2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
DS ID break advies
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 april 2016 02:47 PM
  [ # 16 ]

Ik had het niet mooier kunnen samenvatten dan Robbert! Ook mijn filosofie! Overigens voldoet de break waar ik nu mee rond rijd helemaal an het predikaat: technisch zeer goed, keihard en goed beschermd chassis maar qua plaatwerk niet 100% strak maar wel roestvrij en voldoende doorleefd om haar niet met kramp op een parkeerterrein neer te zetten.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 14 januari 2017 09:52 AM
  [ # 17 ]

De ID/DS break staat nog steeds op mijn lijstje. Vorig jaar met een aantal bezig geweest.
Afgelopen week kwam ik een ID tegen uit 66. Mogelijk hebben jullie hem voorbij zien komen op speurders. Kent iemand deze wagen? Nog maar paar maanden op naam. Nog wel oud veersysteem met LHS en 2100 motor met 5 bak.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 januari 2017 01:29 PM
  [ # 18 ]

Niet gezien maar persoonlijk ben ik praktisch gezien wel erg van de laatste bouwjaren. Optisch is een eerdere natuurlijk wel leuk. De laatste bouwjaren zijn net even wat gebruikersvriendelijker (en vermoedelijk bedrijfszekerder). Zijn toch talloze productverbeteringen in doorgevoerd, incl chassisverstevigingen. Betere kachel etc. Van een break wordt net even meer gevraagd qua gebruik. Doorgaans.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 januari 2017 02:09 PM
  [ # 19 ]

Maar wat betreft staalkwaliteit laten de laatste jaren te wensen over…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 14 januari 2017 03:11 PM
  [ # 20 ]

Bedoel je de DL-92-06?? Nieuwe neus op een oud chassis in dat geval.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 14 januari 2017 08:05 PM
  [ # 21 ]

Ik ken de ID die je hebt gezien, als ik het geld had dan was ze van mij geweest.
De huidige eigenaar ( mijn collega ) is gek van de vorm van een break, maar eigenlijk is hij een Volvo-man….....
We hebben samen deze ID in Delft ophaald eerder dit jaar en zonder opmerking door de apk gekregen.
Dit is een heerlijke en eerlijke ID, die naar mijn idee het geld zeker waard is.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 15 januari 2017 07:10 AM
  [ # 22 ]

Dank heren. Het is inderdaad een mooie verschijning zo met die tweede neus. Als systeem goed onderhouden is zou dat geen probleem hoeven zijn. Werd toen al de 2100 motor geleverd met 5 bak trouwens.
En ja Volvo stations zijn ook erg mooi. Duett eveneens.

Kenteken begint overigens met AL maar degene die eerder werd genoemd is knalblauw en voorzien van derde neus. Beetje jammer en stond lang te koop in Hilversum. Nu bij een handelaar.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2017 09:20 AM
  [ # 23 ]

We hebben het over deze?
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/citroen-ds-id-19-break-met-lpg-165720239.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=citroen+ds+break

Uit het hoofd gok ik dat er nog geen 21 break was in 66. De DS werd toen net voorzien van een 21.

Je weet in elk geval zeker dat de auto niet origineel is. De neus pas niet bij het bouwjaar.
Het dash is dan wel weer van voor 1970.

Ik zou mezelf wel de vraag stellen of dit een originele 66er is met een nieuwe neus en nieuwere motor.
Of is dit een 3de neus 21 met een chassisnr van 66 erin gelast…

De eerste optie is legaal, de 2de niet en kan in de toekomst problemen geven.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 januari 2017 09:48 AM
  [ # 24 ]

In 66 was er al een ID21f. Alleen een 66-67-68-69 met een vijfbak kan niet origineel zijn, deze bak werd pas in 1970 leverbaar.

De blauwe op de foto kan qua bouwjaar idd geen derde neus hebben, deze kwam pas in september 1967.

Rood systeem zie ik nog steeds als een nadeel, het is gewoon een feit dat rood systeem veel meer kans op gezeik geeft, super corrosief is en de originele LHS olie (het goeie spul dus!) kost belachelijk veel geld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2017 10:05 AM
  [ # 25 ]

De RDW geeft alleen aan dat het een “ID 19 FA BREAK” is. Dus daar klopt toch iets niet qua motor.

Kan je aan het dash zien of het uit een 2de of vroege 3de neus komt?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 januari 2017 10:13 AM
  [ # 26 ]

Wacht ff. De vraag is of er in 66 een 21 break leverbaar was. Ja die was er. Hoe het met dat blauwe ding zit weet ik niet. Als er 19 op het kenteken staat is het dus geen originele 21.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2017 10:48 AM
  [ # 27 ]

Dan is het ook nog maar de vraag welke 21 erin zit.
Want als er bijvoorbeeld een DX2 met 5bak in zit, dan is het niet de 21 die in 66 al leverbaar was.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 15 januari 2017 10:58 AM
  [ # 28 ]

Dat is natuurlijk een goede even RDW raadplegen. Daar staat inderdaad ID 19 F. Wel jammer dat de originele motor is vervangen. Zou dus origineel een 1900 met 4 bak in hebben gelegen als ik de reacties lees.

Gaat overigens niet om de blauwe op speurders met een nieuwe neus maar om een grijze uit 66. Kan zo even de link niet plakken maar met zoekterm Citroën ID is het de tweede hit. Kan niet missen.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 15 januari 2017 10:58 AM
  [ # 29 ]

Dat is natuurlijk een goede even RDW raadplegen. Daar staat inderdaad ID 19 F. Wel jammer dat de originele motor is vervangen. Zou dus origineel een 1900 met 4 bak in hebben gelegen als ik de reacties lees.

Gaat overigens niet om de blauwe op speurders met een nieuwe neus maar om een grijze uit 66. Kan zo even de link niet plakken maar met zoekterm Citroën ID is het de tweede hit. Kan niet missen.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 januari 2017 11:38 AM
  [ # 30 ]
Arjan Verkade schreef:

Dan is het ook nog maar de vraag welke 21 erin zit.
Want als er bijvoorbeeld een DX2 met 5bak in zit, dan is het niet de 21 die in 66 al leverbaar was.

Dat klopt, maar welke 21 het ook is, het is altijd beter dan de 84 pk die de 2 liter motor uit die jaren heeft…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook