17 van de 19
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende > 
   
project 11B
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 779
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 18 januari 2022 04:41 PM
  [ # 241 ]

Hopelijk geen gescheurde spruitstukken meer.

 

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5259
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 januari 2022 08:23 PM
  [ # 242 ]

ik weet niet hoe het origineel zit, maar het lijkt op een bx verbinding…

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 779
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 18 januari 2022 08:57 PM
  [ # 243 ]

Origineel zit het met tapeinden in het spruitstuk en moeren, en een pakking tussen de flenzen.
BX bouten waren te kort, waar deze langere in zaten weet ik niet meer.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3089
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 19 januari 2022 05:20 AM
  [ # 244 ]
Penny Lane schreef:

Voor mij is het eerder ‘vreemd’ dat ze dat tellen vanaf het vliegwiel na de ID/DS altijd zo gelaten hebben, maar goed: als je er vanuit gaat dat je een bepaalde logica wilt vasthouden voor de techneuten in je organisatie die ‘t zo gewend zijn is er misschien (ooit) wat voor te zeggen (geweest).

Dat vind ik een heel sterk argument. Veel beter dan dat Jaguar bij de wisseling van een kalenderjaar de cilindernummering heeft aangepast naar internationale conventies…. bij hetzelfde blok. Rolling Eyes

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
graddus
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15394
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
Gepost: 19 januari 2022 07:14 AM
  [ # 245 ]
nanko schreef:

Hopelijk geen gescheurde spruitstukken meer.

 

Ooh dat is wel een goed idee inderdaad!

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 779
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 29 januari 2022 06:05 PM
  [ # 246 ]

De ontsteking gemoderniseerd met spul uit de tachtiger jaren (CX)

Bijna klaar om hem voor het eerst te starten.
Maar het koelvloeistof nivo was gezakt en het oliepeil gestegen…...
Met wat perslucht op het koelcircuit alle kvs eruitgeblazen en dat was
de hele inhoud, het lekt kennelijk ondanks zorgvuldige montage, bij de
chemiseafdichtingen.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9244
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 30 januari 2022 08:33 AM
  [ # 247 ]

Oei! Dat is minder….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1246
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 31 januari 2022 06:04 AM
  [ # 248 ]

Gelukkig is dat bij een Traction vrij eenvoudig te bepalen; Carter eraf om te kijken via welke cylinder hij lekt, kop eraf (ook vrij eenvoudig) Big end van die drijfstang losmaken aan de onderkant, Bovenlangs de cylinder eruit pulken, mooi schoonmaken en opnieuw met juiste pakking (dikte!) monteren

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9244
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 31 januari 2022 08:27 AM
  [ # 249 ]

Carter er af gaat niet als de motor in de wagen zit.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1246
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 31 januari 2022 10:10 AM
  [ # 250 ]

Bij de mijne ging dat vrij eenvoudig. Hij moet er sowieso af om oliefilter (zeef) schoon te maken

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9244
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 31 januari 2022 12:02 PM
  [ # 251 ]

Wat voor motor heeft die dan? Het zou de eerste traction zijn waarvan ik hoor dat dit kan. De torsiebrug zit namelijk in de weg.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1246
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 31 januari 2022 12:35 PM
  [ # 252 ]

De 11 D. (1955) Heb het 2 x gedaan; 1 x omdat ook ik interne koelwater lekkage had langs de cylindervoering, en 1 x nadat ik er 6000 km mee had gereden om oliezeef te controleren en de boel netjes af te leveren aan de nieuwe eigenaar.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9244
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 31 januari 2022 01:05 PM
  [ # 253 ]

Als de 11D een aluminium carterpan heeft, net als de DS zou dat kunnen. Maar bij de “gewone” 11 motoren met stalen carterpan niet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1246
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 31 januari 2022 02:06 PM
  [ # 254 ]

Mijn 11D had een stalen onderpan (engelse 11D)

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 779
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 31 januari 2022 03:31 PM
  [ # 255 ]

De mijne heeft een aluminium pan, maar al krijg ik die er af, dan nog haal ik het blok er
liever uit, en opereer ik het in de werkplaats met veel beter licht, vloerverwarming en niet
in de laatste plaats een goede muziekinstallatie, waarop een franse muziekzender speelt(FIP)
Alles zit nog niet vast, met een uurtje bungelt hij in de takel
Acadiane ChrisB helpt (toch ?)

Profiel  
 
 
17 van de 19
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook