Doorvoer schutbord C3 II
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 23 januari 2016 05:15 PM

Hoi allemaal,

Ik heb een Bosal afneembare trekhaak onder mijn C3 1.6 eHDI uit 2011 gemonteerd. Nog nooit zo’n makkelijke montage gehad. 2 plugjes van de bumper verwijderen, 2 stroken tape voor de bevestigingsgaten verwijderen, trekhaak er tussen kantelen en met 4 bouten M10 vast zetten, plugjes terug en klaar.

Daarna komt het electra-verhaal. Achter gaat alles prima met de E-set van Thule/Brink. Dat zit er zo in, plug&play;. Dan moet er één rode draad maar voren gelegd worden, ook geen probleem. Maar nu komt het….. Vanaf de accu moet diezelfde rode draad, welke dus uit 2 delen bestaat met een zekeringhouder er tussen, door het schutbord. Ik voel/zie 2 mogelijkheden. 1: langs de kabel van de motorkap-ontgrendeling, maar die wil niet. Geprobeerd dor te steken met een breinaald, maar ik kom er niet door. Dan dus optie 2: Langs de originele kabelboom, achter de zekeringkast. Alleen kom ik daar niet goed voor, om met de breinaald, of iets anders stars, langs de kabels te prikken. De zekeringkast zelf krijk ik ook niet opzij of naar onderen getrokken.

Wie heeft er een goede tip, of een andere mogelijkheid om vanaf de zekeringkast door het schutbord te komen?

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 januari 2016 07:47 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij is die draad voor de “constante plus” voor een caravan.
Als je daar niet mee rijdt, zou ik die draad lekker laten zitten.
Heb ik bij de Pluriel van m’n eega ook zo gedaan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 23 januari 2016 08:07 PM
  [ # 2 ]

Ik denk niet voor constante +. Ik heb namelijk een 7-polige contactdoos. Ik gok meer, dat het de spanningsregeling is voor de verlichting van de aanhanger/het fietsenrek. De rest wordt, volgens mij, aangestuurd door de canbus.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 26 januari 2016 06:22 PM
  [ # 3 ]

Mag op slot.

Doorvoer gevonden, vlak bij de zekeringkast. Lastig doorprikken, maar het is gelukt. Met 2 man en anderhalf uur ploeteren….

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook