2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
nieuw hier
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 25 maart 2016 08:37 PM
  [ # 16 ]

Dat is geen half werk! Mooi project.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 25 maart 2016 10:25 PM
  [ # 17 ]

Leuk dat je dit wilt delen hier, veel succes met de restauratie!
En we zijn altijd dol op foto’s Smile

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 25 maart 2016 11:05 PM
  [ # 18 ]

Welkom hier! Mooi project. Mooie basis heb je volgens mij: weliswaar zul je technisch aan de slag moeten maar je hebt zo te zien een mooie harde basis. De eerste plaatjes zijn bemoedigend. Hoe ga je je chassis schoonmaken?
En tip: vergeet je bevestigingsbussen tbv de voorwielophanging niet preventief door te lassen. Hier zitten vaak haarscheurtjes in die gedeeltelijk loszittende bussen kunnen geven die tot vaak onvindbare trillingsproblemen leiden. Zie ook mijn topic Prject ID(ylle)

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
van diepenbeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 24-03-2016

Gepost: 29 maart 2016 10:21 AM
  [ # 19 ]

ik heb heel de boven bouw laten stralen en in de epoxi laten zetten.want eigenlijk alleen op deze manier kun je pas echt zien waar de rotte plekken zitten en kun je goed lassen
Maar op deze heb ik alles bij elkaar maar een paar uurtjes las werk gehad, voor de rest is het veel schoonmaken opnieuw schilderen nieuwe wiellagers lager draagarmen voor kogels enz enz

Afbeelding Bijlagen
SAM_5488 (800 x 600).jpgSAM_5602 (800 x 600).jpgSAM_5604 (800 x 600).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 29 maart 2016 10:53 PM
  [ # 20 ]

Dat ziet er al strak uit en inderdaad een mooie harde basis zoals ik al meende te zien. Hoe heb je je chassis bij de straalboer af moeten leveren? Met of zonder vet en bitak? Ik heb het met de hand gedaan maar daar zit heeeeeel veel uren werk in. Mag ik zo brutaal zijn te vragen wat zon straalbeurtje en epoxyprimer kost? De offerte voor chemisch ontlakken (geen aanrader) en in de primer zetten voor mijn break was 6.000 euro. En dan moest het laswerk nog gebeuren. Nu ben ik vele uren verder maar voor een fractie van de kosten. En ik ken elk hoekje en gaatje van mijn chassis…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 29 maart 2016 11:00 PM
  [ # 21 ]

Deze drie foto’s waren bij mijn ID aanleiding voor vele maanden werk! Als de rest van het chassis ook zo goed is, is dat een mooie basis voor de rest van het werk.

Profiel  
 
van diepenbeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 24-03-2016

Gepost: 30 maart 2016 09:35 AM
  [ # 22 ]

ik heb alle bitumen op voor vloer plaat en kofferbak allemaal verwijderd op de bodum onder heb ik allen de randjes en wat ik kon zien losse stukken verwijderd .Ik had zoiets van als het verwijderd moet worden wat er met stralen niet af gaat doe ik daarna wel .maar rest van bodem bleef het wonderwel goed zitten .zoals je kan zien op de foto’s van de achter binnen schermen daar zit geen bitumen meer op dus veel (bijna alles) werdt eraraf gestraald maar omdat de keerzijde de teer eraf was kon ik de bodem en rest goed controleren en wat bleek nergens nog geen gaatje.Ik heb de body verder vuil aangeleverd dus goed voorzien van olie en vet .Ik heb voor het stralen en epoxy ongeveer 700 euro betaald

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 maart 2016 10:40 PM
  [ # 23 ]

Dat is niet duur!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 30 maart 2016 11:20 PM
  [ # 24 ]

700…? 🙄 Dat scheelt zowat een factor 10!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
van diepenbeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 24-03-2016

Gepost: 31 maart 2016 08:59 AM
  [ # 25 ]

dat is bij de gebroeders kerkhof in veghel .ze doen heel veel carroserieen en plaatwerk ik kom er zelf al meer als 25 jaar altijd perfect werk en als ze zeggen dat het niet kan kan het ook niet en altijd volgens afspraak klaar

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 31 maart 2016 12:07 PM
  [ # 26 ]

Dat zijn de bedrijven waar ik van houd!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
van diepenbeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 24-03-2016

Gepost: 19 april 2016 09:51 AM
  [ # 27 ]

inmiddels terug van de spuiter en nu druk met opbouwen

Afbeelding Bijlagen
SAM_5715 (800 x 600).jpgSAM_5710 (800 x 600).jpgSAM_6045 (800 x 600).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
van diepenbeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 24-03-2016

Gepost: 19 april 2016 09:54 AM
  [ # 28 ]

moter en bak gereviseerd

Afbeelding Bijlagen
SAM_6045 (800 x 600).jpgSAM_6075 (800 x 600).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 april 2016 11:05 AM
  [ # 29 ]

Strak werk.!
very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1258
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 19 april 2016 12:45 PM
  [ # 30 ]

Sow, je gaat als een trein! Ziet er allemaal strak uit, geen half werk in ieder geval.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook