1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Workshop detailing, Citroën-Forum, Heusden, zat 21 mei 2016
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 31 maart 2016 09:08 PM

Workshop autodetailing 21 mei 2016, Heusden

Reeds meerdere malen is het onderwerp detailing aan bod gekomen op dit forum.. Volgende week zullen we zelfs een gratis detail behandeling weg geven aan een van onze gebruikers!

Graag helpen we jullie allemaal aan een auto in nieuwstaat. Daarom willen we jullie dan ook van harte uitnodigen voor onze workshop detailing onder leiding van 2 enthousiaste mede-forumers en Angélique Merkx van Pavone Car Cleaning!
De workshop zal plaatsvinden op zaterdag 21 mei 2016 en zal aanvangen om 10.00 uur. De locatie is:

Industrieweg 19a
5256 PN Heusden

Op deze dag is het de bedoeling dat we jullie kennis laten maken met de basis van het auto detailen. Daarbij zullen onderwerpen als:

-  Wassen:  Waar op te letten om je auto met zo min mogelijk waskrassen weer blinkend schoon te krijgen? Hoe krijg je die nare velgen nu eindelijk eens écht netjes?

-  Kleien: dé methode om vastzittend vuil van je lak los te krijgen en je autolak om te toveren tot een glijbaan!
-  Polijsten: handmatig of machinaal… Naast een algemeen verhaal over hoe te werken, zal er ook voldoende tijd zijn voor iedereen om met de machines te werken en in samenwerking met de experts te kijken wat voor jouw auto en lak de beste aanpak is! Uiteraard komt ook aan bod wat absoluut niet te doen!

-  Voeding van de lak: na het polijsten bestaat er de mogelijkheid om de lak te voeden. We zullen jullie hierbij op de hoogte stellen van alle voor- en nadelen en de verschillende opties die je hierin hebt!
-  Bescherming! Als je zoveel tijd hebt gestopt in het netjes maken van een auto wil je natuurlijk ook dat hij zo lang mogelijk zo blijft en dat wassen in het vervolg een minimale inspanning is! De verschillende vormen van bescherming en de juiste methode van aanbrengen zullen deze dag zeker aan bod komen!

Helaas zal het niet mogelijk zijn om aan het einde van de dag met een volledig gepolijste auto naar huis te gaan. Dit is gezien de tijd, aantal aanwezige machines en de hoeveelheid werk die in een auto gaat zitten simpelweg niet mogelijk. Wel ga je naar huis met genoeg kennis en zelfvertrouwen om zelf je auto(‘s) eens grondig aan te pakken en de buurt te doen verbazen over die prachtige nieuwe voiture die je nieuw voor de deur hebt staan! Daarnaast heb je een beter beeld van wat je zoal nodig zult hebben en welke producten je zelf aan zult moeten schaffen..

Tevens staat het op de planning om na afloop met iedereen die daar zin in heeft de dag gezellig af te sluiten met een BBQ!

Meer nieuws over het precieze programma en de kosten welke aan deze workshop verbonden zullen zijn, volgt later in dit topic.. Uiteraard vinden we het wel al heel leuk om te lezen of jullie er zin in hebben!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 04 april 2016 12:34 PM
  [ # 1 ]

Mooi initiatief! Lijkt mij erg leuk en leerzaam. Ik weet nog niet zeker of ik dan kan helaas…

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 11 april 2016 01:22 PM
  [ # 2 ]

Yes! Zeker zin in, had zaterdag ook al een blaadje meegenomen, dit topic had ik echter nog niet gezien

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 21 april 2016 12:02 AM
  [ # 3 ]

Lijkt mij ook erg interessant!
Ik ben al wel aardig autopoetserig met klei en al maar wat extra professionele informatie is altijd leerzaam.
Ik hou het verloop van dit topic in de gaten!

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 21 april 2016 08:35 AM
  [ # 4 ]

Met het enthousiaste verhaal van Jaco op de voorpagina, is het ook tijd voor het organiserend comité om wat van ons te laten horen.

Welnu, op de achtergrond zijn we druk bezig om een aantrekkelijk programma voor 21 mei rond te krijgen. Het ‘vervelende’ van detailen is dat het een verslaving is. We proberen een programma in elkaar te zetten dat voor iedereen die dag leuk is. Dat is echt niet moeilijk, maar de beperking is dat een dag slechts 24 uur heeft. Laughing

Toch zijn we nu zo ver dat we binnen enkele dagen met meer informatie over de brug komen. Dus nog even geduld.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 21 april 2016 01:44 PM
  [ # 5 ]

is er dan ook de mogelijkheid om eventueel wat middeltjes aan te schaffen? Of is het vanwege het enorme assortiment wat hiervoor bestaat niet doenlijk om dit te organiseren?

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 21 april 2016 02:27 PM
  [ # 6 ]

Ook die invulling zijn we hard voor in overleg.. Er is zo enorm veel te koop dat het niet mogelijk is alles neer te zetten..
En áls je alles al zou hebben, is het ook erg lastig met aantallen!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 02 mei 2016 06:00 PM
  [ # 7 ]

van de voorpagina

Workshop detailing, Heusden, 21 mei 2016

Na de geslaagde voorjaarsmeeting zijn we niet stil blijven zitten. De glanzende auto van Jaco heeft ons dusdanig geïnspireerd dat we iedereen willen leren hoe je zelf je voiture kunt omtoveren in zo’n blinkende bolide! Daarom zal Angélique van Pavone Car Cleaning samen met twee ervaren detailers uit de evenementencommissie onze forumers de fijne kneepjes van het detailen bijbrengen.

Op zaterdag 21 mei 2016 organiseren we in Heusden een heuse workshop detailing. Wat houdt zo’n workshop dan in? Wel, het is de bedoeling dat jullie in een dag alle facetten te zien krijgen van het juist reinigen van de auto, het corrigeren van de lak, de bescherming van je werk. We laten jullie ook zien hoe je die mooie lak zo lang mogelijk strak kunt houden. De insteek van deze workshop is dat iedereen zelf ook aan de slag kan. We zullen dat doen aan de hand van een voorbeeldauto. Deze zal over de hele dag de diverse stappen doorlopen van het detailingproces.

In de loop van de dag komen de volgende onderwerpen aan bod:
-  Wassen: waar op te letten om je auto met zo min mogelijk waskrassen weer blinkend schoon te krijgen en die nare velgen eindelijk eens echt netjes te krijgen;
-  Kleien: dé methode om vastzittend vuil van je lak los te krijgen en je autolak om te toveren tot een glijbaan;
-  Polijsten: na een introductie over hoe te werken (handmatig of machinaal), zal er voor iedereen voldoende tijd zijn om met de machines te werken en samen met de experts te kijken wat voor jouw auto en lak de beste aanpak is;
-  Voeden: we zullen jullie op de hoogte stellen van de verschillende opties met hun voor- en nadelen;
-  Beschermen: Als je zoveel tijd hebt gestoken in het netjes maken van een auto wil je natuurlijk ook dat hij zo lang mogelijk zo blijft, dus komen de verschillende vormen van bescherming en de juiste methode van aanbrengen aan bod.

Het is de bedoeling dat jullie hierbij allemaal zelf de diverse stappen kunnen ondernemen en ervaren. Het zal dus geen saaie kijkdag worden, maar er is echt de mogelijkheid zelf dingen te proberen. We hebben diverse machines voor jullie ter beschikking om het gevoel te krijgen en om zelf een beeld te vormen van wat voor jou fijn werkt. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om met een van ons jouw eigen lak te bekijken en als daar tijd voor is, een deel vast aan te pakken. Op die manier kunnen we je gerichte informatie geven over de ideale werkwijze in jouw specifieke geval. Wees wel gewaarschuwd: het werkt erg verslavend en als je eenmaal een stukje van je auto hebt gedaan, dan zul je thuis niet kunnen wachten om het af te maken!

Voor deze leerzame dag inclusief lunch en drinken vragen we 35 euro. Daarvoor ben je een hele dag onder de pannen en ga je met een hoop kennis weer naar huis! Tevens hebben we voor alle deelnemers een speciale korting kunnen regelen bij een grote leverancier van poetsmaterialen. We hopen zo de stap om er zelf mee aan de slag te gaan nog een stuk kleiner te maken.

Na afloop van de dag verzorgen we een barbecue op basis van het “bring your own”-concept. Wij zorgen voor de grill, de houtskool en de ruimte. Ieder neemt zelf iets mee om te eten. Op die manier kunnen we de dag gezellig afsluiten en heerlijk genieten van elkaars kookkunsten.

Is je interesse gewekt en kun je niet wachten om aan de slag te gaan? Meld je snel aan in dit topic! Om iedereen genoeg aandacht te kunnen geven, moeten we het namelijk houden op een maximum van twaalf deelnemers. In verband met de inkoop van materialen zullen we jullie vragen om het deelnamebedrag vooraf over te maken. Na je inschrijving krijg je hierover meer informatie per PB.

tekst: Xsara Coupe, foto’s: Pavone Car Cleaning

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 02 mei 2016 10:09 PM
  [ # 8 ]

Ik wil graag meedoen aan de workshop met de C6

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 02 mei 2016 10:43 PM
  [ # 9 ]

Ik twijfel nog een beetje over deelname. Na de behandeling van de XM door Pavone Car Cleaning op de voorjaarsmeeting is mijn interesse wel gegroeid, maar de afgelopen weken heb ik ook al wel weer ervaren dat ik wat te ongeduldig ben voor zelf doen.

Neemt natuurlijk niet weg dat zo’n workshop een goed recept is voor een gezellige dag waarop je ook nog wat opsteekt. Ik laat het heel even inwerken tot na Citromobile.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 04 mei 2016 11:26 AM
  [ # 10 ]

Gewoon doen Jaco!!
Je zult zien dat het gewoon heel erg verslavend is! En daarbij is het natuurlijk gewoon een goed excuus is voor een dagje gezelligheid!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 04 mei 2016 12:25 PM
  [ # 11 ]

Ik zou heel graag willen, maar heb meerdere dingen die dag, een meeting van een ander autoforum bij De Meern aan de A12 en de verkoop voor de scouting loterij die dag.

Moet een keuze maken tussen 3.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 04 mei 2016 12:36 PM
  [ # 12 ]

Haha Marco, op een extra verslaving zit ik niet zo te wachten… Maar een dagje gezelligheid en ook nog wat opsteken, daar is weinig tegen in te brengen.

Zal ik me dan maar gewoon opgeven? Wat voor weer wordt het? Smile

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 04 mei 2016 01:10 PM
  [ # 13 ]

Bbq weer!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 04 mei 2016 01:16 PM
  [ # 14 ]

Dan ben ik van de partij!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 04 mei 2016 08:48 PM
  [ # 15 ]

Als er nog plaats is, meld ik mij aan voor de workshop.

Kees

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook