23 van de 49
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Prestige Rouge Florentin - door naar een volgende eigenaar
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 december 2019 10:30 PM
  [ # 331 ]

Maw. Dan zou zijn achterruitverwarming nog goed zijn of gedeeltelijk.
Maar waar ligt het dan aan….

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9130
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 december 2019 11:32 PM
  [ # 332 ]

Geen/slechte massa?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 december 2019 12:17 AM
  [ # 333 ]

Hm. Smart thinking. Terug naar school.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 december 2019 12:43 AM
  [ # 334 ]

Wat je kan doen: halverwege elke draad de spanning meten. Die moet ongeveer 6V zijn. Is hij 0 of 12 dan heeft die draad een breuk. Door dan met de meetpen langs de draad te gaan kun je vinden waar de breuk zit.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9130
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 december 2019 10:23 AM
  [ # 335 ]

Dit is inderdaad de juiste methode.
De ene pen aan de massakant houden en met de andere pen vanaf de plus richting massa bewegen.
Elke draad werkt als een spanningsdeler, dus als de draad heel is moet de spanning in het traject dalen van 12 naar 0 V.
En over een breuk staat een spanningsverschil van 12 V.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 25 december 2019 11:09 AM
  [ # 336 ]

klopt check ook ff de stekkertjes misschien slecht contact

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 december 2019 11:19 AM
  [ # 337 ]

Met de stekkertjes was ik begonnen - die zijn goed. Een dezer dagen maar eens rustig alle draden nameten.

En voor nu: vrolijk kerstfeest.X-mas

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 januari 2020 05:45 PM
  [ # 338 ]

Soms vind je iets leuks: slotbouten in de originele verpakking. Die gaan er in het voorjaar op als ik het Alfa-staal weer ga vervangen door TRX-lichtmetaal.

Afbeelding Bijlagen
1577544956990.jpgIMG_20191228_211918803.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 01 januari 2020 05:54 PM
  [ # 339 ]

Omdat Cx wielen aan de lopende band gesnaaid worden?

Het zal wel loslopen (niet letterlijk hoop ik voor je Wink  ) maar ik zou ze niet monteren.
Hoe leuk het ook is zo’n origineel setje, het is toch een redelijk risico dat ze kapot draaien.
Ik had ze op de C6, in goede staat net als de key, maar er draaiden er toch 2 dol bij wisselen naar winterbanden 2 jaar terug. 

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 01 januari 2020 06:12 PM
  [ # 340 ]

Ik zou niet weten hoe je de wielbouten dol zou draaien, tenzij ze al beschadigd zijn. Ik heb (originele) slotbouten in mijn C5, de eerste slagen er indraaien met de hand (met de dop handvast) en dan op moment kruislings de bouten vastzetten.
Dan komen ze trouwens ook weer gemakkelijk los. Zeker als je de wielen en bouten twee keer per jaar (winterbanden-zomerbanden wissel) gangbaar houdt, verwacht ik niet dat er een montage en lossing probleem zal zijn. Lichtmetaal op staal: likje kopervet (maar dat is een andere discussie Wink )

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 01 januari 2020 07:56 PM
  [ # 341 ]

Tja, zinloze discussie denk ik. Hoe het hoort en hoe het werkt weet ik wel. Toch draaide er 2 kapot zonder dat dat van te voren in de lijn der verwachting lag…..
Lekker gebruiken als je je er goed bij voelt, ik doe het niet meer.
(Uitboren was overigens geen bereklus, ze zijn niet erg hard. Kop eraf boren zodat de spanning eraf is en dan een torx bitje in het gat van de resterende bout slaan. Dat stukje draai je er dan vlot uit)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 januari 2020 08:15 PM
  [ # 342 ]

Ik zet sowieso mijn bouten met een klein beetje kopervet vast, zodat ze zonder idiote krachtsinspanning weer los komen. En verder hoop ik toch dat deze bouten net zo hard zijn als de normale wielbouten. Als de slotbouten van een zachtere staal zijn dan zijn ze gewoon ongeschikt en gevaarlijk.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 01 januari 2020 08:19 PM
  [ # 343 ]

Bij de C6 zit alles wat anders in elkaar….lees ik vaker…. Wink

@Break23m. Voor een CX, het feit dat het originele bouten zijn zou ik er geen probleem van maken om ze te monteren.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 januari 2020 09:08 PM
  [ # 344 ]

Ik zie het zelf een beetje als een accessoire als de achterruitjaloezie, een radiocassettespeler of spatlappen: uit die tijd en daarom leuk als toevoeging.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 januari 2020 09:00 PM
  [ # 345 ]

Weer wat anders: ik heb ontdekt dat de motor weliswaar niet pingelt onder vol gas als de tank vol zit met superbenzine, maar rond de 3000 toeren is het koppel zo groot dat in de 5e versnelling de koppeling het niet meer trekt. Dit weekend maar eens rijden en in stapjes de waistgate afstellen. Lijkt er op dat in het verleden de imbusschroef toch wat tè ver is ingedraaid. Wordt het ding misschien ook weer iets minder gevoelig voor het octaangetal van de benzine.

Profiel  
 
 
23 van de 49
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook