19 van de 55
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 september 2017 07:51 PM
  [ # 271 ]
F.SvM schreef:

De deuren afhangen kun je pas goed als ze zijn opgebouwd.
Dus eerst ramen en electric erin plus de bekleding.
Dit omdat de deuren anders achterover gaan hangen.
Let wel op ,met plaatjes er tussen schuiven kun je de deur zo verstellen dat hij ineens wel ergens wat raakt .
En dus beschadigd.
Dus als je wat veranderd ,eerst voorzichtig dicht doen om te proberen.
Succes,...

VgF

Bij mij zijn de ruiten er niet uit geweest, ruit gewoon naar beneden. De deurpanelen wel, maar dat weegt niet zoveel.
De deuren zijn voor het spuiten afgehangen en weer uit de auto genomen om te spuiten, daarna hang je ze er zo in zonder groot risico op beschadigingen.

Die stripje bij de achterruit zijn lastig. Ze zitten dacht ik vast in de kit van de ruit?
Bij mij is de ruit erin gekit. Daarna de strip afgesneden, lastig want er zit idd staal in voor de stevigheid. En daarna in de auto gekit. Dan zie je eigenlijk geen verschil. Waarschijnlijk is het deel wat bij jouw nu stuk is het deel wat je eraf snijd.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 september 2017 07:57 PM
  [ # 272 ]
Arjan Verkade schreef:
F.SvM schreef:

Die stripje bij de achterruit zijn lastig. Ze zitten dacht ik vast in de kit van de ruit?
Bij mij is de ruit erin gekit. Daarna de strip afgesneden, lastig want er zit idd staal in voor de stevigheid. En daarna in de auto gekit. Dan zie je eigenlijk geen verschil. Waarschijnlijk is het deel wat bij jouw nu stuk is het deel wat je eraf snijd.

huh? huh

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 september 2017 08:00 PM
  [ # 273 ]

Dat gaat over deze strip aan de binnenkant van de achterruitjes.

Die zit gevouwen over de metalen rand waar de ruit tegenaan zit geplakt.
Als hem op de vouw afsnijdt kan je hem aan de binnenkant plakken.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 september 2017 08:05 PM
  [ # 274 ]

dan snap ik wat je bedoelt.

met een beetje geduld is het er ook wel heel uit te krijgen, tenminste als het nog de originele kit is.
(of wat daar van over is)

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 september 2017 08:09 PM
  [ # 275 ]

Zoals je op de foto ziet en op de vorige pagina leest zijn ze inmiddels al beschadigd.

Dan is de enige andere optie ze zelf netjes uit een sloper proberen te halen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 september 2017 09:32 AM
  [ # 276 ]

Zoek een type 1 sloper. daarvan vielen de raampjes er gewoon uit. is de strip nog heel..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 28 september 2017 01:55 PM
  [ # 277 ]
bogaard77 schreef:

Zoek een type 1 sloper. daarvan vielen de raampjes er gewoon uit. is de strip nog heel..

Laughing

Nou, maar goed dat ze daar een verbeterslag op gemaakt hebben!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 september 2017 07:55 PM
  [ # 278 ]

Bij serie 2 komen ze ook gewoon los, maar ik denk dat de ruitjes inmiddels de meeste CXen ze al eens opnieuw gekit zijn.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 01 oktober 2017 02:24 PM
  [ # 279 ]

voor die achterramen ben ik eens in de wereld van de profielen gedoken. honderden bedrijven en uiteindelijk verkopen ze allemaal dezelfde collectie Wink Het is een beetje improviseren, maar er is wel het een en ander te krijgen waar ik denk ik wel wat mee kan (zeker als je weet dat PS-profielen zich met een hittepistool goed laten vormen). Ik heb eerst maar eens wat monsters aangevraagd.

Zo ook rondgeneusd tussen de rubberprofielen (waarom moet het van plastic zijn). En daar besefte ik me dat ik ook de twee buizen rondom de intercooler moet vervangen (het U-profiel aan de linkerkant en het verbindingsstuk naar de Turbo, de verbinding naar de motorinlaat heb ik origineel kunnen vinden). Ik vroeg me alleen af of die buizen alleen overdruk te verwerken krijgen, of ook onderdruk? En hoe erg is die onderdruk dan? Ik meen begrepen te hebben dat die onderdruk wel in het aluminium luchtinlaat gedeelte voorkomt (vandaag als ipv kunststof bij de ongeslagen motoren). Maar of deze onderdruk nog (in kracht) aanwezig is aan de andere kant van de intercooler vraag ik me af…

De grotere silicone profielen komen in 5,5mm wanddikte, is dat voldoende stijf voor de onderdruk, of hebben de buizen een soort wapening nodig?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 oktober 2017 09:26 PM
  [ # 280 ]
le look le plus cool schreef:

Ik vroeg me alleen af of die buizen alleen overdruk te verwerken krijgen, of ook onderdruk?

Het hele traject na de turbo t/m het inlaatspruitstuk staat op overdruk, mits de turbo draait natuurlijk. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 oktober 2017 09:28 PM
  [ # 281 ]
bogaard77 schreef:

Zoek een type 1 sloper. daarvan vielen de raampjes er gewoon uit…

Jup. Op de A4, met 150 km/h. Dat was niet grappig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 22 november 2017 07:17 PM
  [ # 282 ]

https://flic.kr/p/21GA4jE
(Ik schrijf dit bericht op m’n mobiel en moest een beetje moeilijk doen om de link naar de foto hier te krijgen, ik weet dus niet of t werkt))

Bij de voorsorteren zit er om het raamgeleiderrubber een plastic klemmetje. Dat duwt t raam als t ware een tikje naar binnen zodat t niet uit de rail loopt. Nu blijken die dingen achter ook te zitten (zie foto?). Ik kom er alleen niet achter of die op de voorste stijl van de deur zit en of deze naar buiten steekt of aan de achterzijde toch naar binnen toe. Iemand enig idee?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 22 november 2017 08:31 PM
  [ # 283 ]

Op de achterdeuren zit dat plastic duwnokje op de voorste staande stijl gemonteerd. En dan vanaf binnen, zodat die de ruit een tikje naar buiten duwt met het omhoog komen.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 22 november 2017 08:57 PM
  [ # 284 ]
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2017 08:41 PM
  [ # 285 ]

Horen deze nokjes er altijd op…...?
Ik zie ze namelijk niet altijd bij ieder cx.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
19 van de 55
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook