10 van de 49
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Prestige Rouge Florentin - door naar een volgende eigenaar
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 november 2018 06:42 PM
  [ # 136 ]

Nog geen drie uur aan de druppellader en het ding doet het weer. Maar goed, dat is wel meer dan twee uur later dan dat ik haf moeten vertrekken. Nieuwe afspraak maken met de taxateur dan maar. Wel een rondje gereden en opnieuw kunnen vaststellen dat deze CX toch wel heel fijn rijdt en dat de langere bak rust geeft, zowel op de snelweg als op binnendoor weggetjes. Voorlopig moet de auto bij langere stilstand aan de druppellader. En nu op zoek naar het ‘stroomlek’.

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 25 november 2018 10:19 PM
  [ # 137 ]

Toch vaak een foute radio (aansluiting) die de accu doet leeglopen, haal het frontje er maar eens af…............

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 november 2018 10:43 PM
  [ # 138 ]

Radio komt rechtstreeks uit m’n vorige CX, die verdenk ik eigenlijk niet direct. Maar ik kan hem eruit halen, het is zo’n jaren 80 ding dat je in z’n totaal uit de auto haalt en mee naar binnen neemt. Eigenlijk moet ik natuurlijk gaan meten of er daadwerkelijk lekstroom loopt. En dan op zoek naar de schuldige. Het kofferbak lampje is het in elk geval niet, dat is er uit gehaald.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 december 2018 07:43 PM
  [ # 139 ]

De min-klem aan de accu vast helpt in elk geval met starten, de startmotor gaat wat vlotter rond. Dat is dus één probleem opgelost. Nu maar eens afwachten of de accu de spanning ook vasthoud. Dit weekend met de schoonfamilie op pad geweest (me startkabels en starthulp-accu in de kofferbak - je weet maar nooit) maar geen centje pijn. Het vertrouwen in de auto komt weer wat terug.
Wel komen steeds meer kleine dingetjes aan het licht die nog opgelost moeten worden. Op de lijst stond al de afstelling van de motor en het aanbrengen van geluidsisolatie onder de motorkap. Een niet werkende achterruitverwarming is met dit weer niet fijn (maar gelukkig krijgt de airco die ook droog). Dat de interval op de ruitenwisser het toch echt niet doet is onhandig. Potentieel gevaarlijk is dat de linkerbuitenspiegel verdraaid in de rijwind omdat er geen ‘vast punt’ is. Dat verdraaien compenseer je niet met de verstelling van de spiegel zelf. Daar moet ik dus kijken of de basis van het ding verdraaid is, of dat er ergens een nokje is afgebroken.
Ik vind de auto ondanks het lagere toerental toch wel lawaaiig op de snelweg. Ik ga dus ook op deze auto weer CX-basis deurrubbers aanbrengen tegen het windgeruis. En dan nog dingetjes als het lichtje onder de motorkap, de spanningsloze stekker achterin in de middenconsole, het lichtje in de kofferbak, een niet werkende linker mistachterlicht. Ik vermaak me nog wel even.  Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27792
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 december 2018 08:35 PM
  [ # 140 ]

Voor de interval kan je er een VW relais 99 in zetten, dan kan je je interval zelf afstellen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 december 2018 08:40 PM
  [ # 141 ]

Ik ga eerst de schakelaar en het relais maar eens checken. Ik kan prima uit de voeten met het standaard relais, zeker met de tiptoets-functie.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 december 2018 08:46 PM
  [ # 142 ]

Waarom…...
Die cx heeft 2.of drie.jaar bij de garage gestaan.
Der is een aardig bedrag betaald (wat ik denk )
Dan mag je toch ook wel verwachten dat je een goede cx hebt.
En niet eentje waar de helft maar van werkt…..

Succes met de storingen.
Vriendelijke groet Frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 december 2018 09:55 PM
  [ # 143 ]

Tja, je hebt gelijk. Maar je moet eigenlijk een weekje rijden om alle dingetjes die na 12 jaar stilstand en de motorombouw en kabelboomvervanging nog aandacht nodig hebben te ontdekken. In goed overleg ligt dat mij. Als ik tijd heb, wil ik er best zelf even naar kijken. Alleen heb ik die tijd effe niet. Dus maak ik een lijstje voor de garage.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 december 2018 10:16 PM
  [ # 144 ]

very good
Tuurlijk kleine dingetjes ondervind je pas met rijden.
Maar je hebt al een aardige lijst Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 december 2018 10:34 PM
  [ # 145 ]

Kortere en langere probleemloze ritten. En nu, net de straat uit, valt de motor uit. Eerst nog een tankje benzine er in, alhoewel die niet op kan zijn. Ronddraaien als een tierelier op de startmotor, maar aanslaan ho maar. Ik zie zo snel geen losse stekkertjes. Wat kan dit zijn? Het in me nu te laat, maar morgen moet de ANWB maar langskomen, vrees ik. Zaterdag moet het ding naar de taxateur - die heb ik al een keer moeten afbellen in verband met een startprobleem, twee keer achter elkaar wordt toch wel vervelend. Alle tips en ideeën tot die tijd zijn zeer welkom.

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 06 december 2018 10:08 AM
  [ # 146 ]

Ai, wat een pech(je), lijkt iets ontstekings achtig, plots uit en “dood”
Stroomverdeler? zit er een ontstekings module in? Heb ik ooit met een 205je gehad, in 1x, niks meer…...........
Succes, we lezen mee…........

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 december 2018 11:02 AM
  [ # 147 ]

De Wegenwacht was er snel en was er bovendien ook snel uit. Wel een vonk, geen benzine. Op remmenreiniger loopt het ding meteen, dus was de brandstoftoevoer het probleem. De benzinepomp is als verdachte aangewezen. Die hangt ergens voor de achteras midden onder de auto, aan de buitenzijde van de tank. Het was geen optie om langs de straat onder de auto te kruipen. Ik ben nog even naar de garage om de hoek gelopen om te vragen of die nog even een brug vrij had om te kijken, maar helaas. De ANWB vond het geen goed idee om de auto naar de specialist te vervoeren. Gelukkig kan de garage de auto komen halen. De auto is door de Wegenwacht naar huis gesleept (750m inclusief een rondje door de buurt) en daar staat die nu te wachten.
Wel weer leuk: slepen in de 2e versnelling met het contact aan en je kunt gewoon weer kiezen in welke hoogte-stand de auto moet komen. Dat wist ik, maar de wegenwachter bedacht het ook. De auto staat dus in de hoogste stand klaar. Ziet er toch altijd weer een beetje maf uit.

Denk dat ik toch de taxateur weer moet afbellen. Da’s dan weer jammer.

Afbeelding Bijlagen
Pech_met_de_benzinepompklein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 06 december 2018 11:25 AM
  [ # 148 ]

Wat is zij toch mooi! Dus aanslepen en in de 2 mee laten draaien van de motor doet de wagen weer hoog komen, in die hoogste stand parkeren, hoe lang houd ze dat vol eigenlijk?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 december 2018 11:30 AM
  [ # 149 ]
stienstra schreef:

Hoe lang houd ze dat vol eigenlijk?

Dat is afhankelijk van de grootte van de interne lekkage van beide hoogteregelaars èn de remservo.

Dus alles fabrieksnieuw, dan lang.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 06 december 2018 11:32 AM
  [ # 150 ]

Ik zal dat bij mij ook eens proberen, eens kijken hoe lang ze hoog blijft…...................

Profiel  
 
 
10 van de 49
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook