24 van de 55
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 april 2018 01:41 AM
  [ # 346 ]

Je project vordert, ziet er erg goed uit !!

jij hebt een ander motormanagement systeem dan in de mijne.
Ik weet niet zeker waar mijn storing in zat. Ga het nog een keer navragen.
Er rijden een aantal CX-n rond op KdFi (ook andere merken) zou dus OK moeten zijn.
(nieuwe projecten in de garage krijgen overigens wat anders)

Heb je een goede koppelingset er in zitten ? 
Ik heb een versterkte, die meer aan kan. Zou zonde zijn als je de huidige te snel verslijt…
Je wint vast wel wat aan vermogen met je nieuwe systeem er in.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 04 april 2018 11:14 PM
  [ # 347 ]

Ja ik heb idd een ander systeem. Ik heb echter niet het idee dat die systemen elkaar sterk ontlopen. Het gaat meer om de service dan wel het forum dat erachter zit met kennis van het instellen van het systeem. Ik zag ook dat er wel wat kritiek was op nieuwe motormanagement systemen in jou topic. Tja. Volgens mij is er niks mis met KdFI, net zo goed als dat er vele met VEMs rijden en met heel veel plezier. Dat geld ook voor het systeem van mij.

Ik heb er geen nieuwe koppelingen in zitten. Die set zou in principe tot ongeveer 230/240pk gewoon goed moeten werken. Daar blijf ik bij weg. Wat ik begrepen heb is dat je met het systeem zelf ongeveer 40pk zou kunnen winnen, als je naar vermogen optimaliseert. Ik weet nog niet wat ik precies ga doen. Maar zelfs al zou ik nog de 170pk fabriek af over hebben, dan kom ik op 210pk uit….maar die illusie heb ik niet Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 april 2018 02:44 PM
  [ # 348 ]

Als KdFi t maar stabiel blijft doen, zal t ok zijn.

Advies: tzt af laten stellen op een rollerbank. Weet je zeker wat je hebt. Dat lukt je niet zo mooi en zuiver op de weg.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 07 april 2018 03:04 PM
  [ # 349 ]

Ik dacht dat een CX niet op de rollerbank kon vanwege het Diravi systeem. Ik weet niet wat er fout zou gaan…

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 07 april 2018 03:08 PM
  [ # 350 ]

Nog wat, war vul ik de bakolie bij? Via de pijlstokopening? Of via het gat van de sensor op de bak onder het schakelmechanisme (steeksleutel22)?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9150
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 april 2018 03:10 PM
  [ # 351 ]

Peilstokopening.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 09 april 2018 11:11 PM
  [ # 352 ]
Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 09 april 2018 11:17 PM
  [ # 353 ]

dit is het stuk dat vanaf het uitlaatspruitstuk naar de wastegate gaat. Het Haynes handboek suggereert dat hier een rubber ring geplaatst zou moten worden ter afdichting. Ik kan me dat niet voorstellen. Niet vanwege de hitte en niet vanwege de vorm van de aansluiting die nergens ruimte lijkt te geven voor zo’n ring. Ik kan me ook niet herinneren dat hier een pakking tussen zat. Klopt dat?

Dit is de aansluitvlak van de wastegate:

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 april 2018 09:55 AM
  [ # 354 ]
le look le plus cool schreef:

Ik dacht dat een CX niet op de rollerbank kon vanwege het Diravi systeem. Ik weet niet wat er fout zou gaan…

Je moet contimu blijven sturen. De auto gaat niet zoals bij normale sturen gewoon recht rijden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 april 2018 10:25 AM
  [ # 355 ]

ik herinner me overigens ook een blikken pakking in de set voor de turbo van de diesel die ik niet thuis kon brengen. Die zal voor de wastegate zijn. zal vanavond even kijken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 10 april 2018 03:10 PM
  [ # 356 ]

die pakkingen had ik ook gekregen maar zijn bedoeld voor de overige koppelingen tussen de uitlaatbuizen. Maar deze zat er niet tussen. Beetje vreemd lijkt mij.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 10 april 2018 03:22 PM
  [ # 357 ]

Pakkingen bij turboaansluitingen zijn meestal van dun staal met een prolfiel en derhalve eig maar 1x bruikbaar

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2018 04:47 PM
  [ # 358 ]

Voor zo ver ik weet heb ik nooit een pakking tegen gekomen tussen het wastegate huis en het pasvlak van het uitlaatspruitstuk.
Er zit wel een soort van metalen ring tussen als dichting (is bij het TCT blok ook zo).
Het wastegatepijpje is wel gemonteerd met 2 inox pakkingen, ook de grote uitlaatpijp die op de turbo zit is gemonteerd met een inox pakking.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 10 april 2018 05:17 PM
  [ # 359 ]
trxke schreef:

Voor zo ver ik weet heb ik nooit een pakking tegen gekomen tussen het wastegate huis en het pasvlak van het uitlaatspruitstuk.
Er zit wel een soort van metalen ring tussen als dichting (is bij het TCT blok ook zo).
Het wastegatepijpje is wel gemonteerd met 2 inox pakkingen, ook de grote uitlaatpijp die op de turbo zit is gemonteerd met een inox pakking.

Top! Dat is precies de situatie die ik hier ook heb. Samen met die dubbele pakking voor t pijpje en de enkele voor de uitlaat op turbo.

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 11 april 2018 08:56 AM
  [ # 360 ]

Misschien heb je hier iets aan: zie bijlage

Afbeelding Bijlagen
Turbo_Spares.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
24 van de 55
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook