1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Bezoek Conservatoire, Citroën-Forum, Aulnay FR, vrij 17 jun 2016
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 februari 2016 06:29 PM

van de voorpagina

Citroën-Forum bezoekt Conservatoire

Het Conservatoire Citroën geldt als het Heilige der Heiligen voor de Citroën-liefhebber. Daar moet je geweest zijn. Toch wachten veel forumers nog op hun eerste keer, sommigen vol ongeduld. Reden genoeg voor de Evenementencommissie om op vrijdag 17 juni een bezoek te organiseren.

Het Conservatoire Citroën is precies wat de naam aangeeft: een bewaarplaats voor Citroëns. Het is dus geen chique museum waar enkele topstukken dramatisch in scène gezet worden. Nee, hier staan de Citroëns in het gelid stil te getuigen van de rijke merkgeschiedenis. Een voordeel van deze benadering is dat je veel meer historische Citroëns kunt zien dan in een museale opstelling mogelijk zou zijn. Een nadeel is dat het Conservatoire niet doorlopend voor iedereeen geopend is, maar slechts op afspraak voor clubs.

Nu treft het dat Citroën-Forum.nl als club aangemerkt kan worden; met zijn 25.000 geregistreerde gebruikers zelfs als veruit de grootste Citroën-club van Nederland. Het treft ook dat wij een actieve Evenementencommissie hebben. Dat er op het forum animo is voor een bezoek aan het Conservatoire blijkt onder meer uit dit topic. Daarom vindt de Evenementencommissie dat het hoog tijd wordt om weer eens met het forum naar het Conservatoire te gaan.

Op vrijdag 17 juni 2016 om 13 uur opent het Conservatoire Citroën aan de boulevard André Citroën in F-93600 Aulnay-sous-Bois voor ons zijn deuren. Om 13:30 begint de rondleiding en uiterlijk om 15:45 worden we uitgezwaaid. Het aantal bezoekers is beperkt tot veertig. Zij betalen elk tien euro entree.

Vanwege het beperkte aantal bezoekers hebben we een ongewone aanmeldingsprocedure bedacht, waaraan we in een volgend voorpagina-artikel aandacht zullen besteden en waarvoor we een eigen topic zullen openen. Nu al kun je hier je voorpret de vrije loop laten.

tekst: Evenementencommissie, foto’s: Tjerk

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 03 februari 2016 07:54 PM
  [ # 1 ]

Niks voorpret, althans niet voor wat betreft het Conservatoire.
17 juni zit ik in het vliegtuig richting zon.
Mixed feelings…..  oh oh

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 03 februari 2016 08:42 PM
  [ # 2 ]

Benieuwd naar de procedure. Ik moet er toch echt nog eens naartoe…..

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 03 februari 2016 09:29 PM
  [ # 3 ]

Nog nooit geweest, wil het toch wel eens zien!! Leuk om dat met gelijkgestemden te doen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 03 februari 2016 11:53 PM
  [ # 4 ]
Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 04 februari 2016 11:45 AM
  [ # 5 ]

Ik ben in 2006 al eens met het forum geweest. Laat de plaats dus graag aan een ander.

De in het stuk hierboven geschetste “voordelen” van de niet-museale opstelling zorgen bij mij juist voor zeer gemengde gevoelens, en het ontbreken van de behoefte nog eens terug te willen. Hooguit omdat ze te weinig plek hebben om alles te laten zien en er destijds nog een hoop auto’s onder plastic in een afgesloten gedeelte van de hal stonden. Maar achteraf was ik ook wel een beetje teleurgesteld. De hal is koud, kaal, slecht verlicht en sfeerloos en je mist de mogelijkheid om sommige auto’s echt goed rondom te bekijken. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat dat stuk beleving ontbreekt en dat je de trots op de eigen geschiedenis niet terugziet in de manier waarop de fabriekscollectie wordt ontsloten. Nu de auto-industrie zo op de kleintjes moet letten zie ik een andere manier van tentoonstellen er ook niet meer van komen.

Niettemin de moeite waard om eens gezien te hebben.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 februari 2016 12:54 PM
  [ # 6 ]

Gaaf! Staat in de agenda, indien mogelijk wil ik daar wel heen!
Ik ben er nog nooit geweest, dus ik laat me graag teleurstellen door de opstelling Wink
Knallen we fijntjes met het lor die kant op!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 04 februari 2016 12:58 PM
  [ # 7 ]

Yes, daar wil ik ook wel bij zijn. Staat al in de agenda! Zorgen dat ik d’r in de ochtend ben, even rond crossen door Parijs, het Conservatoire in en ‘s avonds weer op huis an Very Happy

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 04 februari 2016 01:06 PM
  [ # 8 ]
Mulder schreef:

De hal is koud, kaal, slecht verlicht en sfeerloos en je mist de mogelijkheid om sommige auto’s echt goed rondom te bekijken. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat dat stuk beleving ontbreekt en dat je de trots op de eigen geschiedenis niet terugziet in de manier waarop de fabriekscollectie wordt ontsloten.

Ik ben er vorig jaar oktober geweest en ik kan me echt niet heugen dat het er koud en kaal was. Ik ben het wel met je eens dat het bij een aantal auto’s jammer is dat je er niet omheen kunt lopen. Dat geldt met name voor een aantal concept cars.

Qua opzet en indeling is het, vergeleken met de vorige keer dat ik er was, wel meer gestructureerd. Maar of dat de Citrofiel boeit durf ik oprecht te betwijfelen want we werden rondgeleid door een jonge, enthousiaste medewerker die niet alleen goed Engels sprak, maar ook inhoudelijke kennis had. Na ongeveer een kwartier is hij maar gestopt omdat niemand meer met hem mee liep; het bezoek was uitgewaaierd over de zaal. Mijn vriendin vond het best wel sneu voor die jongen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Gepost: 04 februari 2016 01:20 PM
  [ # 9 ]

wij willen ook wel mee procedure is recht van de sterkste???????? idiot gun

doei

Profiel  
 
citropl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 16-01-2008

Gepost: 04 februari 2016 01:29 PM
  [ # 10 ]

Mooi plan. Gezien alle perikelen rond het conservatoire niet gedacht dat het er nog ooit van zou komen. Een van de citroens staat al klaar om te gaan.

Ax (1991),Xantia 2.0 sx (1993),Xantia break turbo ct (1997),2 maal zx (1997 en 1998),XM turbo diesel (1999) en als opknapper een BX GTI uit 1992

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 04 februari 2016 01:39 PM
  [ # 11 ]

Ben er nu 2 keer geweest en hiermee:

Mulder schreef:

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat dat stuk beleving ontbreekt en dat je de trots op de eigen geschiedenis niet terugziet in de manier waarop de fabriekscollectie wordt ontsloten.

ben ik het 100% eens.

wimb schreef:

we werden rondgeleid door een jonge, enthousiaste medewerker die niet alleen goed Engels sprak, maar ook inhoudelijke kennis had. Na ongeveer een kwartier is hij maar gestopt omdat niemand meer met hem mee liep; het bezoek was uitgewaaierd over de zaal.

De laatste keer was ik er in 2014 met de Raid Arctique. Toen hadden we een rondleider die moeizaam Engels sprak, maar wel veel wist. En hier deed zich ook na zeer korte tijd hetzelfde uitwaaierverschijnsel voor en dat vond ik ook wel zielig, want hij deed erg z’n best. Je kan dit ook zien als een onverzadigbare honger naar Citroënkennis van de deelnemers, waarbij de camera in de broekzak brandt.

Dit allemaal gezegd hebbende, als je er nog nooit bent geweest MOET je het een keer gezien hebben.

Adri

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 05 februari 2016 12:09 AM
  [ # 12 ]
Mulder schreef:

dat je de trots op de eigen geschiedenis niet terugziet in de manier waarop de fabriekscollectie wordt ontsloten.

Alsof de foto’s van het openingsbericht niet overtuigend het tegendeel laten zien…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 05 februari 2016 10:04 AM
  [ # 13 ]

Vind ik niet nee.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 05 februari 2016 10:28 AM
  [ # 14 ]

En dat kan je mening zijn!

Gelukkig kunnen we als Eveco ook een hele groep forum gebruikers wél gelukkig maken met een uitje naar dit unieke museum op uitnodiging! En daar doen we dit soort reisjes voor… Naar onze mening moet iedereen het gewoon een keer hebben gezien. De een verwacht een mega mooi opgezet museum, terwijl de ander juist wil en kan genieten van de prachtige en unieke stukken die daar zijn opgesteld. Zo heeft een ieder zijn eigen belevingswereld!
En laat 2016 nu hét jaar bij uitstek zijn voor de Citroen liefhebber om te genieten van een brede keur aan meetings, bijeenkomsten en uitstapjes!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 05 februari 2016 10:51 AM
  [ # 15 ]
Xsara Coupe schreef:

En daar doen we dit soort reisjes voor… Naar onze mening moet iedereen het gewoon een keer hebben gezien.

En daar gaat het uiteindelijk om.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook