1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
ontstekingsmodule?
GerritBu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 31-01-2016

Gepost: 08 februari 2016 10:12 PM

Hoe een acceleratie pompje van een carburateur (1.4 bx motor) reinigen en welk deel vd carb is dat?
Iemand beschrijving en of foto’s?
Gr Gerrit

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 08 februari 2016 11:02 PM
  [ # 1 ]

Deze zit altijd in het verlengde van de gaskabel, die op carberateur zit gemonteerd,  dmv stangetje of een nok drukt er rechtstreeks op,  alleen raken ze eigenlijk nooit verstopt, als de vlottterkamer vol is, kijk dan van bovenaf in carberateur, (luchtfilter eraf)  Als je nu gas geeft, moet je een straal benzine zien???  Als dit niet zo is, is vaak het membraampje gescheurd van de acceleratie pomp,  werkt ie wel laat het zitten, vaak scheurt ie als je hem eraf haalt,

Profiel  
 
GerritBu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 31-01-2016

Gepost: 08 februari 2016 11:04 PM
  [ # 2 ]

Bedankt ik ga morgen even kijken. Wat zou anders het probleem kunnen zijn ?
Gr Gerrit

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 februari 2016 11:06 PM
  [ # 3 ]

Probleem van wat?

Profiel  
 
GerritBu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 31-01-2016

Gepost: 08 februari 2016 11:14 PM
  [ # 4 ]

Oh sorry. Dat staat er idd niet bij.
als ik gas geef valt de auto uit. Met choke er op is het wel iets beter
.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 08 februari 2016 11:26 PM
  [ # 5 ]

Nou kijk eerst maar even naar de straal, van het pompje,  het kan ook de benzinepomp zijn, die te weinig opbrengt,

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 09 februari 2016 03:29 PM
  [ # 6 ]

Het enige probleem met de Solex 32/34 carb waar ik tegenaan liep bij m’n AX was dat het membraan van de acceleratiepomp lek ging. Heb er de nodige van vervangen. Dan zat er weer een lullig klein gaatje in.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 09 februari 2016 05:22 PM
  [ # 7 ]
GerritBu schreef:

als ik gas geef valt de auto uit. Met choke er op is het wel iets beter
.

Dat ligt niet aan de acceleratiesproeier. Deze geeft wat meer pit tijdens accelereren. Als ie het niet doet, gaat het blokje wat minder rap in zijn toeren, maar de motor valt niet uit.

Het euvel klinkt meer als een verstopt benzinefilter.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 februari 2016 06:37 PM
  [ # 8 ]

Of te laag vlotterniveau?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 februari 2016 11:33 PM
  [ # 9 ]

Wil ie helemaal niet op toeren komen?
Kan je er wel normaal mee rijden als je heel rustig gas geeft?

Profiel  
 
GerritBu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 31-01-2016

Gepost: 14 februari 2016 12:00 PM
  [ # 10 ]

deze week het brandstoffilter vervangen, was ook wel nodig. heb toen een testritje gemaakt, koud rijd de auto goed maar zodra de motor op temperatuur komt valt deze uit. bij het opnieuw starten slaat de auto alleen op de choke even kort aan maar valt weer uit. het euvel komt denk ik wel uit de carb. deze week gaat een kennis van mij de carb uit elkaar halen en schoonmaken/repareren (hij heeft meer verstand van carberateurs dan ik). hopelijk is het dan prima.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 februari 2016 02:49 PM
  [ # 11 ]

Vreemd zeg!
Heel misschien blijft de vlotter hangen als ie warm is?
Misschien helpt het als je een paar keer tegen de carburateur tikt als ie uitvalt?

Verder zou ik de ontsteking ook nog niet uitsluiten.
Bobines met ontstekingsmodule kunnen erg wispelturig zijn…
Weet niet of jij die ook hebt?
Verder zou ik ook alle hoogspanningskabels even langslopen, misschien dat er één tegen een deel van de koets komt als het warm is?
Kan soms wel eens helpen om in het donker naar vonkoverslag te kijken…

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 14 februari 2016 04:01 PM
  [ # 12 ]

Een BX met carb. heeft waarschijnlijk een ontstekingsmodule. Berucht, die dingen. Vooral die van Bosch. De motor houdt er dan mee op als ie warm is. Ze zitten ook in de GSA en heb er altijd een op reserve bij me.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 februari 2016 05:06 PM
  [ # 13 ]

been there.
2x zelfs…
1x gsa en 1x bx

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 februari 2016 05:32 PM
  [ # 14 ]

Mogelijk staat de carburateur los, krijg je ook zo’n vagen klachten.
Als hij draait een spaarzaam onderaan de voet remreiniger spuiten.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
GerritBu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 31-01-2016

Gepost: 20 februari 2016 07:09 PM
  [ # 15 ]

de carburateur schoon gemaakt, geen gekke dingen kunnen ontdekken. de voetpakking is goed, reageert niet op rammenreiniger tijdens het stationair draaien. verder vind ik de pompopbrengst van de brandstofpomp wat aan de lage kant, maar zoals het nu lijkt zit het probleem idd in de ontsteking. nu weet ik niet hoe de ontstekingsmodule er uit zit en waar deze zit? kan iemand mij dat vertellen? eventueel met foto? er loopt wel een kabel van de verdelerkap naar een soort kastje?

tips?

gr. Gerrit

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook