiger om 20k te rijden. Het wordt trager en minder soepel. Zeker bij een koude start wil er nog wel eens flink ingehouden worden. Deze verschijnsels begonnen weer aardig naar voren te kopen halverwege tussen beurtjes in.

Het inlaattraject is een kwartiertje gevoed door het apparaat bij Johan.

Het resultaat is duidelijk. De motor is weer een stuk levendiger!
Reageert beter op gas geven en trek gemakkelijker door. Zelfs bij een koude start rijdt de auto makkelijker weg. Waar de elektronica bij een koude start soms flinke correcties op de stationairloop moest uitvoeren of zelfs afsloeg is dit ook niet meer voorgekomen.

Ik merkte het resultaat al direct op weg naar huis. Toch maar even 2 weken en 600-800 km gewacht tot het trekken van conclusies.

Is carbon cleaning dan een wondermiddel? Nee vast niet.
Maar het draagt wel degelijk bij aan de kwaliteit van de motorloop. Ik ben er in elk geval erg tevreden mee en het resultaat is boven verwachting!

Profiel  
 
Gepost: 06 november 2016 02:56 PM
  [ # 26 ]

Ben ook zeer benieuwd, heb aanstaande vrijdag een afspraak staan voor m’n dochters C2 1.4 HDI met ruim 258.000 op de klok.

Profiel  
 
Gepost: 11 november 2016 07:41 PM
  [ # 27 ]

En geweest! Wink

Het lijkt een ingreep van niks, maar toch gebeurt er in het inwendige van de motor blijkbaar het nodige, want het is echt direct merkbaar.

Zelfs mijn volledig a-technische dochter gaf na de thuisreis aan dat ze dat gemerkt had. Smile

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1615
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, volautomaat
Gepost: 14 november 2016 09:45 AM
  [ # 28 ]

Hoe werkt het?
Ik wil het laten doen in mijn C4 Picasso 2.0 16V, krijg je dan ook een nieuwe olie fileter en olie?
Ik heb mijn bak ook al laten spoelen, wil heel graag nog lang plezier van ons wagentje hebben.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Gepost: 14 november 2016 09:53 AM
  [ # 29 ]

Nope, geen schone olie en filter.

De motor draait stationair gedurende ten minste 20 minuten, waarbij er gedoseerd waterstof aan de verbrandingslucht wordt toegevoegd.

GJO kan jou uitleggen welke processen hierdoor in de motor plaatsvinden.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1615
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, volautomaat
Gepost: 14 november 2016 12:40 PM
  [ # 30 ]

Oké,
Ik wil wel gelijk me olie en filter doen, ben ik gelijk helemaal clean.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook