23 van de 55
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 11 februari 2018 08:09 PM
  [ # 331 ]

Gisteren weer even aan de slag geweest. Inmiddels zit de vaart er behoorlijk in:
- Het uitlaatspruitstuk zit op z’n plek
- De deurrubbers zitten op hun plek
- Portieren zijn afgehangen (ik ben nog niet helemaal tevreden, maar dat is detail werk),
- veel kabelbomen liggen op hun plek
- Nieuwe luchtslangen zijn gemonteerd (aan de intercooler)
- De spiegels hebben weer werkende verwarmingselementen en motoren
- de drie achterruiten zijn schoon en kunnen binnenkort vastgelijmd worden (laat ik doen), en niet onbelangrijk: alle verwarmingselementen in de achterruit doen het nog!)
- en het spannendste van alles is dat ik mogelijk komende week al het nieuwe motormanagement kan gaan ophalen, samen met alle sensoren, nieuwe bobines (betrouwbaarder), geprepareerde kabelboom en vliegwiel voorzien van markeringen.

een schone bak, als voorbereiding op het vliegwiel zodat bak en blok weer verenigd kunnen worden.

DE verwarmingsdraden vn de spiegels zijn nagelopen op onderbrekingen. Deze zijn vervolgens hersteld met zilverlak (als je goed kijkt zie je aan de onderzijde en in het midden bovenaan wat herstellingen:

Zie hier het euvel van de niet werkende motor van de rechter spiegel: een van de twee verbindingsarmpjes tussen motor en ring was uit de kom geschoten. Deze was trouwens met geen mogelijkheid terug te krijgen, waarschijnlijk vanwege een tegenwerkende tandwielkast op het motortje. Maar ik had gelukkig nog een derde motortje liggen.

En bij de achterruit had ik nog een vraag. Het verwarmingscircuit blijkt uit twee elementen te bestaan: de grote zigzaglijn en een losse lijn bovenaan die bovendien in het midden onderbroken is. Het lijken twee inklaar grijpende vorken. Ik vermoed dat dit een soort weerstand is of zo. Maar de vraag is, wat doet het?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 februari 2018 08:22 PM
  [ # 332 ]

Die twee extra aansluitingen voor de achteruit verwarming zijn voor de automaat (vaak kapot)
Je kunt met schakelaar drie standen doen .
1 is uit
2 aan.
Of drie en dat is automatisch .

Voor de rest goed bezig!!!
Hoe heb je de deuren afgehangen zonder de lak van de sponningen te beschadigen….?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 februari 2018 08:28 PM
  [ # 333 ]

Wat F.SvM zegt die zigzaglijn is voor de automaat stand.

Het idee is dat als je de schakelaar aan het dak op de auto stand zet de achterruit verwarming automatisch aan gaat.
Als er vocht op de achterruit komt wordt er via de zigzaglijn verbinding gemaakt, hierdoor schakelt de achterruit verwarming in.

Uiteraard een mooi vooruitstrevend idee, in de paraktijk werkt het maar matig. Goed gezien de meeste CXen tegenwoordig alleen maar hobbymatig gebruikt worden is de achterruit natuurlijk nooit beslagen Wink

Overigens zit dit alleen op de luxe uitvoeringen.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 11 februari 2018 08:29 PM
  [ # 334 ]

Hiernaast ook nog tijd gehad voor een “nostalgische innovativiteit”.

Om de Generaal naar de spuiter te kunnen rollen had ik ‘m op blokjes gezet. Deze bleken toch niet helemaal bestand te zijn tegen klappen van de op en afrijden van de opleggen en de brug:

Nu heb ik met een project van me (Community Plastics) ervaring opgebouwd met het hergebruiken van plastic. Zo kreeg ik het idee om van mijn oude bumpers nieuwe blokjes te maken. De bumpers bleken, zoals ik vermoedde, van Polypropyleen te zijn (tegenwoordig zijn bumpers meestal van ABS en daar zou ik het volgende niet mee doen). Ik het wat stukjes van mijn bumper afgezaagd en afgewogen zodat ik de juiste hoeveelheid voor het malletje had. Vervolgens in het oventje gesmolten en in de mal in de vorm geperst (met een lijmklem). 1 blokje moet ik nog afwerken en waarschijnlijk moet deze nog wat afgekort worden aangezien daar iets te veel plastic in de mal terecht is gekomen.

En uiteindelijk heb ik dus mijn oude bumper gereïncarneerd in 4 blokjes die bijvoorbeeld tijdens de winterstalling gebruikt kunnen worden.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 11 februari 2018 08:36 PM
  [ # 335 ]
Arjan Verkade schreef:

Wat F.SvM zegt die zigzaglijn is voor de automaat stand.

Het idee is dat als je de schakelaar aan het dak op de auto stand zet de achterruit verwarming automatisch aan gaat.
Als er vocht op de achterruit komt wordt er via de zigzaglijn verbinding gemaakt, hierdoor schakelt de achterruit verwarming in.

Uiteraard een mooi vooruitstrevend idee, in de paraktijk werkt het maar matig. Goed gezien de meeste CXen tegenwoordig alleen maar hobbymatig gebruikt worden is de achterruit natuurlijk nooit beslagen Wink

Overigens zit dit alleen op de luxe uitvoeringen.

ah, dat is die “auto” stand op de plafond-console! Nou ik ben benieuwd….Over een paar maanden kan ik het checken. Die bediening zat er niet in toen ik de auto kocht. De bedrading zit er overigens wel in. De vorige eigenaar heeft hem waarschijnlijk als donorauto gebruikt…

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 11 februari 2018 08:41 PM
  [ # 336 ]
F.SvM schreef:

Hoe heb je de deuren afgehangen zonder de lak van de sponningen te beschadigen….?

VgF

Gelukkig had de spuiter de deuren er al ingehangen. Daardoor zaten ze al redelijk op hun plek en heb ik me vooral bezig gehouden met het goed sluitend krijgen. Alleen de rechter achterportier heb ik een tikje naar achteren moeten zetten. Dus geen kans op beschadigingen.

Die beschadigingen had ik trouwens wel bij het plaatsen van de ruiten, en dan vooral bij de achterportieren; dat als eigenlijk net niet waardoor je er eigenlijk niet aan ontkomt om het een klein beetje te forceren. Daar heb ik dus wel twee keer de lakstift erbij moeten pakken cry

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 februari 2018 10:01 PM
  [ # 337 ]

Zit er wel de goede schakelaar in…?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 11 februari 2018 11:10 PM
  [ # 338 ]

je bedoelt in het plafond? ik heb enkele consoles en een reeks knoppen om uit te kiezen:

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 februari 2018 07:48 AM
  [ # 339 ]

very good

Kijk ook even of de schakelaar goed is.
Schakelaar op auto zetten de twee stekkertjes wie boven in zitten verbinden met een draad
Dan moet er op de onderste twee draden 12 volt te meten zijn.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 12 februari 2018 10:24 AM
  [ # 340 ]

Wat een prachtig project, succes bravo

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 23 maart 2018 10:17 PM
  [ # 341 ]

wachtend op de aanpassing van het vliegwiel en het samenstellen vanher motormanagement systeem, ben ik wat “kleine” dingen gaan doen. Zoals het vervangen van wat rubber buizen die hun langste tijd wel gehad hebben:

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 23 maart 2018 10:38 PM
  [ # 342 ]

Bij het kaal maken van de carrosserie heb ik al vroeg de isolatie onder de achterbank weggehaald (onderdeel van het isotherm-pakket heb ik later begrepen). Dit moest natuurlijk terug als de nieuwe verf erop zat. Ik had echter geen zin om er standaard isolatie in te verwerken. De chemische lucht leek me niks en zaken als glaswol zou zelfs kunne irriteren als er stukken loskomen.
De oplossing bleek Métisse Isolatie te zijn, isolatiemateriaal gemaakt van gerecycled spijkerbroeken! Zowel akoestisch als thermisch goede isolatie en volledig natuurlijke materialen….en blauw! En ik kon een paar platen op de kop tikken (ipv een heel pak)

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 23 maart 2018 10:59 PM
  [ # 343 ]

in de aanloop naar het inbouwen van het motormanagement ben ik maar eens gaan onderzoeken welke kabelboom ik straks kwijt ben en waar ik de nieuwe door het schutbord naar de nieuwe computer moet doorprikken

inmiddels is het management binnen…..dat gaat nog wat worden! Een waar doolhof aan kabels en stekkers….


> voorbewerkte kabelboom, nieuwe DIS Bobines (van Renault Megane, voor betrouwbaarheid) en een heel batterij aan sensoren en actuatoren.


> detail: kabels zijn mooi ingepakt en voorzien van een code voor de bestemming (dat ga ik vast hekel fijn vinden)


> detail van de sensoren, met enkele custom bevestigingsplaatjes, en de computer.

Hiermee gaat toch wel weer een mooi avontuur beginnen met het inbouwen van dit spul! BS-Autotuen, waar het systeem vandaan komt, zal goed bereikbaar zijn voor vragen en komt bij de eerste keer starten sowieso langs. BS-autotune levert trouwens ook dit soort kabelbomen aan CX-basis, en heeft dan ook al veel ervaring met CX-en (wel fijn natuurlijk).

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9150
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 maart 2018 08:16 AM
  [ # 344 ]

Lees je hier ook mee?

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2033048/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 27 maart 2018 10:30 AM
  [ # 345 ]
René Jongejan schreef:

Lees je hier ook mee?

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2033048/

Ja! Klinkt heftig idd. Effe opletten wat daar aan de hand is. Andersom zijn er een hoop auto’s waar het juist fantastisch werkt….ben benieuwd wat er aan de hand is met de CX van cx25gtit2.

Profiel  
 
 
23 van de 55
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook