2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
DS20 halfautomaat 1970 weer op de weg krijgen
H@ns
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 februari 2016 10:28 PM
  [ # 16 ]
AZ schreef:

zo kan t ook Smile Inmiddels is t klaar…

Gave foto!
Zoiets dergelijks op de foto moet ik ook nog ergens hebben…
Even rond gereden met zonder dak cool smile en daarna naar de sloop…

Profiel  
 
Stef Sep
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1010
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
Gepost: 22 februari 2016 12:22 PM
  [ # 17 ]

Pomp aandrijven met boormachine (paarposts geleden) Even je radiator loshalen en met een dop in je boormachine op de moer van de poulie van de pomp, dus rechtstreeks.

Radiateur loshalen is echt heel makkelijk bij een DS, en dan kun je meteen daaronder eens mooi schoonmaken, en je radiateur lekker schoonspoelen, en je remmen eens goed inspecteren, en je versnellingsbak inspecteren op lekkage, en…en…en…

Profiel  
 
klinkenbijl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016

- C5 Break 2.0 Hdi
Gepost: 22 februari 2016 12:54 PM
  [ # 18 ]

zo heb ik het gedaan

Profiel  
 
AZ
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1590
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 22 februari 2016 01:00 PM
  [ # 19 ]
klinkenbijl schreef:

Had je het chassis aan de onderkant gesteund?

Ik had niets ondersteund. Ik heb de complete bovenbouw (a-raamstijlen, dakrand compleet, c-stijlen incl hoedenplank) van een donorchassis overgezet. Het totaal valt dan precies op z’n plek. Je zal merken dat als je alles vooraf opmeet er fabriekswege al minimale verschillen waarneembaar zijn. Dit wordt gewoon opgevangen door de vele stelmogelijkheden in het plaatwerk. Je moet wel scherp blijven uiteraard.

Voor wat betreft de motor… Ik heb al zo’n viertal motoren losgekregen met ‘Innotec deblock oil’. Soort kruipolie die je op de zuigers gooit. Na een aantal dagen altijd nog losgekregen met een volle accu en max 6 tikken van de startmotor.

Profiel  
 
klinkenbijl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016

- C5 Break 2.0 Hdi
Gepost: 22 februari 2016 05:54 PM
  [ # 20 ]

Innoteck deblock heb ik meermalen (in best wel grote hoeveelheden) aangebracht. Tot nu toe geen effect. Ik heb het idee dat de motor op het dode punt staat en ik zoek een manier handmatig een fractie verder te draaien. Via de aandrijving lukt me dat niet. Ik ga morgen maar eens kijken of ik bijdat grote tandwiel waar de startmotor op ingrijpt kan en of ik dat met een grote schroevendraaier wat verder kan wrikken. Bedankt voor de tips voor het overzetten van het dak. Ga binnenkort een chassis bekijken.

Profiel  
 
klinkenbijl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016

- C5 Break 2.0 Hdi
Gepost: 22 februari 2016 06:00 PM
  [ # 21 ]

Ik had nog wat foto’s van de problematiek bij willen voegen maar wist niet hoe dat moest. Nu wel:

Profiel  
 
klinkenbijl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016

- C5 Break 2.0 Hdi
Gepost: 22 februari 2016 06:00 PM
  [ # 22 ]

Ik had nog wat foto’s van de problematiek bij willen voegen maar wist niet hoe dat moest. Nu wel:

Afbeelding Bijlagen
DSC_4664.jpgDSC_4627.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1220
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 22 februari 2016 11:01 PM
  [ # 23 ]

Die is serieus door de roestbacillen te grazen genomen.
Hoe ziet de onderkant eruit Je kriksteunen,bumpersteunen en longerons?
Het is wel te repareren alleen gaat daar veel tijd en materiaal inzitten.
Succes!

Profiel  
 
klinkenbijl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016

- C5 Break 2.0 Hdi
Gepost: 22 februari 2016 11:53 PM
  [ # 24 ]

De rest is vreemd genoeg tamelijk gaaf koffer ok, bodem en longerons ook.

Profiel  
 
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1834
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 24 februari 2016 11:17 AM
  [ # 25 ]

Inderdaad behoorlijk aangevreten dakrand. Typisch dat de rest ‘tamelijk gaaf’is. Zie mijn project ID(ylle). Mijn dakrand boven de voorruit is puntgaaf, en mijn bodem varieerde van tamelijk gaaf tot matig, niet eens slecht. Edoch, ik ben vele uren laswerk verder. Kortom: maak een goede inschatting van de algehele staat voordat je vele uren in het één gaat steken en later moet ontdekken dat het ander toch ook nog veel zorg vraagt. Mijn koffer was bijvoorbeeld ook best gaaf, maar toch heb ik he maar vervangen, waarbij bleek dat de roest al flink aan de felsranden was gaan knabbelen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
klinkenbijl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016

- C5 Break 2.0 Hdi
Gepost: 24 februari 2016 07:48 PM
  [ # 26 ]

Het chassis is helemaal kaal (geweest). Binnenbekleding en antidreun is eruit. Er is in het verleden wel gelast rechts- en linksvoor hoek bodem longeron maar dat is netjes gedaan. ‘t Is een oorspronkelijk in Nederland geleverde auto. Ik vermoed dat er steeds wel roestbescherming is geweest.

Profiel  
 
klinkenbijl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016

- C5 Break 2.0 Hdi
Gepost: 26 februari 2016 10:17 AM
  [ # 27 ]

Moet tot mijn schande bekennen dat ik er gisteren achter kwam dat mijn DS een DS21 is met een DX2 motor. Stond overigens ook op het kentekenbewijs.

Profiel  
 
Gepost: 26 februari 2016 07:47 PM
  [ # 28 ]

das de beste motor voor de ds

doei

Profiel  
 
klinkenbijl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016

- C5 Break 2.0 Hdi
Gepost: 20 maart 2016 11:44 PM
  [ # 29 ]

Ik heb het blok met alles wat eraan zat eruit gehaald. Vervolgens motor van de rest gescheiden. Heb vervolgens via het oliebijvulgat liters petroleum erin gegoten. Ben toen gaan wrikken aan de drukgroep. Nu draait alles weer! Ga speuren wat ik, behalve koppeling, aan lagers en keerringen nog meer moet vervangen nu het toch open ligt. Koppelingshuis is een vette bende maar het diafragma lijkt droog.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Profiel  
 
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1834
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 maart 2016 09:37 AM
  [ # 30 ]

Mooi zo! Ben benieuwd wat je verder aantreft. Ik moet tzt ook nog op ontdekkingstocht in m’n DY3 blok.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook