43 van de 55
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 22 januari 2019 11:21 PM
  [ # 631 ]

Vanavond de motor gestart en het toerental op ongeveer 2000 gehouden. De 12V van de accu werd al snel 6,6V (gemeten op de polen). Nadat de motor was gestopt, meette ik weer ongeveer 11,5V. De motor begon ook wat terug te lopen in toerental maar reageerde nog wel op het gaspedaal.

Er gebeurd dus wel iets, maar snap niet waarom de spanning z,alt naar die 6,6 en daarna weer terug komt op 11,5V

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 22 januari 2019 11:28 PM
  [ # 632 ]

er komt geen stroom in de accu terwijl er wel verbuikt wordt. Bij een al gedeeltelijk ontladen accu zie je direct aan de zakkende spanning. Als de motor stiopot( verbuik van stroom stopt) herstelt de accu zich weer enigszins. Het voltage stijgt weer, maar wat je niet meet is dat de kracht van de accu is teruggelopen.
Er wordt dus niet geladen.
eerste verdachte is de dynamo

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 januari 2019 11:37 PM
  [ # 633 ]

Effe langsbrengen bij AED in Delft, die kunnen zo controleren en reviseren indien nodig.
Snel en nette prijzen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3881
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 januari 2019 07:56 PM
  [ # 634 ]

als ik hier even mag vragen….

WebmasterGS schreef:

Aansluitend op het voorgaand bericht van Bogaard:
Bij mijn 25GTI, als ik deze start (geef geen gas) zie je het laadlampje branden, als ik dan wat gas geef gaat het lampje uit, je ziet ook de verlichting van de lampjes op het dashboard feller gaan branden.

Herkenbaar.
Dat is dan normaal ?
Is dat dan doordat die interne regelaar actief wordt, de dynamo gaat aan de slag en bij laadt ?

Wat zorgt er voor dat dat laadlampje brandt ?  Bij afwezigheid van output van de dynamo of te laag voltage op de accu ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3881
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 januari 2019 08:34 PM
  [ # 635 ]
le look le plus cool schreef:
Arjan Verkade schreef:
le look le plus cool schreef:

Lijkt het zo of is het satijn zwarte deel op de achterklep te klein?
Op de foto lijkt het alsof het maar net onder de raampjes uit komt.

OK….scherp….ik heb helaas de verkeerde maat doorgegeven aan de spuiter. Ik was toen nog in de veronderstelling dat die zwarte strook voor alle achterkleppen gelijk was. De auto had voor de renovatie zo’n belabberde lak dat de hele auto mat was en er tussen het donkerblauw en zwart op de achterklep niet heel veel verschil meer zat. Daardoor is het me toen ook niet goed opgevallen.

Laten we het mijn persoonlijke handtekening noemen Wink

En daar is niks mis mee !! En misstaat niet.
Er zijn wel meer die dat matte vlak iets anders hebben na een spuitbeurt.
Bij een donkere kleur valt dat niet zo op. Het valt wel op als de klep daar niet mat is, of zelfs mee gespoten in kleur. het is een met de vorm en optiek van de achterruit.

Hier de mijne na opnieuw spuiten. Ook op de achterkant van de ‘88 brochure staat ie ook zo op een foto, dat dat matte vlak net onder de achterkant van de brede zijsteunen van die grote achterspoiler uit komt.

 

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 januari 2019 09:07 PM
  [ # 636 ]
cx25gtit2 schreef:

als ik hier even mag vragen….

WebmasterGS schreef:

Aansluitend op het voorgaand bericht van Bogaard:
Bij mijn 25GTI, als ik deze start (geef geen gas) zie je het laadlampje branden, als ik dan wat gas geef gaat het lampje uit, je ziet ook de verlichting van de lampjes op het dashboard feller gaan branden.

Herkenbaar.
Dat is dan normaal ?
Is dat dan doordat die interne regelaar actief wordt, de dynamo gaat aan de slag en bij laadt ?

Wat zorgt er voor dat dat laadlampje brandt ?  Bij afwezigheid van output van de dynamo of te laag voltage op de accu ?

De regelaar wordt pas bekrachtigt boven de 2000 duizend toeren en het lampje uitgaat ,daarna als je het toerental weer terug laat zakken blijft hij zijn werk doen.
Als het lampje tenminste uit blijft of niet stuk is ,of de regelaar moet stuk zijn .

VgF

 

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3881
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 januari 2019 10:09 PM
  [ # 637 ]

Duidelijk !
Smile

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 24 januari 2019 08:52 AM
  [ # 638 ]

Ik had al een nieuwe dynamo aangeschaft omdat ik in eerste instantie dacht dat de dynamo stuk was of slecht wordt. Ligt nu al ongeveer 10 jaar op de plank.Surprisedops:

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 januari 2019 09:09 AM
  [ # 639 ]

De regelaar meet de veldspanning in de dynamo. Bij net gestartte motor is die meestal te laag om de regelaar ‘aan’ te zetten. Als het rest magnetisme in de rotor hoog genoeg is kan de regelaar soms meteen ‘aan’ gaan. Door nu het lampje aan te sluiten gaat er een sroom door de rotor lopen en stijgt de veldspanning. De regelaar zet nu het lampje uit en gaat de spanning afregelen op 14.4 Volt.
Als alle diodes heel zijn loopt er maximale stroom en wordt de accu maximaal geladen.

Als er nu 1 diode kapot is kan de accu ontladen bij motor uit. De dynamo doet het nog wel(een beetje).

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 24 januari 2019 12:33 PM
  [ # 640 ]

De dynamo heeft natuurlijk 4 jaar niet gedraaid en een jaar of drie los in een stoffige loods gelegen. bovendien is er lekkage geweest bij de waterpomp. Het zou dus goed kunnen zijn dat vuil/aanslag de werking van de dynamo blokkeert. In mijn geval lijkt de dynamo iid de eerste verdachte.

Dat die regelaar moeilijk doet, acht ik niet meteen het geval. Het ontladen van de accu bij motor uit heb ik nog niet expliciet kunnen bevestigen en ik denk nu zelf ook dat het verval dat ik gemeten heb, kwam door het niet bij laden door de dynamo en dus niet door een “spontaan” leeglopen van de accu.

Eerst de accu eruit en bekijken. Volgens mij heeft de vraagbaak ook een beschrijving van de accu (nog niet door heen kunnen bladeren), maar wat zijn snelle check om te werking ervan te onderzoeken?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 januari 2019 12:37 PM
  [ # 641 ]
le look le plus cool schreef:

Wat zijn snelle checks om te werking ervan te onderzoeken?

Even op restcapaciteit laten controleren m.b.v. een soort belastingsweerstand.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 27 januari 2019 04:40 PM
  [ # 642 ]

Ik ga van de week even de dynamo uitbouwen (dacht dat ik vandaag wel energie zou hebben, maar het verjaardagsfeestje van mijn zoontje heeft er toch wel in gehakt Wink ...die jeugd van tegenwoordig….). Eerst eens checken op losse contacten en vuil en/of aanslag door koelvloeistof.

Het andere obstakel voor ik echt kan rijden is de lekkende olie leiding tussen wastegate en turbo. Het ziet er naar uit dat de leiding zelf kapot is en dat de lekkage dus niet op de verbinding zit. Ik het een nieuwe leiding nodig, maar ik zie dat CX basis die niet heeft. Enig idee of dit een onderdeel is misschien onder een andere naam te krijgen is of dat ik op zoek moet naar een vervangend onderdeel? Het zou dus gaan om onderdeel(4): 95 633 380

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 januari 2019 10:34 PM
  [ # 643 ]

Is die nie zelf te maken.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 27 januari 2019 11:38 PM
  [ # 644 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan! police
is ws een leiding met banjo bouten
Er zijn universele flexibeleleidingen in diverse lengtes. En ws goedkoper dan de dealerleidingen

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 28 januari 2019 10:04 AM
  [ # 645 ]

Jullie bedoelen dat die leiding zelf nog wel te krijgen is, maar dat ik dan vooral zelf de aansluitingen er terug in moet duwen (of nieuwe banjo bouten erin zetten). Ik ken dit soort metaal omwikkelde leidingen als flexibele waterleiding (kunnen dus in ieder geval de druk aan). Maar zijn die leidingen ook bestand tegen de olie en hitte?

Profiel  
 
 
43 van de 55
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook