3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
C15 motorswap
Gemoll
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 06-04-2016

Gepost: 12 augustus 2016 08:14 PM
  [ # 31 ]

Met de c15 op vakantie geweest, probleemloos 4000-5000km gereden met de 1.6! Goed gelukt dus! Maar op de terugweg vond ik hem met tegenwind toch niet snel genoeg, en ik wil toch sleutelen. Wat moet er aangepast worden om een een 2.0 XU in te hangen (liefst ct turbo)?

Kan het met het huidige subframe?
Watvoor aandrijfassen moet ik gebruiken? C15 diesel?
Past het 1:1 op de motorsteunen? (heb ik ergens gelezen van wel)

Uiteraard doe ik ook wat aan de remmen en ophanging!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 augustus 2016 08:54 PM
  [ # 32 ]

Wat was het verbruik?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gemoll
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 06-04-2016

Gepost: 12 augustus 2016 08:57 PM
  [ # 33 ]

Ongeveer 1:13, volgeladen en met een niet al te aerodynamisch dakrek. Vond het zelf wel netjes, op de snelweg steeds 120 (op de navigatie dus echt 120) gereden

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 augustus 2016 09:03 PM
  [ # 34 ]

Xu past alleen met een diesel subframe.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 augustus 2016 09:36 PM
  [ # 35 ]

mooi verbruik

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
olaphoto
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-09-2011

- C15 geel
Gepost: 31 december 2016 02:43 PM
  [ # 36 ]
Gemoll schreef:

Het tussenlager van de rechter aandrijfas was zo beroerd dat ik morgen maar op zoek ga naar een nieuwe as (of is het tussenlager los te vervangen?)

 

en? heb je die nog los gevonden? Ik moet de mijne ook doen want het maakte een tijdje hels kabaal wegens het, helaas, niet vastzetten van de lager door de motorreviseur…

of moet ik/men dan toch de hele as vervangen..?

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 01 januari 2017 10:55 AM
  [ # 37 ]
waterman schreef:

Xu past alleen met een diesel subframe.

Onzin.
De gevorkte motorsteun kun je op 2 plekken monteren Op de XU en op de TU plaats.

Zit ook op mijn C15 zo.
De schakelstang moet je wel vervangen. Maar zelfs die past op het TU subframe, hoewel daar wel een verschilletje in zit, on de hoogte van plaatsing van de stang op het subframe.
Maar het werkt gewoon wel.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Gemoll
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 06-04-2016

Gepost: 18 januari 2017 10:48 PM
  [ # 38 ]

Een beetje late reactie, maar lager heb ik met een combinatie van veel hitte en grof geweld los gekregen en vervangen voor en nieuwe.

Fijn om te weten dat een xu ook met het huidige subframe past, al heb ik al een diesel subframe liggen. 205 gti Subframe lijkt ook te passen en dat lijkt me ook wel interessant.

Verder bevalt de C15 nog steeds prima als dagelijks vervoer! Heb nog genoeg om handen met andere projecten, maar de XU moet er nogeens in, en verder wil ik (ik zoek vast dekking) de C15 verlagen, al lijkt me het hier interessant om te kijken hoeveel werk het is om er de ophanging van een BX onder te zetten. Achteras is 1:1 weet ik, voorpoten zou me ook niet verbazen als dat makkelijk pastte… Verder is al het leidingwerk ook niet wereldschokkend al is het best even een klus!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 18 januari 2017 11:24 PM
  [ # 39 ]

VISA GTI velgen passen ook. Toch 4 gaten.

Ook al staat hij stil, ziet hij er toch snel uit.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 19 januari 2017 09:44 PM
  [ # 40 ]

Voor een 205 gti subframe moet je wel wat kleine aanpassingen doen. De plaats waar de schakelstang op het subframe zit is anders. Deze moet je dus overzetten van je oude subframe. verder moet je de remslanghouders aan de carrosserie verplaatsen aangezien deze tegen de reactiestangen van de stabilisatorstang aankomen.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 21 januari 2017 03:45 PM
  [ # 41 ]

Voor is nagenoeg 205 idd, achter nagenoeg 305 of bx

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
olaphoto
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 16-09-2011

- C15 geel
Gepost: 31 mei 2017 04:22 PM
  [ # 42 ]
Gemoll schreef:

ik heb bij het ombouwen van de motor ook meteen de remmerij voor meegenomen van de 306 break, de geventileerde schijven met klauwen passen zonder enige aanpassing. Toch ben ik over het remmen nog niet helemaal tevreden… Volgens mij gaat het pas echt effect hebben met een grotere hoofdremcilinder. Zijn er citroens/peugeots met een hoofdremcilinder die intern wat grote is maar wel past op de bekrachtiger of samen met de bekrachtiger?

Hallo? Hebben mensen hier al een antwoord op? Of heb je het antwoord zelf reeds uitgevonden? Ik ben erg benieuwd want ik wil toch ook wel wat meer remkracht… Vooral als de remmen al wat warm zijn ! Met noodstoppen, denk aan niet-uitkijkende-druk-whatsappende&fietsende; meisjes in een studentenstad….(!!), druk ik mijn rempedaal, voor het gevoel, zowat door de cilinder en houd mijn hart vast…

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 31 mei 2017 04:47 PM
  [ # 43 ]
olaphoto schreef:

denk aan niet-uitkijkende-druk-whatsappende&fietsende; meisjes in een studentenstad….(!!)

Ik krijg het al warm bij de gedachte Laughing Ik doe maar gewoon een gok hoor, maar als je niets Citroën kan vinden dat past, misschien een Peugeot 306 of 405 hoofdremcilinder? Dat zijn beide auto’s waarbij ik me kan voorstellen dat ze iets zwaarder zijn uitgerust dan een C15 af-fabriek. Of een 206 of zelfs 307?

doei

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 31 mei 2017 10:44 PM
  [ # 44 ]

Overigens gaan we hier binnenkort beginnen met een 2 liter 16v in een Grand Volume.
Je meot wat als je met een diesel bestelwagen Amsterdam niet meer in mag….

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Gemoll
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 06-04-2016

Gepost: 09 september 2017 11:50 AM
  [ # 45 ]

Mijn 1.6 loopt sinds een tijdje heel erg beroerd, enorm sputteren etc. ik heb hem maar even aan de kant gezet omdat ik met andere auto’s bezig was, maar ik wil de c15 toch weer graag in gebruik nemen. Ik kan de 1600 natuurlijk troubleshooten en fixen, maar een 2.0 16v lijkt me ook wel wat.

Wie heeft het al gedaan? Moet passen op de motorsteunen, aanpassing voor de schakelstangen en een setje aandrijfassen van een c15/205 diesel/gti. Ben ik er dan met het grote werk?

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook