AZ schreef:zo kan t ook
Inmiddels is t klaar…
Gave foto!
Zoiets dergelijks op de foto moet ik ook nog ergens hebben…
Even rond gereden met zonder dak en daarna naar de sloop…











Totaal aantal Berichten: 1010
Geregistreerd: 03-02-2011
- Traction Avant Slough Light 15
Pomp aandrijven met boormachine (paarposts geleden) Even je radiator loshalen en met een dop in je boormachine op de moer van de poulie van de pomp, dus rechtstreeks.
Radiateur loshalen is echt heel makkelijk bij een DS, en dan kun je meteen daaronder eens mooi schoonmaken, en je radiateur lekker schoonspoelen, en je remmen eens goed inspecteren, en je versnellingsbak inspecteren op lekkage, en…en…en…


Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016
- C5 Break 2.0 Hdi
zo heb ik het gedaan
















Totaal aantal Berichten: 1590
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
klinkenbijl schreef:Had je het chassis aan de onderkant gesteund?
Ik had niets ondersteund. Ik heb de complete bovenbouw (a-raamstijlen, dakrand compleet, c-stijlen incl hoedenplank) van een donorchassis overgezet. Het totaal valt dan precies op z’n plek. Je zal merken dat als je alles vooraf opmeet er fabriekswege al minimale verschillen waarneembaar zijn. Dit wordt gewoon opgevangen door de vele stelmogelijkheden in het plaatwerk. Je moet wel scherp blijven uiteraard.
Voor wat betreft de motor… Ik heb al zo’n viertal motoren losgekregen met ‘Innotec deblock oil’. Soort kruipolie die je op de zuigers gooit. Na een aantal dagen altijd nog losgekregen met een volle accu en max 6 tikken van de startmotor.


Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016
- C5 Break 2.0 Hdi
Innoteck deblock heb ik meermalen (in best wel grote hoeveelheden) aangebracht. Tot nu toe geen effect. Ik heb het idee dat de motor op het dode punt staat en ik zoek een manier handmatig een fractie verder te draaien. Via de aandrijving lukt me dat niet. Ik ga morgen maar eens kijken of ik bijdat grote tandwiel waar de startmotor op ingrijpt kan en of ik dat met een grote schroevendraaier wat verder kan wrikken. Bedankt voor de tips voor het overzetten van het dak. Ga binnenkort een chassis bekijken.


Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016
- C5 Break 2.0 Hdi
Ik had nog wat foto’s van de problematiek bij willen voegen maar wist niet hoe dat moest. Nu wel:


Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016
- C5 Break 2.0 Hdi













Totaal aantal Berichten: 1220
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Die is serieus door de roestbacillen te grazen genomen.
Hoe ziet de onderkant eruit Je kriksteunen,bumpersteunen en longerons?
Het is wel te repareren alleen gaat daar veel tijd en materiaal inzitten.
Succes!


Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016
- C5 Break 2.0 Hdi
De rest is vreemd genoeg tamelijk gaaf koffer ok, bodem en longerons ook.
Inderdaad behoorlijk aangevreten dakrand. Typisch dat de rest ‘tamelijk gaaf’is. Zie mijn project ID(ylle). Mijn dakrand boven de voorruit is puntgaaf, en mijn bodem varieerde van tamelijk gaaf tot matig, niet eens slecht. Edoch, ik ben vele uren laswerk verder. Kortom: maak een goede inschatting van de algehele staat voordat je vele uren in het één gaat steken en later moet ontdekken dat het ander toch ook nog veel zorg vraagt. Mijn koffer was bijvoorbeeld ook best gaaf, maar toch heb ik he maar vervangen, waarbij bleek dat de roest al flink aan de felsranden was gaan knabbelen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77


Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016
- C5 Break 2.0 Hdi
Het chassis is helemaal kaal (geweest). Binnenbekleding en antidreun is eruit. Er is in het verleden wel gelast rechts- en linksvoor hoek bodem longeron maar dat is netjes gedaan. ‘t Is een oorspronkelijk in Nederland geleverde auto. Ik vermoed dat er steeds wel roestbescherming is geweest.


Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016
- C5 Break 2.0 Hdi
Moet tot mijn schande bekennen dat ik er gisteren achter kwam dat mijn DS een DS21 is met een DX2 motor. Stond overigens ook op het kentekenbewijs.




Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
das de beste motor voor de ds


Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 21-01-2016
- C5 Break 2.0 Hdi
Ik heb het blok met alles wat eraan zat eruit gehaald. Vervolgens motor van de rest gescheiden. Heb vervolgens via het oliebijvulgat liters petroleum erin gegoten. Ben toen gaan wrikken aan de drukgroep. Nu draait alles weer! Ga speuren wat ik, behalve koppeling, aan lagers en keerringen nog meer moet vervangen nu het toch open ligt. Koppelingshuis is een vette bende maar het diafragma lijkt droog.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Mooi zo! Ben benieuwd wat je verder aantreft. Ik moet tzt ook nog op ontdekkingstocht in m’n DY3 blok.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77