Hallo,
Ik ben vandaag bezig met alle vloeistoffen controleren en wilde ook eens de versnellingsbakolie controleren.
Ik heb echt overal op de bak gekeken (onder reservewiel, heb geen airco en turbo dus kan redelijk makkelijk zien) maar kan echt niks vinden.
Ook het internet leverde niks op. Ik vind alleen een plastic dopje, maar daaronder alleen een soort ventiel maar geen meetstok. Of gebruikt douvrin dezelfde olie als het motorblok?
Bedankt.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Onder het reservewiel, achter het subframe, diep beneden, zit er een pijlstok in je bak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Ah.. gevonden, aan de achterkant (logisch), reservewiel moest er dus uit. Bedankt!
Oliepijl was nog goed…dat is het dus niet.
CX begint wat lastig te schakelen (210.000km, serie 2 88’) vooral als hij koud is, en dan eigenlijk alleen van de 1 naar de 2 en de 2 naar de 3.
Bij weinig toeren wil hij bij wegrijden met moeite naar de 2e, bij meer toeren gaat het iets beter maar soms met lichte knars. Dubbelclutchen maakt het niet heel veel beter.. behalve als ik in de vrij ook weer gas geef.. maar ook dan soms kans op 1x knarsen.. Gewoon ouderdom, synchro’s? 3-4 en 4-5 zijn perfect, en als hij warm is gaat 1-2 en 2-3 ook wel prima.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Nieuwe bakolie er in. Castrol Syntrax universal. Helpt vaak en goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Yep dat was mijn plan.
Misschien maar gewoon bij de APK laten doen, is in juni..
75w80 (manual) of 75w90 (Castrol Syntrax universal) maakt dan niet zo veel uit?
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee dat maakt niks uit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:nee dat maakt niks uit.
Bedankt.
Binnenkort maar eens verversen dan, ben benieuwd of het verschil maakt qua schakelen
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bij mij hielp het in ieder geval.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat is eigenlijk de onderhouds interval van de bak-olie? of overige intervallen?
Ik kan daar niks over terugvinden in het WPHB.
dubbel
Ik heb er syntrax 75w90 in zitten op aanraden van Bogaard, en dat bevalt prima.
Verder, als het ding slecht wil schakelen, kan het ook zijn dat je de nylon bus mist bij de schakelhefboom.
Onder je dwarstraverse (reserve wiel er even uit halen) zit een schakelhefboom, die op een kogelgewricht hoort te zitten.
Deze hoort erop geklikt te zitten met een nylon bus. Helaas mist deze wel eens.
Met een nieuwe bus schakelt je auto aanmerkelijk strakker!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je bedoeld gewoon die aan je schakelpook zitten?
Denk dat het eerder in de bak zit.. anders zou het niet zo veel uitmaken of hij warm of koud is.
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nee, niet waar die aan de pook vastzitten. Aan de andere kant, bij de bak dus.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja, onder de motorkap.. waar was typfoutje.
Maak morgen wel foto
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hm, ik dacht dat jullie dit bedoelde, maar dit kan ik ook zien zonder wiel weg te halen.
Met wiel er uit kan ik de rest van het mechanism nauwelijks verder volgen.. zit veel te diep.