1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DS ID break advies
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 16 april 2016 10:44 PM

Stond al lang op het verlanglijstje maar kwam er maar niet van een DS break.
Nu opzoek naar een DS/ID break.Voorkeur gaat uit naar eentje met klapstoeltjes achterin en geen vaste bank.

Naast het type wat zijn specifieke break kenmerken waar ik op kan letten? Zwakke punten, motoren, bak.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 april 2016 10:08 PM
  [ # 1 ]

alleen de dakrand. en de randen onderaan de achterste ramen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 april 2016 10:17 PM
  [ # 2 ]

En dan natuurlijk de bij de berline bekende problemen Wink
Roest waar metaal zit!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 18 april 2016 10:29 AM
  [ # 3 ]

Dank voor de reacties.

Ga ik meenemen in de zoektocht. Kwam de achterklep nog tegen en dat de latere bouwjaren last hebben van overmatige roest vanwege het gebruikte staalsoort destijds. Zullen de berlines ook last van hebben Smile

En is er nog een voorkeur voor een motor en bak. Combinatie 2100 en 5 bak zie ik veel voorbij komen.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 18 april 2016 12:48 PM
  [ # 4 ]

ja dat is wel mijn droomcombinatie, een break met 2100 en lange 5 bak. Ik heb toch altijd het idee dat zon 2300 fragieler is en dat ie teveel kracht op het chassis uitoefent. Ik hoorde eens dat het laatste bouwjaar inderdaad harder roest, waarom is niet precies bekend maar de ene zegt dat het de staalkwaliteit is (rond ‘75 gingen ze staal hergebruiken) terwijl de ander zegt dat de auto’s in de fabriek afgeraffeld werden dat laatste jaar.

in ieder geval, check roest overal want zoals H@ns zegt, het roest op de plekken waar metaal zit.

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 april 2016 09:17 PM
  [ # 5 ]

Wat veel belangrijker is: wat wil je gaan uitgeven, wat verwacht je voor dat geld, en wat zou je écht willen hebben. Let wel, een mooie, roestvrije en betrouwbare break kost inmiddels ook écht serieus geld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 18 april 2016 10:25 PM
  [ # 6 ]

Dat laatste is inderdaad ook niet geheel onbelangrijk Smile

Liever een harde en technisch goede dan optisch in topstaat.
Dat laatste past vind ik persoonlijk ook niet bij een break.
Hoe het gespot en te koop topic in de gaten.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 18 april 2016 10:40 PM
  [ # 7 ]

Leuke zoektocht, zelf was ik ook al een poosje op zoek naar een break en heb toen diverse bekeken.
Er zijn nog redelijk goedkope waar werk aan zit maar dat is dan een keus.
Minder wordt het als je een break voor serieus geld koopt (>20k) die in het verleden een “snelle” restauratie heeft gehad.
Ik had één bekeken waarvan het plaatwerk echt superstrak was maar bij goed kijken was er aan het chassis het nodige gelast en daar begon de roestellende al weer opnieuw. Het mooiste is natuurlijk als je een gerestaureerde kunt kopen waar een fotoboek o.i.d. bij is. Dit om een indruk te krijgen van hoe het destijds is gedaan.
Uiteindelijk ben ik toch voor een redelijke basis voor weinig geld gegaan die ik nu helemaal uit elkaar heb liggen voor de restauratie(zie ook mijn topic). Ook hier zit veel oud restauratiewerk aan waar de roestduivel gewoon doorgegaan is.
De keus voor een dergelijk project heb ik ook gemaakt omdat ik het restaureren gewoon geweldig leuk vind.
Succes en houd ons op de hoogte!
groet Douwe

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 april 2016 11:20 PM
  [ # 8 ]

Leuke zoektocht, join the club! Misschien heb ik in de toekomst een break over die jij zoekt maar voorlopig niet. Sluit mij volledig aan bij voorgaande schrijver, zie ook mijn topics Project ID(ylle) en Project ID(em). Succes! En bij specifieke carrosserievragen vraag mij gerust. Ik kan het break-chassis inmiddels dromen en kan je vertellen hoeveel werk vervanging van bepaalde delen is.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 20 april 2016 08:17 AM
  [ # 9 ]

from rags to riches




have fun!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 21 april 2016 11:39 PM
  [ # 10 ]

Dank voor de reacties en illustrerende paatjes Smile

Het verhaal van Douwe daar kan ik mij wel in vinden.
Beter een minder fraaie maar technisch goed bijgehouden dan een te glimmend exemplaar.
Alhoewel die laatste twee op plaatje met frisse laklaag ook erg mooizijn. Zelfs een amerikaans exemplaar zo te zien.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 21 april 2016 11:42 PM
  [ # 11 ]

Leuke zoektocht, join the club! Misschien heb ik in de toekomst een break over die jij zoekt maar voorlopig niet.

Heb er geen haast mee dus wie weet Wink

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 21 april 2016 11:42 PM
  [ # 12 ]

Leuke zoektocht, join the club! Misschien heb ik in de toekomst een break over die jij zoekt maar voorlopig niet.

Heb er geen haast mee dus wie weet Wink

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 april 2016 11:59 PM
  [ # 13 ]

Zoek je er 2?  Smile

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 22 april 2016 12:01 AM
  [ # 14 ]

Eentje is genoeg Smile plaatsen ging wat mis zo te zien.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 22 april 2016 12:20 AM
  [ # 15 ]

Met een DS is het toch zweet, vloeken en en je handen open halen Kan je er maar beter wat moois van maken. Mijn projectje begon met een Franse prive-ambulance uit de petit-pyrenees die jaren stil had gestaan. denk zo’n beetje drie jaar aan het klussen geweest. Probleem is vaak dat je een ds koopt en wil rijden en in de weekenden of op de vluchtstrook de boel een beetje bij elkaar houdt.
Langzaam zie je haar dan onderuit gaan. Vandaar dit keer het goed aangepakt en in een andere technisch heel goede DS23i blijven rijden die nu aan de beurt is. Veel zelf doen en gelukkig bevriend met een berg onderdelen. Spuitwerk is dan de kers op de taart maar ook niet meer dan dat.
Ik heb er veel lol aan gehad om haar weer op te bouwen. Vooral als je weet dat je chassis weer snoeihard is, elk gootje roestvrij, overal de rubbers weer op zijn plek, een blok dat zoemt en de dinitrol uit elk gaatje loopt. De trots van een timmerman die van een stuk hout een mooie stoel heeft gemaakt en weet dat het er niet alleen leuk uitziet maar ook goed in elkaar zit. Als er dan een duim omhoog gaat op de snelweg dan is het niet de poen die een compliment krijgt maar mijn handen. Die lol gun ik elke DS-rijder. 

Succes met je keuzes, rijden of een projectje.

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook