Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Die dikke zit idd direct op de accu. Maar kan wel halverwege doorgerot zijn.
Een goede klap wil idd nog wel eens helpen. Als dat helpt is het zeker je startmotor.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
H@ns schreef:Kan je nog proberen er met iets zwaars een klap op te geven?
Als je geluk hebt pakt ie dan misschien een keertje…
Moet je er wel bij kunnen natuurlijk…
Dit heb ik ook al geprobeerd (vergeten te vermelden). Kan er vanaf boven redelijk bij met een hamer.. geen airco of andere dingen in de weg. Althans, het leek op een startmotor en de dikke kabel kwam daar uit. (onder de inlaat/carb, aan de voorkant van de auto..). Paar tikken gegeven en startmotor begon weer heel iets geluid te maken.. maar werd niet beter en nu weer helemaal niks.
boukewerff schreef:Die dikke zit idd direct op de accu. Maar kan wel halverwege doorgerot zijn.
Een goede klap wil idd nog wel eens helpen. Als dat helpt is het zeker je startmotor.
Heb ook iemand anders continue laten starten terwijl ik de grote kabel bewoog.. helaas geen verandering.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Nieuwe startmotor!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
zorg dat je zeker weet dat de kabels in orde zijn voordat je een nieuwe startmotor haalt.
een ander dingetje is het koper plaatje in de startmotor die het contact tussen de constante plus en de motor zelf verzorgt.
die kun je omdraaien, en is dan weer nieuw (als nog niet eerder gedaan)
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
erikkuiper schreef:zorg dat je zeker weet dat de kabels in orde zijn voordat je een nieuwe startmotor haalt.
een ander dingetje is het koper plaatje in de startmotor die het contact tussen de constante plus en de motor zelf verzorgt.
die kun je omdraaien, en is dan weer nieuw (als nog niet eerder gedaan)
Ik ga zeker geen nieuwe nieuwe startmotor kopen voordat ik (of iemand van de garage) bij de oude is geweest. Heeft de CX gewoon een startrelais/koppeling die de startmotor met tandwiel koppelt en daarbij gelijk plus schakelt?
ja
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 21-08-2015
- BX 16 TRI
- Xantia 1.8
Hallo,
Ik gaf een klap met een stalen hamer (eerst met een kunststof hamer, maar dat werkte niet) en toen functioneerde ie weer, wel erg lastig uit te voeren zo bukkend in het motor compartiment. Bij Citroville hadden ze een goede liggen, maar de start motor van mijn Athena werkte nog steeds goed, maar staat wel op het lijstje voor vervanging.
zie hier mijn draad http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/229216/
Zeer veel succes!
Wim
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Vorige week met de eend ook problemen met starten, was echt gokken wanneer deze wel of niet wilde starten. Toen het contact aanstond zag je de benzinemeter oplopen en knipperlicht deed het, echter tijdens het starten zakte deze terug en knipperlicht stopte. Vreemd want de elektronica van een eend is niet zo modern dat alle stroom verbruikers worden uitgezet om de startmotor het maximale vermogen te geven. Het bleek dat er een gaar contact in het contactslot zat, deze schoon gemaakt en probleem opgelost. Viel dus op doordat het knipperlicht en de benzinemeter niet meer werkte op het moment dat er echt gestart werd.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het contactslot is simpel uit te sluiten door te starten met de draad bij de accu. Rode manchetje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
mbender schreef:Vorige week met de eend ook problemen met starten, was echt gokken wanneer deze wel of niet wilde starten. Toen het contact aanstond zag je de benzinemeter oplopen en knipperlicht deed het, echter tijdens het starten zakte deze terug en knipperlicht stopte. Vreemd want de elektronica van een eend is niet zo modern dat alle stroom verbruikers worden uitgezet om de startmotor het maximale vermogen te geven. Het bleek dat er een gaar contact in het contactslot zat, deze schoon gemaakt en probleem opgelost. Viel dus op doordat het knipperlicht en de benzinemeter niet meer werkte op het moment dat er echt gestart werd.
Hm, bij mij gaat de fan en de knipperlichten ook uit, maar de koplampen blijven wel aan. Denk dat het bij de CX anders is. En heb het startrelais al direct verbonden, dus dan kan het denk ik niet contactslot zijn.
bogaard77 schreef:Het contactslot is simpel uit te sluiten door te starten met de draad bij de accu. Rode manchetje.
Yep, even voor de zekerheid foto dan…
Heb hem ook getraceerd totaan het startrelais (zit vast bovenop startmotor zo te zien). Dit einde van draad aan de plus gekoppeld.
Andere eind gaat naar contactslot neem ik aan?
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Doubleyoupee schreef:Hm, bij mij gaat de fan en de knipperlichten ook uit, maar de koplampen blijven wel aan. Denk dat het bij de CX anders is. En heb het startrelais al direct verbonden, dus dan kan het denk ik niet contactslot zijn.
Het gaat om elektra verbruikers die alleen met contact aan werken, lichten doen het altijd dus dat klopt dat die niet uitgaan.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Doubleyoupee schreef:
Andere eind gaat naar contactslot neem ik aan?
Ja.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ook nog checken of je een fatsoenlijke MIN kabel naar je blok hebt liggen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Ook nog checken of je een fatsoenlijke MIN kabel naar je blok hebt liggen.
Heb die al schoongemaakt helemaal aan het begin.. een van de 1e dingen die ik gedaan heb.
Rest van de elektronica werkt verder gewoon goed.
OOk nog even startmotor gemeten, staat in ieder geval 12v op de aansluiting waar de kabel aanvast zit. Kleine gele kon ik niet goed bij.