12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
   
project 11B
j.witkop
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 10 juli 2019 11:49 PM
  [ # 166 ]

Ik denk dat door de hot spot de verdamping van benzine beter wordt eb dus ook het mengsel. Bij te lage temperatuur heb je meer benzine nodig om genoeg damp te krijgen?

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 11 juli 2019 09:16 AM
  [ # 167 ]

Zeker, daarom moet je choken bij koude motor.
Maar wat je niet wilt is dat de lucht onnodig opgewarmd wordt waardoor
er in feite minder lucht aangezogen wordt.
Maar het is me inmiddels duidelijk geworden dat ik er niets mee opschiet

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 26 juli 2019 10:27 AM
  [ # 168 ]

Hoe bedient de originele veren koppeling,is ombouwen naar diafragma het geld en de moeite waard?

Profiel  
 
j.witkop
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 26 juli 2019 11:25 PM
  [ # 169 ]

Sommigen zweren bij ombouw. Mijn ervaring is de volgende:
  mijn Traction met een koppeling met drukvingers ervaar ik geen problemen. Ook bij mijn DS niet, ik heb de veren afgesteld en geen problemen gehad. Een diafragma koppeling heeft een andere karakteristiek van aangrijpen dat misschien prettiger aanvoelt. Er zijn meerdere opties met hun eigen prijzen. Soms moet het vliegwiel afgedraaid worden.
Er zijn aanbieders die complete sets verkopen.

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 27 juli 2019 10:22 AM
  [ # 170 ]

Dan laat ik het origineel, de bediening mag best wat spartaans aanvoelen, als het maar betrouwbaar is.
Ombouwen is een flinke klus, en je ontkomt er niet aan dat het gewicht van de hele constructie fors
lager wordt met alle gevolgen vandien.

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 28 juli 2019 03:33 PM
  [ # 171 ]

De 12V DS19 startmotor heeft kennelijk een contactsleutel bediend startsysteem.
De mechanische schakelaar van de originele 6 Volter daarom maar overgezet.
Kost een dag, het verende contact was gescheurd en versleten, nieuwe voor moeten maken.
De schakelaar moet 180 graden gedraaid worden, dus de bedieningskabel bevestiging moest
ook verplaatst worden.

 

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 146
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 29 juli 2019 10:13 AM
  [ # 172 ]

Ik rijd zelf met een goed afgestelde vingerkoppeling en heb nooit problemen gehad.
In mijn bus heb ik ook de originele koppeling en is ook OK.

Enig punt is dat je de vingers wel goed moet afstellen anders kan de koppeling gaan “dansen” bij het aangrijpen.

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 29 juli 2019 10:30 AM
  [ # 173 ]

De vingerkoppeling mag blijven, ik ben al op zoek naar nieuwe bekleding voor de frictieplaat.
De vingers moeten bij gemonteerde koppeling op gelijke afstand zitten van het frictievlak van
het vliegwiel neem ik aan.
Zal het werkplaatshandboek er even op naslaan.

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 146
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 29 juli 2019 11:04 AM
  [ # 174 ]

Dat klopt, ik heb zelf van alle veren de lengte gemeten en zo teruggeplaatst dat de gemiddelde lengte bij elke vinger hetzelfde is. Daarna heb ik de hoogte van de vingers ingesteld.
Volgens het handboek moet dit door de koppeling een paar keer te bedienen en dan de hoogte van de vingers te checken. Hier heeft citroen een speciaal apparaat voor maar ik heb het gedaan door de koppeling op de grond te leggen en een paar keer de vingers te bedienen door er op te gaan staan.
Werkte goed.

Profiel  
 
j.witkop
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 29 juli 2019 11:24 AM
  [ # 175 ]

ik heb een kolomboormachine gebruikt en gekeken naar de hoogte van de veren in ruststand.
Vervolgens een grote dop of een grote ring gebruikt om de vingers tegelijk in te drukken en dan te controleren of de veren gelijk inveren. Werkte prima.

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 29 juli 2019 03:02 PM
  [ # 176 ]

O ja, ongelijke veren geeft het zelfde effect als verkeerd afgestelde vingers, de drukplaat lost scheef.
Ik snap het nu, dus komt het goed.
Ik heb extra veren, ik zal een zo gelijk mogelijke set uitzoeken

Profiel  
 
 
12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook